Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problemer med skinner til førersete på Saxo - LØST

Startet av EinarV, søndag 30. november 2014, klokken 11:56

« forrige - neste »

EinarV

Jeg har problemer med at førersetet på Saxoen ikke går skikkelig i lås. Dette er ikke et problem til daglig, men jeg ser for meg at det kan gjøre en eventuel kritisk situasjon mer kritisk hvis setet pluttselig raser frem eller tilbake. Er det noen som har vært borti dette? Så på et annet Saxo forum at det er et kjent problem og at det også har vært recall på Saxo pga dette. Det stod også nevnt at det var noen kulelager i forbindelse med skinnene som kunne være ødelagte som mulig årsak. Nå er ikke nye skinner så veldig dyrt, men hvis noen har vært borti å fikse problemet uten å kjøpe nye skinner så hadde jeg satt pris på tips...
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

Cornelius70

Har begynt å merke det samme jeg og. :) Ikkenoe problem til daglig, men den glipper et hakk hvis jeg spenner til med bena... Mitt førersete knirker i tillegg... :D
US Nissan Leaf SV '13/gen 2, Citroen Saxo '00 (vraket), 36V, xxxW El-sykkel med 20Ah LiFePO4 batteri, Bosch Rotak 37 Li.; 12V, 1060Ah Rolls S-4000 blybatteri i Huset med 800W solceller. Campingvogn med 12V, 55Ah LiFePO4 og 150W solceller.

Svesa

Har flere delebiler i Fredrikstad med seter og skinner.... hvor bor dere?

EinarV

Stavanger, skal demontere til uka og se om det er noe å gjøre med det. Ny skinne koster 1500,- så er ikke allverdens... Har du mulighet til å teste et sett? Jeg ser for meg bare at du setter deg i setet og sjekker om du klarer å sparke i fra så låsemekanismen slipper...
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA