Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bagasjeromslys

Startet av SUNPWRD, søndag 23. november 2014, klokken 21:50

« forrige - neste »

SUNPWRD

Noen her som har montert ekstra lys i bagasjerommet? Til tross for min unge ander synes jeg det er veldig mørkt baki der når lader skal ut eller inn...
Citroën C-Zero 2017
Tesla S75D 2017

4kWp solceller på tak hjemme og hytta

Ex: Tesla X Long Range 2020 (42000km 2 år)
      Kia Soul EV 2016 (65000km 5 år)
      Citroën C-Zero 2014 (50000 km på 3 år)

Mr.Zero

Sitat fra: Argi på søndag 23. november 2014, klokken 21:50
Noen her som har montert ekstra lys i bagasjerommet? Til tross for min unge ander synes jeg det er veldig mørkt baki der når lader skal ut eller inn...

Selv gamlinger på 45 klarer dette, så du får bruke de sansene du har..hehe.. Ellers har jeg et par Hella 2000 liggende i garasjen du kan få kjøpt billig. 8) ;D

Litt seriøst, så er vel det enkleste å montere en LED-batterilampe fra Tema eller en båtutstyrsbutikk. Da setter du på lyset kun når du trenger det og sparer dermed masse energi... ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Stjerneglis

Jeg har montert en Osram batterilampe (LED) med bevegelses- og skumringsensor. Slår seg på og av automatisk, og kun i mørket! Festet med magnet, og kan også brukes som lommelykt! Kjøpt på Jula...
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

ZerOmancer

Sitat fra: Mr.Zero på mandag 24. november 2014, klokken 13:55
Litt seriøst, så er vel det enkleste å montere en LED-batterilampe fra Tema eller en båtutstyrsbutikk. Da setter du på lyset kun når du trenger det og sparer dermed masse energi... ;D

Det nest enkleste er derimot å montere en 12V LED-lampe fra tema i panelet på høyre side. Siden ledningene til taklampen passerer forbi akkurat her..  ;D

2014 Citroën C-zero  med alt (dvs gummimatter og blank lakk)
2007 mazda3 sport med nesten alt (inkl. bl.a. gummimatter)

PionerThink

Det var jo lurt! Er det en utenpåliggende eller en innfellbar som du laget hull til?
Når du skriver tema så regner jeg med det er Biltema du mener? De hadde jo to sider med 12V LED, så der var det mye å velge mellom ::)
Begynner å bli en del forbedringer man kan gjøre med disse bilene etter hvert, og denne legger seg høyt opp på lista ;)
Kjempebra med alle gode initiativene her inne på forumet!
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

ZerOmancer

Det er en flat utenpåliggende interiørlampe fra Biltemas marin-sortiment.
Orginalplanen var å feste den i taket og fiske frem ledninger fra taklampen under taktrekket, men så kom jeg over den ledningsklysen mens jeg holdt må med installasjon av kupevifte. Hadde jeg visst om dette på forhånd hadde jeg nok kjøpt en mindre, rund modell og plassert den litt høyere oppe. (sånn det er nå blender den litt, og blir fort dekket av ting i bagasjerommet)

De to lederene til taklampen er forresten en fast + og en kontrolert - (som dimmer), så om man kobler seg på et jordpunkt i bagasjerommet, er det mulig å bruke en lampe med på-av-auto-bryter. Akkurat som den i taket.
2014 Citroën C-zero  med alt (dvs gummimatter og blank lakk)
2007 mazda3 sport med nesten alt (inkl. bl.a. gummimatter)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA