Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering av E-Golf uten varmepumpe

Startet av siforko, søndag 02. november 2014, klokken 14:49

« forrige - neste »

4Matic Fanatic

Sitat fra: ruben på tirsdag 27. januar 2015, klokken 21:00
Siden eg fortsatt må vente tolmodig på en bil uten VP som skulle vært levert i november lurer eg litt på kva utstyrs dere har bestilt som får raskere leveranse.
Her tror jeg du må følge opp og ikke være så tålmodig! Da vi bestilte nr 2 i november ble februar antydet og det ser så langt ut til å holde. Denne er ganske basic, er vel bare keyless og lys/sikt-pakke men det tror jeg ikke har noe å si på leveringstid. Varmepumpe derimot ser fremdeles ut til å trekke ut leveringstiden...?

ruben


Sitat fra: 4Matic Fanatic på tirsdag 27. januar 2015, klokken 22:34
Sitat fra: ruben på tirsdag 27. januar 2015, klokken 21:00
Siden eg fortsatt må vente tolmodig på en bil uten VP som skulle vært levert i november lurer eg litt på kva utstyrs dere har bestilt som får raskere leveranse.
Her tror jeg du må følge opp og ikke være så tålmodig! Da vi bestilte nr 2 i november ble februar antydet og det ser så langt ut til å holde. Denne er ganske basic, er vel bare keyless og lys/sikt-pakke men det tror jeg ikke har noe å si på leveringstid. Varmepumpe derimot ser fremdeles ut til å trekke ut leveringstiden...?
Eg sjekker opp med selgeren en gang i uka ca. Min opplevelse er at selger ikkje sjekker/oppsøker korrekt status for bilen, men bare svarer det samme kver uke.


Kjell Kristian

plutselig endringer i bilhistorien. min bil som ble bygget i uke 46 står fortsatt på fabrikken og mangler noe. men fikk overta en annen bil der kjøper hadde gått fra kontrakten... så nu er den forhåpentligvis på tur :-) satser på bil om en god ukes tid. ble litt annen farge og spekk, men det får man vel tåle.

Anderskrok

Mulig du er hakket mer overbærende enn meg Kjell Kristian, men jeg bruker ikke ei halv årslønn til stadighet og farge og spekk er rimelig avgjørende- så det hadde jeg ikke "tålt".

Fikk du tradet opp utstyrsmessig og fikk samme pris så stiller selvsagt saken seg anderledes;)

Kjell Kristian

Bilen jeg overtar har alt untatt VP, den jeg skulle ha hadde nesten alt, så i bunn og grunn snakker vi om farge og skinnseter. og vi ble enige om en fin pris for begge tror jeg

e-Kvaase

Bil uten vp bestilt 12 september, med ønsket levering med sommerhjul overgangen april/mai.
Limestone med mørke ruter bak, park. sensorer, ryggekamera, lys og siktpakk og sidekollisjonsputer bak.

Fikk flyttet produksjonen noe frem (ubegrunnet valutafrykt), og får bilen i slutten av mars :-)
Det har vært en lang ventetid, tenk å pine seg selv på denne måten :-)
Har funnet trøst i dette forumet under ventetiden, veldig mye nyttig som dukker opp her.

Fortsatt garanti på innbyttebilen ut året, så har ikke hatt noe hast i forhold til å få bilen.
Fint å starte våren med ny e-Golf på tunet mens sola skinner og påskeharen er rett rundt hjørnet :-)

hottentott33

Sitat fra: e-Kvaase på mandag 16. februar 2015, klokken 14:14

Fikk flyttet produksjonen noe frem (ubegrunnet valutafrykt), og får bilen i slutten av mars :-)



Er ikke dette tryggheten en har med å kjøpe bil av en norsk forhandler, fremfor å fremskaffe selv fra Tyskland evt bestille Tesla selv på nettet at en skal slippe å bekymre seg for valutaendringer? Jeg har i allefall fått fast pris, og selger understreket flere ganger at dette var også prisen jeg skulle betale da jeg fikk bilen, selv om euroen skulle finne på å bli inspirert av påskeharen og gjøre et hopp. Det var ifølge selger et fond VW-forhandlere hadde som skulle dekke opp dette, og ikke noe vi kunder skulle bry oss om.
Er ikke dette likt hos alle forhandlere landet rundt?

2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

SimenAro

For de som ikke orker/ønsker å vente. Så har jeg en 2015 mod. Uten varmepumpe.  Registrert juli 2014. Fullt spekket hvit perlemor til salgs nå. Ca.6500km. Kan sees og prøvekjøres i Oslo.  Denne bilen har forøvrig alt av utstyr utenom denne berømte varmepumpen, og kan leveres omgående.
Ta kontakt på 98419695 eller epost for mer ininformasjon. Denne bilen kostet 313.300, - ex vinterhjul ny. 

e-Kvaase

Sitat fra: hottentott33 på mandag 16. februar 2015, klokken 17:32
Sitat fra: e-Kvaase på mandag 16. februar 2015, klokken 14:14

Fikk flyttet produksjonen noe frem (ubegrunnet valutafrykt), og får bilen i slutten av mars :-)



Er ikke dette tryggheten en har med å kjøpe bil av en norsk forhandler, fremfor å fremskaffe selv fra Tyskland evt bestille Tesla selv på nettet at en skal slippe å bekymre seg for valutaendringer? Jeg har i allefall fått fast pris, og selger understreket flere ganger at dette var også prisen jeg skulle betale da jeg fikk bilen, selv om euroen skulle finne på å bli inspirert av påskeharen og gjøre et hopp. Det var ifølge selger et fond VW-forhandlere hadde som skulle dekke opp dette, og ikke noe vi kunder skulle bry oss om.
Er ikke dette likt hos alle forhandlere landet rundt?

Bestilte i midten av september og skulle få bil (av eget ønske) overgangen april/mai. Når det går over 6 måneder kan forhandleren skru opp prisen grunnet f.eks endringer i valutakursen. Det står forklart bak på kontrakten under pris (nederst). Siden det var en del usikkerhet rundt det med valutakurser gjorde jeg det "for sikkerhets skyld". Selgeren kunne ikke love at prisen ikke endret seg frem til april/mai. Nå ser det jo ut til at e-Golf ikke går opp i pris, men f.eks Soul EV har gått opp i pris.

DrNox

Har to gamle biler, fra forrige årtusen, som jeg nå skal bytte ut med en ny Egolf. Har kjørt egolf og bmwi3 i en uke, men valget ble egentlig enkelt i og med at jeg er en familiemann! I3 gikk fortere...men hadde ikke politiet tatt meg så hadde jeg vært en fare for meg selv og andre :-X I3 gikk jo styggfort. Men den hadde jo bare 4seter og virket ikke like solid som golfen. Begynte egentlig og bli lei interiøret etter en uke. Dette gjaldt både meg og kona. Ungene ville ha golfen fra første sekund, og spesielt etter at vi "trente på" og bruke bakdørene på I3èn...(bak-lukene) ;D

Ville selvfølgelig ha varmepumpe i..men selger var smart, og spurte hvilket kjøremønster/bruk jeg regnet med å ha.
Da måtte jeg jo innrømme overfor meg selv og selger at jeg nok kom til og bruke den kun rundt HGSD-området. Når jeg i tillegg fikk produksjonsdato uke 12 istedet for over sommerferien + 6600kr billigere så ble det uten VP.
Kommer nok til å ha bilen til den blir gammel så argumentet med salg osv gjelder ikke for meg :)

Kan jo bare varme opp bilen før jeg skal på langtur.. pluss at vi ikke er av den spontane typen, så vi har alltid tid til og planlegge en "langtur"! Varmepumpe er jo som kjent for pingler, og ikke er det sikkert at den virker så bra heller...trekker den f.eks. mye strøm når jeg egentlig kun vil ha litt varme...

Vel fortere levering og billigere bil..skal jeg til stavanger kan jeg jo stoppe ved lyse/randaberg og tanke opp 66ganger 8)

Ellers takk til alle som har skrevet på forumet, lærte en hel masse og vil nok følge med framover.
Håper leveringsdatoen min vil stemme...prod.uke12 og levering i uke17.
Ha ett elektrisk, godt år ::)

Flehan

E-golf uten Vp bestilt 06.11.14 levert 23.02.15
Perlemor hvit e-golf levert 05.02.2016
hvit 2016 octavia 1,8t 4wd

ruben

Ny artikkel på din side i dag om e-golf.

http://www.dinside.no/933007/volkswagen-e-golf-forsinket-ogsaa-uten-varmepumpe

Noen som har fått brev/informasjon om biler som er tatt tilbake i produksjon for utbetringer

Råde

Hva mener de med "feil på en komponent"? Blir like glad for slike presise fraser fra møller hver gang :)
e-Golf | X75D

mihkku

Min bil med VP hadde feil på komponent. Håper at det er viftelyden som har blitt forbedret samt at jeg har fått ny ECU :p

e-Kvaase

Sitat fra: Råde på onsdag 25. februar 2015, klokken 12:35
Hva mener de med "feil på en komponent"? Blir like glad for slike presise fraser fra møller hver gang :)

Virker som det bare gjelder noen av bilene. Må sjekke om det gjelder vår bil i morgen. Fikk jo beskjed om at bilen var ferdig i uke 7, og skulle sendes nordover...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA