Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny elbil klar for markedet?

Startet av tromsøelbil, onsdag 18. februar 2009, klokken 22:33

« forrige - neste »

tromsøelbil

Var på nett igår og fant denne linken: http://www.tazzari-zero.com/
Noen som vet når denne elbilen eventuelt kommer til norge?

Tromsø. Kjører gul Buddy 2008 mod

GoElectric

Enviro Elbilsalg i Drammen er importør og forhandler av denne bilen!


i-Miev 2010

elektrolux

Stilig bil.

Noen som har hatt mer hell med å finne data for aks, fart og rekkevidde. Og kanskje pris også?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

svedman

2021: Tesla Model Y LR med FSD.
2008 - 2012: Kewet Buddy Citi-Jet 6, 2008-modell, "YOSHI".

HHF

Bilen ser jo skitkul ut, ingen tvil om det. Allikevel er jeg vel ikke dypt imponert over de tekniske dataene her. Synes det er trist man ikke klarer å lage bilene såpass at de kan holde motorveifart. Videre er det etter hva jeg kan se ganske lang ladetid når man ser på "normallading"?
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

svedman

Det virker spennende med de forskjellige modi man kan sette bilen i, og styre strømforbruket deretter:

"RACE: for a track feel, RAIN: for when the road is wet, STANDARD: for daily use and ECONOMY: for increased driving time/ autonomy."

http://www.tazzari-zero.com/index.asp?cat=7&pag=13
2021: Tesla Model Y LR med FSD.
2008 - 2012: Kewet Buddy Citi-Jet 6, 2008-modell, "YOSHI".

svedman

Sitat fra: HHF på fredag 20. februar 2009, klokken 10:18
Videre er det etter hva jeg kan se ganske lang ladetid når man ser på "normallading"?

Det kommer visst an på om du oppgraderer laderen. "Superfast battery charger" skal visst lade 80% på 50 min.
2021: Tesla Model Y LR med FSD.
2008 - 2012: Kewet Buddy Citi-Jet 6, 2008-modell, "YOSHI".

elektrolux

Vi snakker  litt over 1/2 vekta av PSA, og 15 kW motor i stedet for 20 kW.

Sammenlignet med våre biler burde det bety bedre aks. Kanskje noe mer ala' Think.

Toppfarten kunne vært satt til 90 km/t i stedet for 80 Km/t, men det kan sikkert endres.

Og til under 20000 Euro eller ca 150 000 kr uten moms i Norge frister det å prøve en slik sak.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

svedman

55 mph som oppgis er jo nesten 90 km/t, da. :)
2021: Tesla Model Y LR med FSD.
2008 - 2012: Kewet Buddy Citi-Jet 6, 2008-modell, "YOSHI".

Elmo

#9
Sitat fra: svedman på fredag 20. februar 2009, klokken 12:29
55 mph som oppgis er jo nesten 90 km/t, da. :)
Ja, Google mener iallefall det

http://www.google.no/search?hl=no&q=55+mph+in+km%2Fh&btnG=Google-s%C3%B8k&meta=&aq=f&oq=

Måtte bare reklamere litt for kalkulatoren i Google, i tilfelle noen ikke skulle kjenne til den  ;D
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

tromsøelbil

Bilen er iallefall designmessig noe av det tøffeste jeg har sett av elbil :)
95 kmt i timen som toppfart bør holde også på landeveien, blir spennende å se hvilken pris bilen får i Norge.
Tromsø. Kjører gul Buddy 2008 mod

HHF

Den googlefunksjonen var glimrende. Takk for tipset. Testet valutakonvertering også, så det er jo mye smart. Man kan jo selv teste for eksempel maxprisen på denne bilen slik ... http://www.google.com/search?hl=en&client=safari&rls=nb-no&q=20000+Euro+in+NOK&btnG=Search&lr= og finner at den ikke skal koste mer enn 174.000 NOK.   :-)

95 km/t ville vært ok, men de er ikke så mye den er oppgitt å skulle klare. Maks de 88 ...
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

elektrolux

Minus moms på ca 20 % i EU, og som vi slipper å betale i Norge.

Da blir dette svært så attraktivt.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

tromsøelbil

Hvis prisen på tazzarien som blir oppgitt på denne tråden stemmer virker det helt strålende :).
Kvaliteten på bilen vil nok være avgjørende for hvor mange biler som selges, samt et godt serviceapperat.
Tromsø. Kjører gul Buddy 2008 mod

elektrolux

Noen som har lagt merke til at bilen har Skivebremser også bak.

Kan være at det kun gjelder designstudien, for dette må vel være en bil som aller minst trenger skiver bak. Det er jo såvidt vi greier å holde skivene framme rustfrie på nesten dobbelt så tunge biler.

Kanskje skivene er rustfrie slik som på mange motorsykler. Det gir noe dårligere bremsevirkning, men så er problemet med rust historie. På en så lett bil, burde dette gå bra.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA