Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ennå håp for Opel Ampera?

Startet av ksnygard, mandag 12. januar 2015, klokken 17:05

« forrige - neste »

ksnygard

Opel har gitt beskjed om at de ikke vil komme med ny utgave av Opel Ampera. Chevrolet Volt har bilen klar og jeg regner med at det er mulig for Opel å lage sin versjon fortsatt. Det er ikke for sent å snu! Nærmest daglig kommer det nyheter om plug-in-hybrider som er på gang fra de ulike merkene. Det ser ut som om de fleste vil satse på denne typen teknologi. Da er det trist om Opel hopper av når toget begynner å komme opp i fart.......

Etter hvert som de andre merkene kommer med sine modeller, så er det ingenting som tyder på at de kommer med noe som er bedre enn den nye Volten som er på gang. Ingen av de andre modellene har samme rekkevidde, noe jeg mener vil være et vesentlig konkurransefortrinn. Når nå Volten blir femseter, så er også et motargument mot å kjøpe Ampera/Volt borte.

Jeg håper at Opel tenker seg om en gang til og velger å snu i denne saken. Hvis ikke, håper jeg GM sørger for at vi nordmenn får tilgang til Chevrolet Volt.
40000 km i Think fra 2003 - 2006.......
Ampera fra februar 2014 etter 8 år på diesel og bensin...

edyrli

Kanskje vi kan sende en henvendelse til Chevrolet norge og høre om de har noen planger om å ta inn denne?
http://www.chevrolet.no/
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

ksnygard

Da har jeg sendt spørsmål til Chevrolet om Volt vil bli tilgjengelig i Norge. Så er det bare å vente på svar :-)
40000 km i Think fra 2003 - 2006.......
Ampera fra februar 2014 etter 8 år på diesel og bensin...

Gordon Retriever

Nybiler solgt under Chevrolet-navnet i Norge er av koreansk produsjon, tidligere solgt under Daewoo-navnet.
General Motors har bestemt at salg av disse bilene i Europa avsluttes i løpet av 2015.
Dette var noe den norske importøren ble gjort oppmerksom på uten forvarsel.

Jeg tviler derfor at denne vet noe som helst om evnt. framtidig markedsføring av Chevrolet Volt i Norge. ;)

GM har kunngjort at de i framtiden kun vil markedsføre "ikoniske" Chevrolet-modeller i Europa.

Hva kvalifiserer som en "ikonisk" Chevrolet?

Corvette?
Suburban?
Volt?

kaiat

Kan kanskje høre med Bergheim (http://www.bergheim.no), tror de importerer USA-Chevrolet ennå. Er vel helst Tahoe og Silverado pickup det går i, men vet aldri.

tomrh

Nye Volt har 5 seter. Feilen med 1. generasjon var bl.a. at den bare var 4-seter, noe som gjorde den uaktuell for mange. Andre generasjon vil nok selge vesentlig bedre om de satser, det vil være utrolig dumt å trekke seg i Norge nå når de ladbare hybridene har fått større avgiftsletter, det er jo nå salget begynner!
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Dachsen III

I følge flere nettsteder kommer det ny Opel Ampera i 2016. Den baseres selvfølgelig på nye Volt, så det blir spennende!
http://www.autofil.no/932470/detroit-ny-chevrolet-volt

Trekkoppbil

Det var en bra nyhet, at Ampera fortsatt skal være i handelen.

Den nye modellen av Volt som kommer til høsten, har mindre batteri og ett 5. sete, og batterikapasiteten er bare litt større en på de gamle.

Chevrolet i Europa er vel i ferd med å legges ned.

Det er ca 1000 Volt og 5000 Ampera i Nederland, men jeg trur de ligger litt høyt i pris.

Volt koster ikke mye brukt i USA, og for den som er ute etter billig el-bil, så er det USA som er markedet. Der er det enkelte biler som er gått veldig langt, og som har prisantydning på ca 10 000 usd og lågere, på wholesaleauksjoner.  Biler som er gått lite, er mye dyrere og du finner dem i alle prisklasser. Finner du ikke dyr nok Volt, så har Cadillac en dyrere utgave  og som er en annerledes bil.
For å få overkommelig engangsavgift, så trenger man utslippstall på bilen. Dekra i Tyskland kan måle bilen på laboratorium for 3500€. Det er også mylig man kan få det gjort av  Avl  i Sverige eller hos Tüv i Tyskland.
Europeiske typegodkjenninger av Volt og Ampera operer med utslipp på 27g Co2 pr km, og NoX på 0,6, men man får ikke bruke tall fra disse typegodkjenningene på enkeltegodkjennte brutkbiler fra USA, og jeg har ikke funnet annen utvei en å bringe hver enkeltbil til laboratorium. Jeg prøvde å putte ulike tall inn i en importkalkulator, og det ser ut som at dersom co2-utslippet er under ca 45g/km, så blir engangsavgiften null for Volt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA