Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kampanjepriser, Leaf

Startet av astroida, torsdag 13. november 2014, klokken 21:06

« forrige - neste »

astroida

Vi skal kjøpe vår aller første bil. Ser at Nissan Leaf kjører kampanjepriser fram til nyttår.  Trenger egentlig ikke bil før til våren/sommeren, strengt tatt. Vi vil ha en bil med varmepumpe, Acenta er egentlig mest aktuell. 220 000, iflg Nissan.no. Er kampanjeprisene så bra at vi bør slå til nå?

DannyRS

#1
Da ville jeg heller satsen på Nordic versjonen til 227 900,-



Du kan sikkert få den til den prisen hos alle Nissan-forhandlere..

Angående Accenta til 220 000, så tror jeg at dette kommer til å være en kampanje som aldri tar slutt. De har kjørt den prisen lenge nå. Spesielt med tanke på konkurransen som kommer fra Zoe etc.
'18 Nissan Leaf 40 kWh
'18 Tesla Model S 100D

astroida

Takk for svar! Det ante meg at prisene kanskje ikke akkurat ville sprette himmelhøyt når kampanjen er over den 1. januar...Nordic er helt klart også et alternativ :)

sølv-pilen

Kan kanskje legge til, Nordic versjonen er kun tilgjengelig i kampanjeperioden frem til slutten av mars 2015.
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

Helspent

Hei,

Bare en kommentar til sammenligningen; Acenta til 220´ er inkl registrering, mens Nordic til 227´ er eksklusiv reg. Altså er det 220´vs 233´. I tillegg trenger du vinterdekk og gummimatter(!). Og evt metallic lakk til 6´dersom du ikke skal ha den vanlig hvite. Ikke bare bare å sammenligne priser på finn.no..  :)


2018 Model X75
2013 Leaf

Electric

Sitat fra: Helspent på fredag 14. november 2014, klokken 06:46
Hei,

Bare en kommentar til sammenligningen; Acenta til 220´ er inkl registrering, mens Nordic til 227´ er eksklusiv reg. Altså er det 220´vs 233´. I tillegg trenger du vinterdekk og gummimatter(!). Og evt metallic lakk til 6´dersom du ikke skal ha den vanlig hvite. Ikke bare bare å sammenligne priser på finn.no..  :)

Så har man vel spm om 6,6kw-onboard-lader eller ikke. Har hørt at denne er 7500,- ekstra.

Helspent

Ja stemmer, jeg bestilte det også, 7000 kr ekstra på Nordic.
2018 Model X75
2013 Leaf

Electric


astroida

Sitat fra: Helspent på fredag 14. november 2014, klokken 06:46
Hei,

Bare en kommentar til sammenligningen; Acenta til 220´ er inkl registrering, mens Nordic til 227´ er eksklusiv reg. Altså er det 220´vs 233´. I tillegg trenger du vinterdekk og gummimatter(!). Og evt metallic lakk til 6´dersom du ikke skal ha den vanlig hvite. Ikke bare bare å sammenligne priser på finn.no..  :)
[/quote

Nei, det er litt uoversiktelig, og ikke lett å forstå hva som faktisk blir den relle prisen. Jeg tok utgangspunkt i denne: http://www.nissan.no/etc/medialib/nissaneu/_NO_no/_Other_pdf/_pricelists.Par.22332.File.dat/LEAF_Kundeprisliste__12-09-14_0563.pdf

PK

Tror nok Nissan vil kjøre kampanjepriser videre og, iallefall når eGolf kommer med varmepumpe for fullt.
Jeg hadde ventet. =)
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

Lynet

Nissan har nok kun villedende priser i og med at de har hatt kampanje omtrent uavbrutt det siste året!!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

astroida

Haha, ok! Jeg har ikke fulgt med på prisene, siden bilkjøp først har blitt aktuelt i det siste. Men er veldig takknemlig for råd :)

Gordon Retriever

"Nordic"-utgaven er et eksempel på dyktig markedsføring fra Nissan, og et bevis på hvor sterkt Leaf-merkevaren står hos elbilkjøpere.  I stedet for å måtte senke prisene ytterligere og samtidig levere mer utstyr for å hevde seg mot mer moderne konkurrenter, tilbyr de Nordic-utgaven for vesentlig mer penger enn hva en Acenta koster, samtidig som den mangler det viktigste fra toppmodellen Tekna; skinnseter.

Dersom man ønsker mest mulig utstyr og samtidig har aversjon mot skinnseter vil Nordic være interessant. For alle andre vil Acenta og særlig Tekna være et bedre valg.
Men igjen; dyktig gjort av Nissan. :)

sølv-pilen

Tekna er fortsatt tilgjengelig med skinnseter den får du til den kampanjeprisen de har frem til nyttår.
Jeg vil tro Nordic spesialversjonen er for de som verdsetter raskere lading mer en å sitte lenge i skinnseter mens man venter på at ladingen skal bli ferdig.
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

Gordon Retriever

Men Nordic lader ikke raskere enn andre Leafs...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA