Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering av E-Golf uten varmepumpe

Startet av siforko, søndag 02. november 2014, klokken 14:49

« forrige - neste »

mihkku

Min er i fabrikken nå og får vel påmontert deler, men nå har den jaggu vært der i over 1 uke.

Golfen

Får bilen på onsdag, ble bestilt i midten av september. Er forøvrig fortsatt like sikker på at vi kan leve godt uten vw sin varmepumpe. Kunne jeg lagt til 6500 og fått varmepumpe på onsdag, ville jeg nok vært i tvil. Kjekt med rekkevidde, men synest det får være grenser for venting og usikkerhet rundt noe så enkelt som et bilkjøp.

Kjell Kristian

bestilte min rundt 25 aug, og den ble produsert i uke 46, syns det drar ut. lurer på hvilke deler de mangler.
Når det gjelder VP, sa selgeren min at det vr minst et års ventetid på den, så jeg valgte uten siden bilen da skulle komme før jul...

Golfen

#78
Det kan kanskje være noe annet av ekstrautstyret som gjør at enkelte biler blir stående igjen på fabrikken. Min ble produsert i uke 51, og forlot fabrikken ved juletider. Siden har den stått og ventet på transport, før den kom til norge for etpar uker siden. Det har sikkert vært noen VP biler foran i køen opp....(og det har jeg full forståelse for). Uke 46 biler burde vel
uansett vært på plass...

Flehan

Hvordan vet dere hvor i løpa bilene deres er? Min skal jeg vistnok få i slutten av februar. Jeg vet ikke mer enn det, jeg antar at den straks går i produksjon om den ikke allerede er produsert.
Perlemor hvit e-golf levert 05.02.2016
hvit 2016 octavia 1,8t 4wd

Råde

Sitat fra: Flehan på mandag 26. januar 2015, klokken 22:15
Hvordan vet dere hvor i løpa bilene deres er? Min skal jeg vistnok få i slutten av februar. Jeg vet ikke mer enn det, jeg antar at den straks går i produksjon om den ikke allerede er produsert.
Din forhandler får alt dette opp på skjermen sin... Produksjonsuke tildeles bilen noen uker før produksjon.
e-Golf | X75D

Flehan

Sitat fra: Råde på mandag 26. januar 2015, klokken 23:04
Sitat fra: Flehan på mandag 26. januar 2015, klokken 22:15
Hvordan vet dere hvor i løpa bilene deres er? Min skal jeg vistnok få i slutten av februar. Jeg vet ikke mer enn det, jeg antar at den straks går i produksjon om den ikke allerede er produsert.
Din forhandler får alt dette opp på skjermen sin... Produksjonsuke tildeles
bilen noen uker før produksjon.

Takk, får jeg høre med møller når det nærmer seg
Perlemor hvit e-golf levert 05.02.2016
hvit 2016 octavia 1,8t 4wd

Kjell Kristian

Får ukentlige oppdateringer fra selger, men det er jo samme beskjeden, bilen har ikke flyttet på seg...

Flehan

Sitat fra: Kjell Kristian på tirsdag 27. januar 2015, klokken 00:39
Får ukentlige oppdateringer fra selger, men det er jo samme beskjeden, bilen har ikke flyttet på seg...

Alt jeg har fått beskjed om er at jeg får den i slutten av februar, det fikk jeg vite litt før jul. Da jeg spurte om status i januar, fikk jeg beskjed om at jeg fikk beskjed når den var kommet. Tydeligvis stor forskjell på hva selgerne gidder.
Perlemor hvit e-golf levert 05.02.2016
hvit 2016 octavia 1,8t 4wd

Golfen

Man kan ikke forvente at selger tar for seg alle kundene med biler i bestilling, og oppdaterer dem hver gang bilen flytter seg. Det som er interessant er bekreftet produksjonsuke, og leveringsdato. Min selger sendte meg en mail da bilen hadde fått bekreftet produksjonsuke. Så har jeg spurt selger om status med en ukes mellomrom. For en datakyndig selger tar det 1 minutt å sjekke og svare kunde på mail. Informasjonen ligger kun noen tastetrykk unna selger. De selgerene som ikke forstår at slik info er interessant kan like godt selge vann på flaske som bil. Min selger har i hvertfall svart på en god måte, men det er nok ingen selvfølge. Selgere bør vite at når kontrakten er signert, starter forarbeidet på salget av neste bil.

Ojh

Jeg bestilte e-golf uten varmepumpe 20. August og den skulle ha vært levert i begynnelsen av januar. Det siste jeg har hørt er at den blir ferdig fra fabrikk i uke 9, og deretter sendt til hit for levering. Basert på det jeg leser her virker det veldig spesielt, noen kommentarer?

Flehan

Sitat fra: Ojh på tirsdag 27. januar 2015, klokken 19:42
Jeg bestilte e-golf uten varmepumpe 20. August og den skulle ha vært levert i begynnelsen av januar. Det siste jeg har hørt er at den blir ferdig fra fabrikk i uke 9, og deretter sendt til hit for levering. Basert på det jeg leser her virker det veldig spesielt, noen kommentarer?

Bestilte uten Vp selv 06.11.14 er i produksjon nå. Levering slutten av februar. Møller billigstad
Perlemor hvit e-golf levert 05.02.2016
hvit 2016 octavia 1,8t 4wd

4Matic Fanatic

Bestilte 1. november, skulle produseres forrige uke ifølge selger. Forventet levering uke 8 eller deromkring.

ruben

Siden eg fortsatt må vente tolmodig på en bil uten VP som skulle vært levert i november lurer eg litt på kva utstyrs dere har bestilt som får raskere leveranse.

Flehan

Sitat fra: 4Matic Fanatic på tirsdag 27. januar 2015, klokken 20:16
Bestilte 1. november, skulle produseres forrige uke ifølge selger. Forventet levering uke 8 eller deromkring.
Sitat fra: ruben på tirsdag 27. januar 2015, klokken 21:00
Siden eg fortsatt må vente tolmodig på en bil uten VP som skulle vært levert i november lurer eg litt på kva utstyrs dere har bestilt som får raskere leveranse.

Alt -alarm, airbag bak og skinnseter
Perlemor hvit e-golf levert 05.02.2016
hvit 2016 octavia 1,8t 4wd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA