Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva ville du betalt for en Tesla, med avgifter.

Startet av Lokführer, mandag 08. desember 2014, klokken 17:28

« forrige - neste »

Birger

600k er min smertegrense. Det er drygt mye for en bil, men akseptabelt så lenge den har 0 lokale utslipp.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

hgs

Slutter meg til flertallet her. 600-700k er vår smertegrense også. Ikke lett å si eksakt, da det kan komme nye ting på bilene som forsvarer et par titusener ekstra. Men runder prisen 700k er det nok uaktuelt uansett.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Også_Øyvind_H

Objektivt/ut i fra økonomi så ville jeg betalt ca 200' mer enn for en tilsvarende ren fossil, også om det var en brukt bil. Jeg har ingen spesifikk smertegrense, men har vel som mange en viss motvilje mot å bruke for mye på bil - Tesla'en koster oss ca 100' i totalkost pr år over 5 år.

Som mange andre så har jeg gått noen knepp høyere enn jeg tidligere har gjort pga
- Miljø
- Tro på teknologien
- Lavere risiko for verdifall når trenden skifter (vi er vel der allerede i Norge)
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

.Net

P85D endte opp på 844.000(m vinterdekk). Med moms blir bilen kostende godt over en million.
Hadde det vært moms på bilen ville jeg fortsatt kjøpt den, om ikke fristelsen for en Panamera Turbo ble for stor ::)
P85D

tklev

Stoler ikke nok på Tesla til å kjøpe en såpass dyr bil uten statlig sponsing. Men gjør de ting riktig så ser jeg absolutt muligheter om 3-5 år å kunne velge elbil uten å føle at det vil stå tilbake for en fossilbil.

Men har allikevel bestilt bil nr 2 fra Tesla selv om det er galskap.. :)

darthy001

Med moms så er jeg ikke sikker på at jeg hadde kjøpt Tesla i det hele tatt. P85D med moms er totalt uaktuelt for min del da den ville bikket 1mill med god margin. Tilsvarede speccet S85D med moms hadde faktisk blitt dyrere enn jeg nå gir for P85D og det hadde jeg slitt hardt med å rettferdiggjøre for meg selv det også.

Min P85D kommer på 853300NOK og det er en god del over det jeg opprinnelig hadde tenkt å bruke. Selv om jeg for noen år siden siklet på en del brukte Audi A7 til rundt 800 så ble det med siklingen. Det var jo for dyrt sa jeg til meg selv og kjøpte en Tiguan til 500 ::)

Hadde aldri betalt så mye nå heller hadde det ikke vært for den berømte valutarabatten og den absurde ytelsen. Mange guttedrømmer som går i oppfyllelse om noen måneder til hvis alt går etter planen ;D

Så for min del så har avgiftspolitikken fungert 100% etter hensikten. Den har fått en som har drømt om V8/10/12 siden ungdommen til å kjøpe seg 2stk elbil og kvitte seg med diesel-dråget. Med moms så hadde det nok blitt værende "bare" e-up og Tiguan i garasjen her.

Kim L

Har strekt meg til langt over grensa,,, og hadde ikke greid mer enn i dag,,, hadde fått 3 og en halv bil for prisen man betaler nå...har aldri lagt så mye penger i noe kjøretøy noen gang. Men jeg er beviset på at man kan tjene lite å kjøpe Tesla... Så når bilen kommer i mars bør den holde i 20 år

Tai

Spørsmålet er ikke hvor mye jeg ville betalt ekstra hvis det hadde vært moms. Det er heller hvor mye mindre utstyr/ytelser bilen kunne hatt og jeg fremdeles ville betalt 600 000 for den.

Uavhengig av utstyr og ytelser er jeg som mange andre helt på smertegrensen da jeg kjøpte bilen for 600k. Så hadde bilen kostet 700k hadde det blitt uaktuelt. Men jeg hadde derimot vært like interessert i bilen om den "kun" hadde 200-250HK. Skinnsetene hadde jeg nok okså ofret, samt pano taket.
En basic Model S med 220 HK, 0-100 på 8 sek og kanskje litt mindre rekkevidde hadde jeg nok betalt 5-550 for. Så bra synes jeg bilen er!

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Asarin

Sitat fra: Car-El på mandag 08. desember 2014, klokken 18:18
25% MVA og vi hadde ikke kjøpt vår Car-El. Da prisen hadde gått fra cirka 600tusen til 750tusen. Vi va på smerte grensa. Så det blir nok ikke en ny TMS, meeen kansje neste generasjon...  Om en sju-ti år.

Samme her. Var på rett over 600k med det utstyrsnivået jeg ønsket meg. Hadde den kostet noe mer, så hadde jeg endt opp med en 308 SW eller noe i stedet.. grøsser nesten av tanken.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Sjøhyene

Hadde aldri kjøpt den med moms, eller noen annen elbil for den slags skyld. Hadde blitt for dyrt.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Kagex

Hadde aldri kjøpt den med moms jeg heller, skulle egentlig bruke 4-500 k på bil, så på div mb cla og bmwer. har egentlig ikke noen smertegrense men mer fornuftsgrense. bil er tapsprosjekt uansett
P29687

mp352

#26
Satt med en Audi Q5 som ble for dyr i bruk. Måtte låne 200k for å fullføre kjøpet på 600 k for TMS. Dette er max av hva jeg kan betale for bil. Enslig forsørger og lærer av yrke. Trenger ikke være rik for å eie TMS, men hadde aldri kunnet gjøre det uten egenkapital i Audien.

Edit: Måtte gått kraftig ned på prisen hvis jeg skulle kjøpt fossil i stedet. Måtte stoppet på rungt 250k grunnet alle avgifter, bompenger, drivstoff osv...

laumb

Hadde vel ratt blitt en Jaguar XF om det var MVA på denna...

aness

Jeg har egentlig gått og ventet på at det skulle dukke opp andre biler, noe billigere, men med rekkevidde opp mot en Tesla.

Total mangel på slike biler og usikkerheten om avgiftene framover er hovedgrunnene til at jeg strakk meg lenger enn jeg hadde lyst til og bestilte min nå.

Så svaret på spørsmålet er enkelt: Omtrent det jeg har betalt nå. Helst mindre, helt klart ikke mer.

JO

hadde ikke betalt mer enn det jeg gjorde for Teslaen. Hadde det vært moms hadde det nok blitt nok en ny fossilbil.
Hyundai Ioniq 5 21
Kansellert Polestar 2 reservert
Seat Mii Electric 20
x Svart Model S 14

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA