Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bagasjerom i Model S vs Volvo V60

Startet av sn0le, fredag 31. oktober 2014, klokken 09:51

« forrige - neste »

sn0le

Som følge av at Model S'en min tok kvelden her om dagen og jeg for tiden kjører rundt i en V60 så var det litt artig å faktisk se hvor god plass det er i Model S'en.

Jeg har en del verktøy med meg som vanligvis fyller frunken ganske bra.
I tillegg har jeg som regel med meg litt småtteri som ligger i det lille rommet i bunnen av trunken.
Resten av trunken er dermed tom til vanlig, og er til full benyttelse til privat last.

Har flyttet alt dette stæsjet over i leiebilen, og resultatet kan sees på bildet jeg legger ved tråden.
Bagasjerommet på V60'n er mere eller mindre fullt, og da vil jeg slite med å få med meg noe særlig mere enn et par handleposer.

Nå er vel ikke V60 kjent for å ha mye plass. Men dette viser at som familiebil så er Model S overlegen Volvo V60 i forhold til hva man får med seg i bilen.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

kometen

Har ledt på nettet for at finde dimensionerne i cm, men det står kun opgivet i liter. Kan man lægge et par ski ind på ca. 2 meter?

Hilsen
Claus

Leif1

Niks. Da må du legge ned en bit av bakseteryggen. De har ikke spandert på oss luke i midten.
Konvertitt fra S til X

Cirion

Litt morsomt at innerdører på 2,10m passer fint når man legger ned setene.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Stig O

Ligger en morsom tråd på det amerikanske forumet, hvor en som har en Mercedes E klasse stasjonsvogn og en Tesla Model S. Laster Teslaen full og flytter etterpå alt over i Mercedesen. Han står igjen med en bagg og et keeboard som ikke får plass i Mercedesen. Det er vel en av de største stasjonsvognene på markedet. Den er nok litt mere praktisk og pakke i, men allikevel.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

aryx

Sitat fra: Stig O på mandag 10. november 2014, klokken 15:41
Ligger en morsom tråd på det amerikanske forumet, hvor en som har en Mercedes E klasse stasjonsvogn og en Tesla Model S. Laster Teslaen full og flytter etterpå alt over i Mercedesen. Han står igjen med en bagg og et keeboard som ikke får plass i Mercedesen. Det er vel en av de største stasjonsvognene på markedet. Den er nok litt mere praktisk og pakke i, men allikevel.

https://www.youtube.com/watch?v=PhTL13ai_mU&noredirect=1
15 Tesla Model S P85D svart/svart 5-seter med alt utstyr
Tidligere: 13 Tesla Model S P85+ svart/svart 5-seter med alt utstyr, 12 Mercedes ML 350CDI Edition1, 08 Mercedes C 220CDI, 81 DeLorean DMC-12

darthy001

Sitat fra: Cirion på mandag 10. november 2014, klokken 15:30
Litt morsomt at innerdører på 2,10m passer fint når man legger ned setene.
Seriøst? I standard-bredde også?

Det er i tilfelle helt genialt for oss da vi planlegger skifting av ett lass med innedører neste år :)

jkirkebo

Sitat fra: Cirion på mandag 10. november 2014, klokken 15:30
Litt morsomt at innerdører på 2,10m passer fint når man legger ned setene.

2,10?!?! Jeg har fått inn gulvspon på 183cm, men en dør på 210cm? Da ender jeg nok i så fall opp med avtrykk av rattet i brystkassa...;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Guybrush

Ligger vel et bilde her inne av en som fikk en rammemadrass på 90x200 inn i Teslaen. Dybden på bagasjerommet kommer vel ann på hvor tynn man er  ;D

fonberg

Sitat fra: jkirkebo på mandag 10. november 2014, klokken 17:36
Sitat fra: Cirion på mandag 10. november 2014, klokken 15:30
Litt morsomt at innerdører på 2,10m passer fint når man legger ned setene.

2,10?!?! Jeg har fått inn gulvspon på 183cm, men en dør på 210cm? Da ender jeg nok i så fall opp med avtrykk av rattet i brystkassa...;)

Du har teleskopfunksjon på rattet hvis det kniper vet du ;-)
På de nye med autopilot regner jeg med man kan ta av rattet, så man får plass til å kjøre setet enda lenger fram :-D
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

sims

Jeg fikk inn flatpakket sovesofa  i forrige uke. Målte lengste pakke til 210, da må den støtte seg på midtkonsollen (må polstres!) Forsetene i noenlunde normal stilling, litt rettere i ryggen enn vanlig på passasjersetet.

Tai

Veldig morsom video når de tømmer bilen for ting. Det tar liksom aldri slutt...

Det er mindre enn en uke siden jeg hentet dusjdører til badet mitt. De var 195 høy og innpakket var vel pakken 200-205. Da var jeg klistret til rattet og hadde kink i nakken for å kunne kjøre 1 kilometer hjem. En dør på 210 høres vanskelig ut, da er du ikke stort mer enn et lite skjelett som kjører:)

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

darthy001

10kroner 8) <- big spender!!  til den som kommer med bilde av en slik dør inni en model s ;D

Øyvind.h

Sitat fra: darthy001 på tirsdag 11. november 2014, klokken 11:55
10kroner 8) <- big spender!!  til den som kommer med bilde av en slik dør inni en model s ;D

Kan være enkelt det, men det kommer an på bredden på døra.

Dersom den får plass mellom førersetets høyre side og bilens høyre innervegg (usikker på bredde her, men antakelig rundt 90cm?) så er en jo ikke begrenset av ryggen på førersetet?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

petersv

Hatt madrass på 120x200 + en på 70x200 + familiekøye og noe annet snacks. Overmadrasser og. Pluss et Cirona barnesete som jeg måtte ha bak da det ikke gikk i frunken. Kjørt badekar også, null stress.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA