Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kristiansand - Grimstad Leaf

Startet av Lentaro, lørdag 08. november 2014, klokken 15:10

« forrige - neste »

Lentaro

Hei alle elbilfrelste!

Jeg driver å titter på finn nå for å vurderer om jeg burde gå over til Leaf for å starte å pendle Kristiansand til Grimstad neste år. På Finn er det så mange forskjellige varianter at man får helt fnatt. Hva er forskjell på alle og hvilken burde man velge til norsk klima, da helst under 200 000,-

Tar utgangspunkt i at jeg ikke kan lade på skolen, men vet de har ladepunkter, kun hjemme, og det er 47 km en vei.

Hvordan vil denne bilen holde seg etter 3 år på sørlandet når jeg senere skal begynne å pendle 110 km en vei?
2015 VW E-golf - Solgt

2014 Tesla Model S 85

Reservert Tesla Model 3

Jan-Børre Olsen

110km er (for)langt med Leaf på vinteren. 47km pendlet jeg selv en periode og det er perfekt for en Leaf. Brukte da 30% en vei (motorvei i 110kmt).
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Kallel

Hadde du leafen i garasje? Hva var temperaturen ute når du kjørte? Og hadde du a/c på inni bilen?

Jan-Børre Olsen

Bilen sto ute. Vanlig sommer i Vestfold. Full komfort, ac, cruisecontrol osv. Lite forskjell mellom regnvær vei og tørr vei, kanskje 2%.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA