Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bytte seter i e-Golf..

Startet av Stikkkontakt, lørdag 15. november 2014, klokken 16:55

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Jeg får en e-Golf fra Tyskland i desember. Koster meg knapt 25.000,så den er relativt rimelig. Alt utstyr unntatt skinn selvfølgelig.
Nå har jeg sjekket e-bay i Tyskland og funnet komplett ErgoActive-interiør med dørsider osv til 1250 euro. Innbyggingskostnad er teolig under 3000 kroner. Hva mener menigheten? Er det verdt 13-14000 å oppgradere interiøret? Den havner jo uansett under 230.000 inkl frakt. Personlig syns jeg comfortline-setene i e-Golf er upassende i en ellers så påkostet bil. Ikke er de spesielt gode heller.

Audigaudi


Råde

Det er det helt klart verdt! Har du prøvd de? Gjør det og du er ikke i tvil.
e-Golf | X75D

PrebenNyeng

Har du sjekket om ergo setene passer i e-golf?
e-golf har høyere gulv under setene på grunn av batteriet. Derfor er der heller ikke en skuffe under setene som i fossil-golf, der er ikke plass.

Stikkkontakt

Nei, jeg har ikke sjekket. Er ikke kommet så langt at jeg har satt i gang noen prosess med forhandler i Tyskland. Men når det gjelder ergoseter så har jeg prøvd de. Det er god valuta for pengene. Synd de ikke kan leveres for 4-5000 i e-golf. Skinn er for dyrt.

Audigaudi

Trenger du bytte alle setene eller blir det store fargevariasjoner. Jeg vurderte om jeg skulle sette inn sportsstoler foran og beholde de andre bak. Men endte til slutt opp med skinn hele veien.

Stikkkontakt

Sitat fra: Audigaudi på søndag 16. november 2014, klokken 19:06
Trenger du bytte alle setene eller blir det store fargevariasjoner. Jeg vurderte om jeg skulle sette inn sportsstoler foran og beholde de andre bak. Men endte til slutt opp med skinn hele veien.

Jeg har sett på et komplett interiør med 5 setet, dørsider og midtarmlene.

cavallino

Jeg er nysgjerrig på dette, så hold oss gjerne oppdatert ;D

Ingemar

Sitat fra: cavallino på torsdag 20. november 2014, klokken 13:47
Jeg er nysgjerrig på dette, så hold oss gjerne oppdatert ;D
+1

Er ikke meg selv som har valgt spec. på min  bil som jeg får over nyttår, og dermed uten skinnseter. Interessant for meg også!

Stikkkontakt

Forhandleren i Tyskland skal ha 531 Euro for å bytte interiør. Det var ingen u-pris syns jeg.
Det jeg ser nå er at alle seter som selges på ebay er uten airbags. Disse må taes ut av de eksisterende setene og monteres i de "Nye". Jeg tror ganske sikkert at jeg gjennomfører dette,men må få alt bakt inn i en regning slik at det blir momsfritt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA