Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Innbytte Q1 2015

Startet av espen1976, onsdag 15. oktober 2014, klokken 22:27

« forrige - neste »

Sense

Sitat fra: pej på torsdag 27. november 2014, klokken 19:50
Husker godt at Musk snakket om at verditapet skulle være som på en S-Klasse nivå. På en bil uten mva er 32% tap på et halvt år veldig høyt.

Enig at det er mye. Normalt vil det største verdifallet være i starten av eierperioden. Men hos Tesla har det vært motsatt, ihvertfall så lenge ventelistene har vært lange.
Hvor stort verdifallet vil være, har nok ikke Mr. Musk fullstendig kontroll over, det styrer markedet. Men noe kan han påvirke, slik som garantier og kvalitet.
Nå vil jeg påstå at Mercedes S-klasse har et formidabelt verdifall den første eiertiden også, så det er vel ingen bil å strekke seg etter.

Hvis det stemmer at Tesla legger seg 100 000 under markedspris på gjenkjøp, så synes jeg det høres mye ut. Da vil de neppe få tilbakekjøpt mange biler. Men det er kanskje det de ønsker å unngå også.
Da har de tilbudt kundene en gjenkjøpsmulighet, samtidig som de vet at de færreste vil benytte seg av det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA