Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading på Gardermoen

Startet av grorudklovnen, torsdag 04. desember 2014, klokken 15:24

« forrige - neste »

grorudklovnen

Det finnes vel mange ladeplasser på de etablerte parkeringsområdene, men er plassene ledige stort sett eller opptatte? F.eks. P1-huset.

Kan man regne med å finne en ledig ladeplasser her på en fredag ettermiddag?

Rio

Husk at Gardermoen parkering har mange elbilplasser. Det var gratis der for elbiler, men nå er det bare rabattert litt.

Det går gratis buss til/fra terminalen hvert 20. minutt.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

brimi

I p11 er det hvertfall 50 plasser. Fordelt i innkjøringsetasjen og kjeller etasje 2. Ser alltid ledige plasser.
Bmw i3

Arha

#3
Anbefaler også Gardermoen Parkering.  Her er det "drøssevis" med ladeplasser, og ved høysesong / ferietid kan man forhåndsreservere ladeplass via nettsida.  Det lille som er igjen av elbil-rabatten forsvinner visstnok fra nyttår, men det er fremdeles en god del billigere enn OSL-parkeringen ved flyplassen.
www.gardermoenparkering.no/
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

sveinrm

Mandag 1.12 hentet jeg passasjerer på OSL parkerte min Leaf tvers overfor Ankomst. Kan noen si meg hvor eventuelle ladere er der eller inne i P-huset?

grorudklovnen

Fra europark:

EL bil
For deg med EL bil har vi egne reserverte ladeplasser. Du finner 40 plasser i P-hus P10, på felt 2F. Felt 2F er på samme nivå som hovedinnkjøringen. I P-hus P11 finner du 30 plasser til venstre etter innkjøringen. På P2 er det 8 plasser til venstre på baksiden av servicehuset. P6 har 6 plasser rett til venstre etter innkjøringen.

TB

#6
Eg har og brukt Gardermoen Parkering, dei har mange plassar med tilgang på straum, der du kan reserve plass i forkant. Europark tilbyr ikkje reservasjon av plass med tilgang på straum etter det eg kjenner til.

Som alternativ til Europark P3-6 er det ingen praktisk forskjell - du må vente på bussen likevel - og bussen tek gjerne kortere tid - det går direkte buss til Gardermoen Parkering. Buss til P5-6 skal gjerne innom mange stopp før den er framme.

Rabatten ved Gardermoen Parkering blir vekke frå årsskifte, som er naturlig Gardermoen Parkering har gått føre ang. elbil, har mange plassar -og hadde gratis parkering i mange år.

Naturlig at dei vil justere prisen, i staden for å fylle opp med elbilar som ikkje betalar. Dei har gjort det gradvis, som er fornuftig.

Pris Europark for 1 veke (8 døgn)
P10 kr 1240
P4, P5, P6 kr 550
Korttid 460 x 8 = 3680 (sikkert nokon som har testa dette :-) )

Pris Gardermoen Parkering for 8 døgn
Ute standard plass 440 + 110 = 550 kr
Oppvarmet Inneparkering vinter 1545 + 295 = 1845
Avtining kun siste døgnet 550 + 240 = 790

Dvs, når det gjeld pris er det ikkje så stor forskjell.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Panduck

Sitat fra: grorudklovnen på torsdag 04. desember 2014, klokken 15:24
Det finnes vel mange ladeplasser på de etablerte parkeringsområdene, men er plassene ledige stort sett eller opptatte? F.eks. P1-huset.

Kan man regne med å finne en ledig ladeplasser her på en fredag ettermiddag?

Er ofte på Gardermoen og parkerer i P10, det står alltid masse elbiler der, men har aldri opplevd at det er fullt. Forskjellen på Gardermoen og Rygge er så ekstrem at det må være flaut for Rygge. Det ville dog vært fint om de kunne få type2 kontakter.

Beckern

Gammel tråd men den er vel alltid aktuell. Parkerte på p11 kl 07 og da fikk jeg nest siste plassen der mens det var fullt på p10 felt 2f. Ganske stressende på flyplass å skulle finne nye ukjente plasser og mye tyder på at det ikke alltid er ledig. 
Gardermoen er jo også perfekt for kortdistanse biler fra Oslo med omegn forutsatt at man får ladet så det er litt kjipt om det er mye fullt fremover. Ekstrem Tesla faktor i p10 med drøye 50%

Nuvolari

Sitat fra: Beckern på tirsdag 23. februar 2016, klokken 07:54
Gammel tråd men den er vel alltid aktuell. Parkerte på p11 kl 07 og da fikk jeg nest siste plassen der mens det var fullt på p10 felt 2f. Ganske stressende på flyplass å skulle finne nye ukjente plasser og mye tyder på at det ikke alltid er ledig. 
Gardermoen er jo også perfekt for kortdistanse biler fra Oslo med omegn forutsatt at man får ladet så det er litt kjipt om det er mye fullt fremover. Ekstrem Tesla faktor i p10 med drøye 50%
Mange plasser i p10 3etg også.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Beckern

Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 23. februar 2016, klokken 13:17
Sitat fra: Beckern på tirsdag 23. februar 2016, klokken 07:54
Gammel tråd men den er vel alltid aktuell. Parkerte på p11 kl 07 og da fikk jeg nest siste plassen der mens det var fullt på p10 felt 2f. Ganske stressende på flyplass å skulle finne nye ukjente plasser og mye tyder på at det ikke alltid er ledig. 
Gardermoen er jo også perfekt for kortdistanse biler fra Oslo med omegn forutsatt at man får ladet så det er litt kjipt om det er mye fullt fremover. Ekstrem Tesla faktor i p10 med drøye 50%
Mange plasser i p10 3etg også.

Takk for tips. Europark maler ikke akkurat informasjonen med bred pensel må jeg si.

elbil-1

P11 er stengt... (Var det i går i allefall)

ladov

Jeg parkerte på P2 for en stund siden og la merke til at det var ladeplasser der. Nå hadde jeg ikke korrekt kabel så jeg kunne ikke ladet uansett men er det sosialt akseptabelt å koble seg til et sånt sted når du skal stå der i flere dager?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

TB

På Gardermoen er plassar oppretta for dei som skal reise. Det vil vere upraktisk å flytte bilen når den er ferdiglada... Ergo er det akseptert å stå der heile perioden.

Men, det som ikkje er akseptert er å parkere på ein slik plass uten ladekabel. Europark har vel skilta slik det blir bot i det tilfelle? Gjeld spesielt plassane som er nærme utgangsdøra i P10?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

JTB

Hva er status på lading på Gardermoen nær avgangshallen om dagen? Mener jeg hørte om noe ombygging?
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA