Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leaf 2016 - modell

Startet av joenvaagr, søndag 21. september 2014, klokken 19:29

« forrige - neste »

Råde

Sitat fra: Mippen på lørdag 27. september 2014, klokken 08:45
Sitat fra: PK på torsdag 25. september 2014, klokken 13:52
Sitat fra: Hansi på mandag 22. september 2014, klokken 23:11
Ca. 300km rekkevidde til ca. 300 000, ja takk  :)

Nja. Nå er TMS den første serieproduserte bilen til Tesla, det tatt i betraktning svært lite feil. Nissan Leaf derimot, fra en bilprodusent med lang erfaring,  hadde også mange feil når den kom i 2011... Det har de retter opp mye av. Og det tror jeg og Tesla klarer når de lanserer modell 3 :)
Time will show
men Tesla har vært foran Nissan siden starten i forhold til rekkevidde og ytelse, og sjefsdesigneren til Tesla har både jobbet for VW og Mazda (Franz von Holzhausen). Noe som skal tilsi at de ikke er helt på jorde :) For å ikke glemme ingeniørene som har bred erfaring fra ulike bilmodeller og produsenter.
Den store forskjellen er ikke nødvendigvis hvor lenge man har holdt på med elektrisk drivlinje eller om man har dyktige sjefsingeniører og -designere. Det skulle vel i prinsippet ha litt å si hvor etablert produsenten er og hvor godt organsiasjonen er bygd opp og tunet. Der burde de store gamle ha en fordel over f.eks. Tesla. Den unge organisasjonen kan kanskje ha hatt noe å si for feil og mangler presentert i "feil og mangler"-tråden, og oppfølgingen av disse. Men, når det er sagt, kan det allikevel hende at man ikke er veldig imponert over f.eks. VWs apparat rundt (el) biler. Det har dukket opp overraskende feil der også.
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA