Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har Peugeot en elbil app?

Startet av Spiffster, fredag 20. februar 2015, klokken 12:51

« forrige - neste »

Spiffster

Har de det? Noe liknende Nissan sin Carwings med mulighet for å styre lading, klima og se rekkevidde. Bilen det gjelder er en Peugeot Partner electric.

edyrli

Når Peugeot iOn ble lansert så var det snakk om "Peugeot Connect Electric" skulle komme.
Dette har fortsatt ikke dukket opp og man får kun "Peugeot Connect" til noen få bilmodeller (208, 2008 og 308 så langt jeg kan se).
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

svingen

du får noe som heter OVMS ikke levert av Peugeot  men koster 1000 kr da kan du se om bilen lader tempen i bilen hvor den er,sjekk på forumet her jeg har det og syns det er veldig kjekt.
Krever et sim kort men er ikke mange kr i mnd det blir.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

TB

Virker som Peugeot Connect Electric aldri vart aktuelt i Norge. Kan ikkje sjå dette er omtalt i salgsbrosjyra for Peugeot Partner electric.

Her er ein eldre tråd ang. denne funksjonen for iOn, står at den ikkje fungerar i Norge:
http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=10727.0

Når det gjeld OVMS, denne kan i teorien bli brukt, men må bli tilpassa Peugeot Partner electric. Kjenner ikkje til at det er laga programvare tilpassa til Partner. OVMS er basert på åpen programvare, dvs. alle som kan / vil tilpasse programvaren kan gjere dette, så i teorien er det enkelt implementere støtte for Partner. I praksis krev det god kunnskap, og ein del tid.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

svingen

er ikke bilen bygd på samme platform som trilling da? er vel samme batteri/motor ville ikke overasket meg mye om den fungerte på "trilling" ovms versjonen,skal levere min ION på verksted neste tirsdag mulig jeg får en slik her bil igjen som lånebil kan da prøve og se,eventuelt kan du låne min og prøve og se om det virker bor rett ved gjeleråstoppen.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

pwb

Sitat fra: edyrli på fredag 20. februar 2015, klokken 13:17
Når Peugeot iOn ble lansert så var det snakk om "Peugeot Connect Electric" skulle komme.
Dette har fortsatt ikke dukket opp og man får kun "Peugeot Connect" til noen få bilmodeller (208, 2008 og 308 så langt jeg kan se).

Er ikke peugot connect bare noe man bruker innenfra bilen? på vår nye 308 så virker det som det kun er noe man bruker fra selve bilen.

TB

Sitat fra: svingen på søndag 22. februar 2015, klokken 07:44
er ikke bilen bygd på samme platform som trilling da? er vel samme batteri/motor ville ikke overasket meg mye om den fungerte på "trilling" ovms versjonen,skal levere min ION på verksted neste tirsdag mulig jeg får en slik her bil igjen som lånebil kan da prøve og se,eventuelt kan du låne min og prøve og se om det virker bor rett ved gjeleråstoppen.

Det er mulig - om informasjonen som sendes på ODB2 porten er lik vil det fungere. Men, skal ikkje store forskjellen til - så fungerer det ikkje...  Ta gjerne ein test og rapporter.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Spiffster

Takk for svarene. Det er litt merkelig at Peugeot ikke har dette i disse app tider. Spesielt ladestatus og start av klimaanlegget er nyttige funksjoner på Leafen våres.


pwb

peugeot.no står det nå på ion følgende "Tjenesten Peugeot Connect Electric gjør det mulig å vise batteriets ladestatus på en PC." Noen som har prøvd dette?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA