Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Innbyttepris e-Up!

Startet av Gus1, torsdag 04. desember 2014, klokken 20:30

« forrige - neste »

Gus1

Trenger noen ekstra kilometer for å spare 16.500 kr i året på bilturene til og fra hytten. Litt ekstra komfort på de 90km er heller ikke å forakte. Vurderer derfor å oppgradere "nær-elbilen" til en e-golf.

Ligger en del ute nå på finn til omtrent samme pris som jeg ga, men ser at innbytteprisen er noe variabel hos dem jeg har spurt.

Dette er en 2014modell, bruktimportert, to sett dekk (nokian r2 vinter).

Hva bør akseptabel innbyttepris ligge på hos forhandler?
Gus1

2017 Mercedes 250e Electric Drive 
2014 Volkswagen e-Up!
2005 LandCruiser GX
1981 Toyota Crown SuperSaloon

WolfM

Sitat fra: Gus1 på torsdag 04. desember 2014, klokken 20:30
Hva bør akseptabel innbyttepris ligge på hos forhandler?

Svaret er mellomlegget. Det hjelper lite med god innbyttepris hvis du ikke får avslag på nybilpris. Det er deltaen du må se på.

Sitat fra: Gus1 på torsdag 04. desember 2014, klokken 20:30
Ligger en del ute nå på finn til omtrent samme pris som jeg ga, men ser at innbytteprisen er noe variabel hos dem jeg har spurt.
Det er ikke sikkert at selgere får prisforlangene, du må følge med over tid for å se om de blir solgt. Og blir de solgt ligger det vel gjerne inne ett avslag på 5 - 10 %.

Sitat fra: Gus1 på torsdag 04. desember 2014, klokken 20:30
Dette er en 2014modell, bruktimportert,......
Nybil i Norge selges med 5 års garanti, på tyske biler er det vel 2 år. Har du tegnet tilleggsgaranti ? I motsatt fall vil det slå ut i prisen.
eGolf med VP - levert uke 19/15. Nesten alt utstyr

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA