Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bedre lys på Ampera

Startet av Dachsen III, mandag 29. september 2014, klokken 13:47

« forrige - neste »

ksnygard

#15
Har egentlig ikke lyst å sette på ekstralys, usikker på hvor pent det blir på den flotte Ampera-fronten....... Men i tilfelle, er det noen som har tips til brukbare ekstralys som ikke ødelegger utseendet på bilen?
40000 km i Think fra 2003 - 2006.......
Ampera fra februar 2014 etter 8 år på diesel og bensin...

Dachsen III

Jeg spurte en forhandler om mulighet til å oppgradere lyset på bilen til xenon, men de gjorde ikke dette så lenge det ikke var utstyr som var godkjent av Opel. Skal det gjøres etter forskriftene, må de ha automatisk nivåregulering og dette gjør installasjonen svært dyr.
Jeg har hatt xenon som jeg har installert sjøl på plass i bilen i et par måneder og har ikke hatt noen problemer med dette. Lyset er blitt mye bedre og det ikke vært noe blinking fra biler i motgående kjørefelt, så jeg tror ikke blending er noe problem. Lysbildet på Amperaen er veldig avgrenset noe som gjør at motgående trafikk sjelden blendes hvis lysene er riktig justert og man senker lyset når bilen er tungt lastet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA