Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mottak av SMS

Startet av pberg, torsdag 27. november 2014, klokken 12:53

« forrige - neste »

pberg

Her i går ble jeg plutselig overrasket av at bilen tok i mot tilsynelatende en samtalen, men når jeg tok telefonen, startet bilen med å si:

"SMS from XXXX" og leste så opp SMSen med den innebyggede damestemmen i bilen på klassisk engelsk-norsk...

Dette har jeg opplevd før i bilen, og lurer på om det er oppgraderingen av min Nexus telefon til Android 5.0 som plutselig tillot dette. Funker dette for alle mobiler, egentlig?
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

Kin2k3

Får ikke dette på min Xperia Z2.

Fruen har en Nexus 5 med Android 5.

Kanskje jeg bør ta en tur ut i bilen og teste.

- Paul

LMOR

Kanskje bilen må være innstilt på engelsk?
All talestyring er av, når vi kjører norsk språk.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

pberg

Når du har norsk, kan bilen fremdeles lese opp nyheter i connected drive?

Jeg har forresten ikke norsk språk tilgjengelig..
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

kaaos

Det er nok telefonen som gjør det.
Bilen spiller bare av lyden som kommer inn via bluetooth. Mulig du har aktivert en funksjon i telefonen som leser opp smsen for deg ? Så på grunn av at du eg koblet til bilen via bluetooth, spiller den av all lyd der?
BMW i3 2015
Golf GTE 2016 (nå på finn)
Tesla Model X 100D (sent oktober 2017)
Tesla Modell 3 i bestilling

bromm

Sitat fra: kaaos på lørdag 06. desember 2014, klokken 13:43
Det er nok telefonen som gjør det.
Bilen spiller bare av lyden som kommer inn via bluetooth. Mulig du har aktivert en funksjon i telefonen som leser opp smsen for deg ? Så på grunn av at du eg koblet til bilen via bluetooth, spiller den av all lyd der?
Dette er feil - det er iDrive's "text to speech" som leser opp dette. Den kan lese mye annet også, bl.a. Facebook, Twitter og RSS-nyheter. Men det er kun engelsk utgave av denne, så det blir litt "ubrukelig" på norsk tekst kan man si...

Øybil

En må vel ha bluetooth pro for å få denne funksjonen ?

Og for de som ikke har prøvd å ringe med handsfree ved å snakke til bilen må prøve det for funker meget bra. "Call sjef nr 1 "


Øybil

pberg

BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA