Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dårlig lys i leaf s

Startet av Eljostad, lørdag 15. november 2014, klokken 17:02

« forrige - neste »

Eljostad

Hei.
Jeg har kjøpt meg en importert 2013 leaf s og er veldig fornøyd, men har lagt merke til at lysene er veldig dårlige. Ser det er H13 pærer i denne. Er det noen som har noe enkle tips for å få mer lys?
Syntes og at lyset i kupeen er veldig svakt, er dette normalt?

xavdeq

jeg har også april 2013 import bil og har ikke reagert på svakt lys

elvedalen

det er for tynne ledninger, sett på en ekstra jording, de er hva det anbefales på andre steder her i forum.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4797.0.html
Nissan Leaf Tekna 2013.

PK

Hei.-

Hvis dette er en japan produsert leaf er det mest sansynlig underdimensjonert ledertversnitt som gjør at spenningsfallet frem til pæren er så stor at det går utover lysstyrken.
Dette er en kjent feil på de japan produserte bilene, og jeg fikk det utbedret på garanti (kjøpt ny i norge).
Merkbart bedre lys.

Spurte forøvrig hvorfor de ikke fikset dette før de leverte ut bilen siden det var en kjent svakhet, med svar at de hadde stående ordre hos Nissan å ikke utbedre slike feil før kunden klaget/påpekte det... er vell for å håpe at noen ikke tenker over de dårlige lysene og tror de skal være slik, slik at de slipper garantisak...
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA