Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gutt uten lappen klippet av døra på parkert tesla fredag 21.11.14

Startet av bruisepristine, tirsdag 25. november 2014, klokken 01:14

« forrige - neste »

bruisepristine

Kom over denne tråden på norsk freakforum, lurer på om det er teslaen til noen her inne?

http://freak.no/forum/showthread.php?t=275424

i-MiEV 2013
MG4 2023

jazzwheel

Ikke at historien nødvendigvis forteller hele sannheten, men 80-100k for en dør som blir revet av hørtes ikke veldig billig ut. Spent på hvordan forsikringsprisene på Tesla er om et par år.

MartinezSC


B_Tesla

facebookgruppa?

forøvrig - går en dør av tror jeg ikke 80-100k er helt usannsynlig. Ny dør, ledninger, hengsler, lakk og oppretting der døren evt treffer lenger frem osv. Så kommer ventetid og leiebil.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Brede

Drammen Karosseri ble tipset via Facebookgruppa og har tatt kontakt med eieren av Teslaen ja, fantastisk!  ;D

B_Tesla

--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren


Tuxedo


Espen Hugaas Andersen

Det er ikke slik at om han ikke har lappen så har han automatisk skyld.

Om det skjedde slik som forklart, med dør som ble åpnet rett i fronten på han som kom kjørende, så er det nok desverre slik at Teslaen har skylden. Men ikke f.eks om døren ble åpnet, og så gikk det noen sekunder før han kom kjørende og meiet ned døren.

Men uansett om han ikke får skylden forsikringsmessig, så tenker jeg at han nesten garantert har kjørt mer uforsiktig enn en med lappen ville gjort, og da er det greit at han blir meldt til politiet. Han kan bli straffet for å kjøre uten lappen, uansett om det ikke var han som forårsaket ulykken.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Cobos

Jeg stiller meg også tvilende til han tenåringens vurdering av "normal" fart. Hvis du treffer en Model S dør bare med speilet i lav fart så river du ikke av hele døren. Jeg mistenker farten var fort 30-40km/t og det høres ut som for fort under disse betingelsene. Jeg har null toleranse for de som kjører uten lappen merker jeg, så fint hvis han ender opp med en regning på 80k ...

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Thomas Parsli

Dette går nok på forsikringen til mamma, med både bonustap og regress.
Politiet blir nok også involvert, i det minste når forsikringsselskapet ser på detaljene.

Det er lurt å fylle ut skademelding med en gang, ta bilder og notere seg vitner.
Personlig ville jeg politianmeldt idioten, det var åpenbart grisflaks at ikke jenta som åpnet døren ble påkørt!

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Muffinman

Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 25. november 2014, klokken 11:30
Personlig ville jeg politianmeldt idioten, det var åpenbart grisflaks at ikke jenta som åpnet døren ble påkørt!
+1


B_Tesla

Jeg tenker at folk som bryter loven på slikt alltid bør anmeldes. Selv når det skulle gjelde meg selv. Tenk om 10 åringen var litt raskere og hoppet ut forran bilen!!
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

mariowing

Til dere som er foreldre; husk å lære barna dine å se seg før de åpner døra på bilen. Uansett hvor mye den andre sin skyld det er i dette tilfellet eller i andre tilfeller så er det barnet som risikerer å bli skadet. Det er en mager trøst at han som kjørte på blir straffet dersom barnet ditt er skadet for livet.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

B_Tesla

--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA