Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Trenger litt hjelp til å ta en endelig avgjørelse: sort eller grå bil?

Startet av MrGekko, lørdag 15. november 2014, klokken 23:51

« forrige - neste »

Hmmmmm. Nesten så jeg lurer på å bytte. Har bestillt ny grå, men så den i sølv for første gang i real life på fredag, og ja, den har potensiale.  Misliker egentlig sølvfargede biler og synes de blir kjedelige, men tesla ble annerledes. Som jeg har sagt før, Tesla changes you

erot

Sitat fra: morten007 på tirsdag 25. november 2014, klokken 12:39
Erot, det høres bra ut!  Har ikke sett noen bilder av dette selv på sølv, men sett flere perlehvite som ble veldig bra.

Riktig nok manipulerte bilder, men du får en ide: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10655.msg146084.html#msg146084

Siden jeg allerede er i gang med å diktere hva du skal gjøre...  ;D  Folier bort krommen nede også, det rydder opp bilen og kler det diskrete uttrykket nedlakkert sølv vil gi. Altså diffusor, under dører og ved grøftelys foran. Jeg ville tatt resten også, men det er en smakssak. Hjul+lakkering+foliering nede (og evt toning av ruter) og du har forvandlet bilen til noe helt annet enn den var.

Sitat fra: Øggen på tirsdag 25. november 2014, klokken 13:37
Hmmmmm. Nesten så jeg lurer på å bytte. Har vestillt ny grå, men så den i sølv for første gang i real life på

fredag, og ja, den har potensiale.  Misliker egentlig sølvfargede biler ig synes de blir kjedelige, men tesla ble annerledes. Som jeg har sagt før, Tesla changes you

morten007

Erot, takk for inspirasjon. Tror dette blir en bra kombo. Jeg er heller ikke noen fan av alle kromdetaljene på bilen.
P85 (2013)  VIN13889 svart, svart, grå 21" (solgt)
P85D (2015) VIN 67886, Sølvgrå, 21" grå, carbon, panorama, svarte nextgen-seter +++ (solgt)
Model X (2017)(Solgt)
Model 3 Performance (2019)(Solgt)
Model 3 Performance (2021) (Facelift Vin: 827114 utlevering 12.12.2020)
VW T-roc R (2020), Akrapovic, 300hk Turbo

Også_Øyvind_H

Da ble det grå med grå 21 på meg også, ikke minst etter gode råd fra Jimpec.

Er fortsatt veldig glad i den sorte S85'en, men likssomfornuften tok overhånd. Jeg er fortsatt ikke helt overbevist utifra blidene jeg har sett av grå/grå kombinasjonen, men håper at det overrasker positivt.

Har også gått opp fra 19' på sommer til 21' basert på den villfarelsen at den nye er bedre isolert, samt at jeg vet at AWD sliter veldig mye mindre på dekkene.

Tror vi kan ha en egen parade av steel grey Teslaer til våren :)
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

darthy001

Steel grey med grå felger er veldig lamboaktig. Står/stod en slik på Skøyen og den var grisefrekk.

Falt seg over på sølvfelgene siden jeg liker den litt mer "classy" looken de gir, men var på nippet til å ombestemme meg når jeg så den på Skøyen.

Blir tydeligvis mange grå biler nå ja:)  fint om jeg er en av få med sølvfelgene da...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA