Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ting å gjøre mens du treglader!

Startet av klawrenc, fredag 21. november 2014, klokken 17:05

« forrige - neste »

klawrenc

En uforutsett treglading kan være både kostbart (tapt tid) og ekstremt irriterende (for å si det mildt). Man kan lett bli fortvillet over å måtte bruke flere timer på et ukjent sted, spesielt hvis det er mørkt og kaldt som nå! Men av og til slår 'serendipity' til. Hadde være morsømt og brukbart med noen tråder (geografisk fordelt?) om fine opplevelser man har hatt tross tapt tid, eller i allefall om de beste alternativene for å få tiden til å gå gitt omstendigheter. Jeg kan starte.
OSØYRO: Havnet på parkeringsplass foran rådhuset nylig, kl 16 på en tirsdag, da Chademo på ABB hurtigladeren på Halhjem var i ustand. Regnet ut at jeg trengte minst to timers lading. Oppdaget Kafe Engeline (Brugata 22). Veldig koselig lite sted, med overraskende god hjemmelagt mat. Lagt merke til at flere bord har kontakter i nærheten skulle du trenge å lade noe, og det var gratis WiFi. Stengte kl 18. Fint sted å sitte og lese eller jobbe (og spise!). Virkelig anbefaler! Ville ikke grue meg til å måtte treglade her, i fremtiden.
Har dere noe positive funn, hvor dere har måttet treglade?
blå Nissan Acenta som eneste bil
sykkel

hdh

Godt å høre at du trivdes i os da. Er født og oppvokst på halhjem selv.

Jeg hadde faktisk en mer eller mindre identisk opplevelse som deg første dagen jeg hadde bilen. Bor i Moss, men den dagen skulle jeg til Oslo for å hente min mor i Sandvika. Rasket med meg ungen fra Sfo og satte avsted. Når ho mor var plukket opp var det på tide å jakte på strøm. Etter mye frem og tilbake og minst én bomtur endte vi i parkeringshuset på Aker brygge, gikk opp på bakkeplan og lurte på hva i all verden vi skulle ta oss til nå. Endte opp ved et bord inne på café sorgenfri - et besøk jeg så absolutt ikke angrer på.
-Sort '14 Renault Zoe Intens

-Race Blue '24 Skoda Enyaq IV80X Sportline

Sirka

Fant en (BMW-blå) redning på Coop på Geilo. :) Forøvrig mye hyggelig å gjøre eller spise der.
- Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen
- i3 fra 05.03.14
- Venter på PS2-levering i juni->juli->august->september->oktober ... :/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA