Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oslo-Nordkapp 2015 - roadtrip i Børning sine hjulspor

Startet av hma, onsdag 19. november 2014, klokken 20:56

« forrige - neste »

snurrehue

Sitat fra: bb på onsdag 26. november 2014, klokken 11:43
Da jeg og en håndfull andre teslaer kjørte til Øresund for verdensrekorden der så nådde vi smertegrensa på turen hjem. Da var det ca. 6-7 biler som kjørte. Jeg ankom litt senere enn de andre og måtte ta til takke med 30 kW. Skal det flere enn 10 biler på tur sammen må man enten splitte i to puljer eller henge på SC en time om gangen kontra 20 minutter. Og da blir vi fort stemplet som de treige batteribilene.

Så er det jo et par av SC'ene oppover Nordland som bare har 4 ladepistoler. Ergo blir det jo ganske redusert ladehastighet selv med bare 4 som lader.

Dennis

Er det flere en 4-5 stk som kjører oppover samtidige må man med andre ord belage seg på mye venting og resten av gjengen er vel halvveis på vei nedover igjen før man har kommet seg opp dit.

Amoss

Sitat fra: Dennis på onsdag 26. november 2014, klokken 12:45
Er det flere en 4-5 stk som kjører oppover samtidige må man med andre ord belage seg på mye venting og resten av gjengen er vel halvveis på vei nedover igjen før man har kommet seg opp dit.

Tror nok ikke den delen blir så ille da, verre blir det om de alle må dele på en "rød-plugg" nord for superladerland...
Model S 85D

OddB

Hvis det skal delta 1000 biler vil kolonnen bli så lang at ladestoppene kan spres ganske godt.
For å ikke skape totalt kaos på veiene bør det vel være plass til litt annen trafikk innimellom. La oss si at det kun er 20 sek mellom bilene. Da blir køen 5,5 timer lang !  I tillegg må det kjøres minst 10 fergeturer Bognes -Skarberget ! Så kjører det 12 puljer med fire biler hver  med en halvtimes mellomrom i skulle det være uproblematisk å nå fram til Alta ihvertfall uten å bli hengende etter... Ved å alliere  seg med lokale kraftselskaper på resten av ruten og få satt opp noen byggstrøm-skap med 400V burde 20-30 biler være overkommelig, selv om turen skal gjennomføres på to døgn..
Tipper at 1000 biler kanskje er i overkant optimistisk dog...

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Voll1

Angående fergekapasitet: Bilene bør fordele seg på disse tre samband: Bognes - Skarberget, Bognes-Lødingen og Drag-Kjøpsvik.  Alle alternativene gir tilnærmet lik reisetid på distansen fra Bognes til Bjerkvik.
Model Y P   2022-
Model Y LR 2021-
Model 75X  2017-2021
Model 85S  2013-2018

bb

Sitat fra: OddB på onsdag 26. november 2014, klokken 14:57
Hvis det skal delta 1000 biler vil kolonnen bli så lang at ladestoppene kan spres ganske godt.
For å ikke skape totalt kaos på veiene bør det vel være plass til litt annen trafikk innimellom. La oss si at det kun er 20 sek mellom bilene. Da blir køen 5,5 timer lang !  I tillegg må det kjøres minst 10 fergeturer Bognes -Skarberget ! Så kjører det 12 puljer med fire biler hver  med en halvtimes mellomrom i skulle det være uproblematisk å nå fram til Alta ihvertfall uten å bli hengende etter... Ved å alliere  seg med lokale kraftselskaper på resten av ruten og få satt opp noen byggstrøm-skap med 400V burde 20-30 biler være overkommelig, selv om turen skal gjennomføres på to døgn..
Tipper at 1000 biler kanskje er i overkant optimistisk dog...
Nettopp. Hvis det kommer så mange som 500 biler blir det et logistikkmareritt jeg vil holde meg langt unna. Jeg er litt som Chuck Norris. I travel alone. Men fra spøk til alvor. En nordkapptur tror jeg hadde blitt mer interessant om vi ikke blandet oss med fossilene. Både for vår egen del og for dem.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Dennis

Må heve oss over de fossilene, ta på oss flosshatt og kjøre oppover for oss selv mens vi sipper rødvin og digger lukta av vår egen fis :P

Jeg som bilinteressert for det meste på hjul, ser ikke noe grunn til å rakke ned på biler som faktisk enda til dags dato er mye bedre egnet til den turen, og klarer å innse at Tesla er veldig bra bil på mange områder men men langt fra best på alt. Kunne gjerne kjørt sammen med de, men blir kjedelig å havne langt bak, for hadde tatt turen for det sosiale sin del.

Tønsberg

Nå ser det ut til at jeg har klart og overtale fruen, så nå blir det roadtrip til sommeren med Tessi   ;D ;D ;D
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA