Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Idag var jeg glad jeg hadde en Model S fordi...

Startet av B_Tesla, fredag 05. desember 2014, klokken 16:40

« forrige - neste »

Teslanewbie

Sitat fra: darthy001 på søndag 14. desember 2014, klokken 00:53
Sitat fra: Høgis på lørdag 13. desember 2014, klokken 23:30
En bekjent ringte meg i går og var litt fortvilet over at bilen hadde låst seg mens han var borte fra bilen i ca. 10 min. og nøkkelen lå i bilen, hadde ikke appen på "låne" mobilen, fikk heller ikke tak i kona. Ringte Tesla, de låste opp bilen for han :)
Dette har jeg aldri tenkt på før. Det var jo genialt :)

Tommel opp!

Litt bekymringsverdig , hvordan viste Tesla at det var han ?  Måtte han oppgi navn og passord ?  Ellers kan jo hvem som helst ringe inn og få biler lyst opp .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16


turfsurf

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 14. desember 2014, klokken 10:08
Sitat fra: darthy001 på søndag 14. desember 2014, klokken 00:53
Sitat fra: Høgis på lørdag 13. desember 2014, klokken 23:30
En bekjent ringte meg i går og var litt fortvilet over at bilen hadde låst seg mens han var borte fra bilen i ca. 10 min. og nøkkelen lå i bilen, hadde ikke appen på "låne" mobilen, fikk heller ikke tak i kona. Ringte Tesla, de låste opp bilen for han :)
Dette har jeg aldri tenkt på før. Det var jo genialt :)

Tommel opp!

Litt bekymringsverdig , hvordan viste Tesla at det var han ?  Måtte han oppgi navn og passord ?  Ellers kan jo hvem som helst ringe inn og få biler lyst opp .

Jeg måtte gjøre det samme etter å ha badet med nøklene og appen ikke fikk kontakt med bilen. Måtte gjennom en runde med kontrollspørsmål.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Teslanewbie

#18
Sitat fra: turfsurf på søndag 14. desember 2014, klokken 11:25
Sitat fra: Teslanewbie på søndag 14. desember 2014, klokken 10:08
Sitat fra: darthy001 på søndag 14. desember 2014, klokken 00:53
Sitat fra: Høgis på lørdag 13. desember 2014, klokken 23:30
En bekjent ringte meg i går og var litt fortvilet over at bilen hadde låst seg mens han var borte fra bilen i ca. 10 min. og nøkkelen lå i bilen, hadde ikke appen på "låne" mobilen, fikk heller ikke tak i kona. Ringte Tesla, de låste opp bilen for han :)
Dette har jeg aldri tenkt på før. Det var jo genialt :)

Tommel opp!



Litt bekymringsverdig , hvordan viste Tesla at det var han ?  Måtte han oppgi navn og passord ?  Ellers kan jo hvem som helst ringe inn og få biler lyst opp .

Jeg måtte gjøre det samme etter å ha badet med nøklene og appen ikke fikk kontakt med bilen. Måtte gjennom en runde med kontrollspørsmål.

Ok, ser bare muligheten for at Andre kan få tilgang til bilen .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Soala

... jeg kjørte på skikkelig snøføre. For en fantastisk vinterbil, aldri opplevd maken! Eneste er at jeg kunne tenkt meg at den logret litt mer med halen før elektronikken struper den, hatt en "fun" setting..  ;D

(så har jeg også bare hatt forhjulsdrevne biler før, med unntak av en Corolla '81...)

Bjoris

Opp bakken til garasjeanlegg stod en flerbruksbil stuck, jeg kjørte ut på en lomme midt i bakken rett bak han og ut i løs-snøen. Han kjøre ned og tok fart mens jeg ventet, det gikk nesten, så stod c4n fast igjen. Tre-fire forsøk så kom den seg til slutt inn i garasjen. Noen som tror jeg måtte ned å ta fart med Teslaen? Vi snakke øspøs i 20 cm snø, med is under... Nokian R piggfritt på Teslaen...

snappy

Litt off topic , men jeg er glad jeg i alle fall har bestilt slik at jeg får min Tesla sent i mars... Konas kommentar etter å ha kjørt min BMW 525d på egen hånd for første gang siden hun fikk sin e-Up i vår :
Hun : Du er det noe galt med den bilen din ?
Jeg: Neeiii tror ikke det - hva skulle det være ?
Hun : motoren går veldig ujevnt , og den rykker veldig når jeg kjører.

2014 e-UP
2015 85D

darthy001

Sitat fra: snappy på søndag 14. desember 2014, klokken 21:42
Litt off topic , men jeg er glad jeg i alle fall har bestilt slik at jeg får min Tesla sent i mars... Konas kommentar etter å ha kjørt min BMW 525d på egen hånd for første gang siden hun fikk sin e-Up i vår :
Hun : Du er det noe galt med den bilen din ?
Jeg: Neeiii tror ikke det - hva skulle det være ?
Hun : motoren går veldig ujevnt , og den rykker veldig når jeg kjører.
Hehe, veldig likt som her i familien det bare at rollene er omvendt. Jeg er så fornøyde med vår lille e-up at jeg har overlatt tiguanen til fruen. Jeg får helt noia hver gang jeg må kjøre den nå:( Og jeg er egentlig veldig "glad" i den tiguanen. Men jøsses som det rykker og napper, hoster og harker og ting tar tid!

Så nå teller dager til jeg kan overlate konebilen til kona. ;D hun har panikk for størrelsen til model s så det blir ingen krangel om hvem som tar hvilken bil 8)

Muffinman

Heh, fikk en forholdsvis ny 3-serie med automat som lånebil ved siste driveunitskifte. Herregud for et treskverk...

Trustno1

Sitat fra: Muffinman på søndag 14. desember 2014, klokken 21:53
Heh, fikk en forholdsvis ny 3-serie med automat som lånebil ved siste driveunitskifte. Herregud for et treskverk...

Syntes ikke du skal klage da. Jeg fikk en Peugeot med manuelt gir når jeg byttet DU. Og jeg har ikke kjørt manuelt på nesten ett år. Det følges iallefall steinalder ut.
Holdt på å hoppe rett i bilen som var parkert forran når jeg skulle starte den, siden bilen sto i gir når jeg vrei om nøkkelen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA