Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla, forsikring, transport?

Startet av KjellG, søndag 23. november 2014, klokken 23:41

« forrige - neste »

KjellG

Hørte en påstand: Tesla i Norge repareres kun i Drammen. Ved forsikringsskade må eier selv betale transport til/fra Drammen.

Stemmer dette?

kos

nei bare tull. Det bare store skader som må til drammen. forsikringen dekker alt.

KjellG

Hørtes rart ut, ja, men min kilde skulle være representant i større norsk forsikringsselskap.

Spørs om det er noe missforståelse her.

kos

Hei Har hatt skade på bilen i Bergen. Fikset i Bergen, kjapt. Fikk ved skade informasjon fra Tesla. Svært god informasjon, der de hadde verksteder som tok de fleste skader i Bergen. Der de ikke tok det selv var de firmaer som var opplært av Tesla. Store / spesielle  skader så måtte de til drammen.
For øvrig dekkes alle skader av forsikringsselskapet, inkludert leiebil.

KjellG

Ser ut til at informasjonen min var feiloppfattet: Forsikringsselskapet betaler, ja, men de klager internt når de ikke får reparert bilen i "Bergen" og må koste transport til Drammen.

Dette er mao ikke noe bileieren ser direkte, men med mange Teslaer, vil den generelle premien gå noe opp. Gjelder forøvrig flere merker.

kos

Hei Kjell. I Bergen har de Frydenbø som tar en del reparasjoner for Tesla. Om jeg ikke tar feil forhandlet Frydenbø en periode Tesla. De er flinke med Tesla, så det er kun de store skadene som må til Drammen, noe som du påpeker gjelder flere andre merker. Så får vi håpe at premien ikke går vesentlig opp. Jeg betaler Kr 10000 for 25000 km i året.

2r-e-rik

Sitat fra: KjellG på fredag 28. november 2014, klokken 17:50
Ser ut til at informasjonen min var feiloppfattet: Forsikringsselskapet betaler, ja, men de klager internt når de ikke får reparert bilen i "Bergen" og må koste transport til Drammen.

Dette er mao ikke noe bileieren ser direkte, men med mange Teslaer, vil den generelle premien gå noe opp. Gjelder forøvrig flere merker.

kan du komme på noen gode eksempler på at et forsikringselskap ikke klager på noe di må betale for? 

kos

Hei Der leter vel jeg like mye som du. En tidligere forsikringsmann sa det enkelt, det er et veddemål "jeg vedder på at du ikke dauer og du vedder på at du gjør det". Ingen liker å tape veddemål.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA