Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

12v battery needs service, replace 12V battery soon

Startet av Gusse, søndag 27. juli 2014, klokken 14:13

« forrige - neste »

jazzwheel

Stoppet? Med denne feilmeldingen? Er ikke hele poenget med informasjonen Tesla gir at ikke bilen skal kunne stoppe som følge av dette?

Csalthe

I ettertid så sto det vell 12V battery is low.
Rakk ikke å lese alle meldingene når de oppsto, siden jeg måtte løpe å rekke kollektivt for å rekke jobb.

jazzwheel

#17
Dobbeltposter fra feil og mangler tråden:

Noen nevnte at Drammen hadde mindre å gjøre enn Skøyen?

Siden det var 3+ måneder å vente på Skøyen for å fikse 12volt batteri snakket jeg nå med Drammen. Første time var en gang i mai.

Edit: Regnefeil, mer kaffe takk

Mr.Hansen

Sitat fra: Tuxedo på søndag 01. februar 2015, klokken 23:13
Sitat fra: Mr.Hansen på søndag 01. februar 2015, klokken 22:52
Elon kunne ha brugt et 24v eller 48v batteri.
Ja, da hadde vi sluppet disse 12V feilmeldingene! Vil mye heller ha feilmeldinger med 24 eller 48V ;D

Det jeg mente var at det begynner å bli veldig mye strøm trekk i bilene disse dager. Sparer en del kobber og vekt ved å kjøre spenningen opp til 24v eller 48v. Kansje ikke så mye per bil men det blir en del hvis alle nye bilene gikk over til 24/48v.

Og det var der jeg mente at Elon kunne starte den trenden.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Csalthe

Pratet med Tesla idag. Ble informert om ca like lang tid på servicesentrene på østlandet.

jazzwheel


Jeprex

 >:( Må bytte jeg å, får ikke oppdatert software, Lyser som et juletre den varsel lampa  >:(
Ventetid 2 mnd. Bra Tesla Tr.heim. :(


ctr46


Sitat fra: jazzwheel på fredag 06. februar 2015, klokken 18:05
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,19339.msg321356.html#msg321356

Har skrevet hele historien i tråden over. Ringte Grorud og fikk komme for bytte med en gang.

Ringte både Skøyen og Grorud selv igår. Var lang ventetid begge steder og ingen mulighet for drop-in. Da risikerte jeg 2 ukers venting og ikke garanti for leiebil. Må pent vente på min 2x utsatte time som ble bestilt i november frem til 6 mars. Hadde først time i tidlig januar så utsatt til 20 feb og så til 6 mars.

Liker dårlig å ha julebelysning i bilen langt ute i februar og dessuten ikke ha mulighet til å trykke bort varselet eller få nye oppdateringer..
.

jazzwheel

Kan legge til en ting siden det er flere som må vente lenge her. Jeg var så strålende fornøyd med servicen på Grorud så jeg syns det ble for dumt å sette verkstedene opp mot hverandre. Grorud tok seg bedre tid til å analysere bilen og hva jeg hadde å si og mente det var feil at dette kunne vente 2-3 måneder og måtte fikses snarest. Hvorfor?

Har de så lange ventetid på de andre verkstedene at de spekulerer i å la folk kjøre rundt med en bil som kan stoppe når som helst for å slippe å utsette andres verkstedstimer?

async3phase

Jeg fikk 12V advarselen 2. desember. Kontaktet Tesla, som sjekket opp, og så at advarselen gikk på at batteriet ikke tok lading fullt så bra som de ønsket. Imidlertid sa de at dette ikke var kritisk, og at man fint kunne kjøre med dette en stund uten å være redd for at bilen stopper.

Det er sikkert flere årsaker til 12V advarselen, men jeg har slått meg til ro med svaret fra Tesla, og kjører fremdeles rundt med denne advarselen, og kommer forhåpentligvis til å kjøre med den frem til 20 000 service i begynnelsen av Mars.

Litt kjipt å ikke få installert oppdatering, men personlig ser jeg ingen grunn til å stresse verkstedene mer enn nødvendig, spesielt siden jeg allerede hadde avtale om service på plass.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA