Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pioneer radio/navi (2011 i-Miev) slår seg selv av/på

Startet av Ernie, fredag 14. november 2014, klokken 12:59

« forrige - neste »

Ernie

Pioneer radio/navi var montert i vår iMiev da dette ble kjøpt i 2011.

Dessverre har den begynnt å slå seg selv av og på. Det ser ut som hele enheten mister strøm slik at display og belysning av knapper o.l. slås av.

Jeg mistenkte et dårlig kontakt og undersøkte først ISO kontakt bak på enheten.

Etterpå har jeg oppdaget at når man trykke litt på kanten av den løsbare skjermen er det mulig å gjenskape feilen. Å fjerne skjermen helt har samme virkning.

Jeg konkludere med at det er dårlig kontakt mellom skjermdelen og hovedenheten. Kontaktene ser fin, uskadet og ren ut.

Er det flere som opplever problemet?

Jeg akter å reklamere på denne feilen dersom det ikke finnes en grei løsning på det.
Bergen - El-bil: i-MiEV fra Sept 2011   El-sykkel: Over 15000km siden 2008

asbkar

Min klager stadig på at batterinivået er kritisk lavt når bilen startes, av og til har den også skrudd seg av, men det er en stund siden. Det er et batteri inne i skjerm-delen. Lurer på om det er dette batteriet som er utslitt...
i-Miev fra 2011 til 2019. TM3 fra mars 2019.

Ernie

Skjermdelen inneholder en batteri. Det virker som min er ganske dårlig også da jeg får stadige feilmeldinger nå.

Batterien har delenr. 338937010176 og en rask søk på nettet viser at den koster kr. 700. Utrolig! Jeg har ikke spurt min forhandler om dette. Kanskje de kan skaffe den billigere :P

Hilsen,
John
Bergen - El-bil: i-MiEV fra Sept 2011   El-sykkel: Over 15000km siden 2008

edyrli

Kjenner ikke til noe spesifikke problemer men har hørt at alle (Mitsubishi, Peugeot, Citroen) har byttet ut denne grunnet mye problemer.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

emagic

Min sliter også med både dårlig batteri og kontaktproblemer til det løse displayet.

Får ta det på service neste gang.  Kan jo ikke regnes som slitedel akkurat...

emagic

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA