Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva ville du betalt for en Tesla, med avgifter.

Startet av Lokführer, mandag 08. desember 2014, klokken 17:28

« forrige - neste »

educk

jeg har strukket strikken langt og. 600 er mye penger å hadde det vært avgifter på bilen hadde jeg ikke hatt penger til den. annen elbil hadde gjort att jeg ikke kunde bruke bilen før å hilse på familj og venner i Sverige. før meg var det brukt bmw 3 serie/skoda yeti/audi A5 jeg såg på innen. men elbil er noe jeg drømt om skulle komme i utgaver med mer rekkevidde. jeg trengte og bil som kan transportere sykkel.
S85 Multi-coat red

pej

For meg er 700´en slags grense. Dette er mye penger for en bil når man kan kjøpe en helt ok golf/passat speller ny for 350´ Ikke det at jeg ikke har råd, men det handler om at fornuften på et tidspunkt slår inn. Bedre å legge pengene i andre prosjekter som hys/hytte. Det var først da jeg begynte å se på BMW og andre biler som koster nesten det samme at Model S ble interessant. Joda, den er billig å kjøre med, men vi vet alt for lite om hva den vil koste om et par år når garantien på alt utenom DU og batteri går ut (kjører 100.000 på ca 2,5 år så da er bilen fri for garanti) Det eneste vi vet med sikkerhet er at bilen er mye inne for justering av vinduer, dårlige pakninger osv osv som nå går på garanti. Timeprisen er 1450,- så det kan bli en VELDIG dyr bil om et par år for min del. Er nå på 4. uka på lånebil pga venting på deler så ting tar tid, det er iallefall helt sikkert.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

TMS85

Samme her som mange andre: vår smertegrense gikk på 600. Vi endte opp med noen få tusenlapper på oversiden. Hadde Tesla kostet mer hadde vi endt opp med en bensinbil, antageligvis en hybrid et-eller-annet og den ville kostet flere hundretusen mindre. Vi strakk oss langt fordi dette er en veldig bra bil som fungerer som familiebil og som i tillegg er miljøvennlig. Hadde aldri vurdert en så dyr bensinbil en gang.

Mva og avgiftsfradrag virker.

Jeg er svært spent på utviklingen, med tanke på hva neste bil skal bli.

B_Tesla

--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

darthy001

@pej selv om garanti går ut så har du enda norsk reklamasjonsrett de første 5årene

frskby

Hadde ikke blitt el-bil da den etter mitt skjønn fortsatt har noen ulemper. Valget hadde nok falt på en A7 i stedet, brukt sådan.
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

Avh

Maxgrense 600 000 for vår del. Kjører mye så "fratrekket" på "gratis" strøm betyr mye. Evt fossilbil hadde ligget betydelig lavere i pris.
XPENG P7
Ex Tesla mod 3
Ex Tesla S 85 kWh Rød mm
Ex Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Quintilian

600-ish er makspris for oss også.

I utgangspunktet så vi på fossibil i 450.000-kronersklassen, men kunne strekke oss lengre grunnet lavere driftsutgiftere og rimeligere billån...

Oreo

Sitat fra: mp352 på tirsdag 09. desember 2014, klokken 10:00
Edit: Måtte gått kraftig ned på prisen hvis jeg skulle kjøpt fossil i stedet. Måtte stoppet på rungt 250k grunnet alle avgifter, bompenger, drivstoff osv...
Maxpris som hver enkelt må ut med er høyst individuelt, men et viktig poeng er at jeg tror mange strekker seg lengre enn de ville gjort for en fossil med tilhørende kostbar drifttsutgifter.

Strakk meg egentlig langt nok for en P85+, og kan ikke rettferdigjøre merkostnaden for en P85D, selv om jeg har veldig lyst på den og tror det er meget lurt å bestille fort som f nå før prisene blir justert og før evt. avgiftsspøkelser nærmer seg.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

F_P

Med litt mer EK hadde jeg strukket meg til 800'. Stoppet på 668' når bilen ble bestilt i mai.

Hadde jeg ventet på AWD (les: vært mer opplyst) ville det nok stått en P85D på tunet i 2015. Frister fremdeles, men da blir jeg nok kastet ut hjemme  ::)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Trustno1

Sitat fra: F_P på onsdag 10. desember 2014, klokken 12:27
Med litt mer EK hadde jeg strukket meg til 800'. Stoppet på 668' når bilen ble bestilt i mai.

Hadde jeg ventet på AWD (les: vært mer opplyst) ville det nok stått en P85D på tunet i 2015. Frister fremdeles, men da blir jeg nok kastet ut hjemme  ::)

ikke noe problem, da flytter du bare inn i P85D'n :)

Anders Heibø

Etter over ett år med elektrisk, hadde jeg gladelig betalt 25% moms for å få samme bil igjen, men det er fordi jeg nå er helt "ødelagt" og nekter å kjøre noe annet. Hadde det vært moms den gang hadde jeg nok kjørt en gammel 5 serie el. lignende.
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA