Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

[ENDELIG-LØST] Bilen er helt død ... utladet 12V?

Startet av Strøm Tycoon, lørdag 29. november 2014, klokken 21:46

« forrige - neste »

rifusk

Nei hvis du har fått nytt batteri, så er det noe snik-forbruk som ikke skal være der...

Noe dritt når man ikke kan stole på bilen  :-\
Kia Soul Ev Exclusive titanium silver.
Kontrakt underskrevet 05.11.2014
Levert desember :)

goev

Det var en på Facebook-siden Kia Soul EV Owners Group Norway som hadde lignende problem og da var det visstnok navigasjonssystemet som hadde hengt seg opp og gikk i bakgrunnen helt til den hadde tømt batteriet.
Håper slike ting blir sortert ut snart.
Tesla Model Y LR Blå HF 07/3-2022
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014 - Venter på batteribytte
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019 - Solgt 9/2-2022
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt Mai-2019
Hyundai Kona 64kWh Jan -2019 - Solgt Feb-2019
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro/Kona på OVMS.

heidu

Hvis det er tilfelle, hvordan kan man da resette navigasjonen på egenhånd?

KHSOUL

Dette problemet har jeg lest om at det er flere som har. Jeg jobber med batterisystemer på et firma i Bærum og ønsker å finne mer ut at dette. Jeg har en voltlogger som jeg kan låne ut til en som opplever dette problemet slik at vi kan finne ut hvor fort batteriet tapper seg ut og hvor bra den tar lading etterpå.
Jeg venter selv på min Soul EV, så det er jo litt nysgjerrig på hva som kan være feil. Er det noen som bor i Asker/Bærum med en Soulv EV med dette problemet så er det bare å si ifra om du vil logge hva som skjer med 12V batteriet over en liten periode.
KIA Soul EV Titanium Silver Bestilt 11.Sep

birkeland

Hvis du ikke får noe svar på hvordan man resetter navigasjonssystemet, så vil det nok hjelpe å enten fjerne sikringen til navigasjonen i noen minutter, eller la 12V batteriet stå utkoblet en liten stund. Men etter som jeg har forstått på innleggene dine, så har jo 12V batteriet vært helt tomt, og da bør navigasjonssystemet ha resatt seg hver gang.

terjebc

Dette har jo vært diskutert endel på de Amerikanske Soul 2014 forumene også. På fossilbil vel og merke. De bruker knøttsmå batterier i disse og mange av de har vært levert ny fra forhandler og blitt vært sjekket hos forhandler hvor det er en lapp med anbefaling at batteri byttes. Da antar jeg at det er en kombinasjon at noe ikke slår seg av og tapper batteriet. Tipper jeg kjøper en batterilader eller et Jump start system for å sikre meg innen jeg får den levert.
KIA Soul EV  feb.2015 - sept 2018/  Nissan Leaf 40kWh Sept 2018 - Feb 19 /  KIA E-Niro 64kWh FE - Feb 2019 - nov 2021 / KIA EV6 2WD EX Nov 21 -

Igloo

Er dette et problem kun når bilen ikke er tilkoblet strøm/lading?
Kia Soul Ev

Din Model 3 ble reservert 05/04/2016
RN1071XXXXX

Strøm Tycoon

Sitat fra: Igloo på tirsdag 16. desember 2014, klokken 20:11
Er dette et problem kun når bilen ikke er tilkoblet strøm/lading?

Det er et problem når det har gått mer enn et par dager mellom hver gang bilen brukes.

Jeg sliter også litt med at den ene bakdøren ikke vil låse seg, dette er frostrelatert for når bilen har blitt skikkelig varm så går det helt fint å få den låst.

I dag ble derimot bilen stående ulåst utenfor jobb på grunn av denne døra ... og jeg tror det tapper 12V-batteriet selv om bilen står til lading. For når jeg var nesten hjemme igjen begynte sentrallåsen å klikke på motorveien (slo seg av/på). Akkurat samme symptom jeg opplevde når batteriet var på vei å gi opp for et par uker siden.

Må få tatt dette opp med forhandler, men jeg jobber dessverre alt for mye nå i oppkjøringa til jul.

kennethdelbekk

kunne vel tenkes at det er en feil på sentrallåsmotoren som gjør at den tapper batteriet.
Fenstad
2022 Model Y
2014 Modell S85 (Solgt)
2015 Soul EV Svart/Rød (solgt)

vepsen2000

Hentet min Titanium Silver på torsdag. Stod parkert uten lader tilkoblet fra sent tirsdag kveld til julaften ettermiddag, med flatt 12v batteri som resultat. Var så utladet at jeg måtte bruke booster for å få batteriet til å lade. Den "intelligente" laderen min ga bare feilmelding.

Er det slik at 12v batteriet lader hele tiden mens ladekabel er tilkoblet, eller lades det kun når framdriftsbatteriet lader?

Kanskje det ikke er så dumt med leveringstid i 2016 likevel, slik at barnesykdommene blir luket vekk?

Oyssjo

Etter å ha lest denne tråden tidligere, har jeg vært litt bevisst faren for flatt 12 volt batteri. Har nå opplevd dette selv 2 ganger siste uken. Første gang med lader i, men forhåndsprogramert utsatt lading. Andre gang parkert 2 døgn uten tilkoblet lader. Årsak ukjent. Foreløpig bare fått hjelp med boots fra Viking. Ikke hatt noe synlig strøm  på. Aldri brukt navigasjon. Ikke problemer med dørs e.l... Noen som vet noe mer om disse problemene med Soul Ev?

K S

Fikk bilen i begynnelsen av oktober, nærmer seg 6000 km, problemfri på alle vis.

Venter nå på at det kommer elbil mindre enn 10 m2 med hengerfeste til rundt 300.000, så vil vi ha to elbiler i husholdningen....

Oyssjo

Sitat fra: K S på søndag 08. februar 2015, klokken 22:13
Fikk bilen i begynnelsen av oktober, nærmer seg 6000 km, problemfri på alle vis.

Venter nå på at det kommer elbil mindre enn 10 m2 med hengerfeste til rundt 300.000, så vil vi ha to elbiler i husholdningen....

Flott at du har hatt et problemfritt bilhold. Når jeg etterspør erfaringer med flatt 12 volt batteri, er det ganske meningsløst å svare som du gjør.

Jeg benytter dette forumet til erfaringsdeling. Håper derfor fortsatt på konstruktive tilbakemeldinger på spørsmålet mitt.

K S

Sitat fra: Oyssjo på mandag 09. februar 2015, klokken 07:54
Sitat fra: K S på søndag 08. februar 2015, klokken 22:13
Fikk bilen i begynnelsen av oktober, nærmer seg 6000 km, problemfri på alle vis.

Venter nå på at det kommer elbil mindre enn 10 m2 med hengerfeste til rundt 300.000, så vil vi ha to elbiler i husholdningen....

Flott at du har hatt et problemfritt bilhold. Når jeg etterspør erfaringer med flatt 12 volt batteri, er det ganske meningsløst å svare som du gjør.

Jeg benytter dette forumet til erfaringsdeling. Håper derfor fortsatt på konstruktive tilbakemeldinger på spørsmålet mitt.

Beklager, skulle ikke postet denne  lite onstruktive posten.
Håper du får mange konstruktive svar.
Beklager igjen.

goev

Oyssjo, kan det være noe feil på 12V-batteriet ditt?
Tesla Model Y LR Blå HF 07/3-2022
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014 - Venter på batteribytte
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019 - Solgt 9/2-2022
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt Mai-2019
Hyundai Kona 64kWh Jan -2019 - Solgt Feb-2019
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro/Kona på OVMS.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA