Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Forbedringer etter første prototype?  (Lest 6703 ganger)

satheesh.net

  • Styremedlem TOC
  • Gold Member
  • *
  • Innlegg: 1913
  • President - Tesla Owners Club Norway
    • Vis profil
    • Satheesh.net
Sv: Forbedringer etter første prototype?
« Svar #15 på: Mandag 03. November 2014, klokken 08:39 »
S med luftfjæring på high og takstativ. :-(

Synes faktisk ikke proposjonene på den ligner en TMS heller. I hvertfall ikke lengden hvis man sammenlikner med bilen som står til venstre (som nesten garantert er en TMS) ...  ??? ::)

olabt

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 173
    • Vis profil
Sv: Forbedringer etter første prototype?
« Svar #16 på: Mandag 03. November 2014, klokken 16:19 »
Ser egentlig for kort ut til å være S eller X...
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

Amoss

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2019
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 8438
    • Vis profil
Sv: Forbedringer etter første prototype?
« Svar #17 på: Mandag 03. November 2014, klokken 17:12 »
Ser egentlig for kort ut til å være S eller X...

Ja, ser slik ut, spesielt sammenlignet med Model S som står like ved. Men kan det være vinkelen som gjør det? Eller dette "ett eller annet" som tydeligvis stikker opp over taket som får perspektivet til å endre seg? I dette perspektivet ser den også litt lav ut til å være en Model X, dersom jeg tolker "bulken" på preseningen over frontruta til å indikere hvor taket går.

Om man ser bort i fra at den ser veldig kort ut, så kan det nesten se ut som en Model X med falken-vingene "på halv tolv" - altså halvveis oppe. Se nøye på nærbildet så ser du at noe "mangler" nederst, som om en bakdør manglet eller var "hevet" i tilfellet med falken-vingene. Se også på formen av det som er på taket så ser du at det kan stemme med en falken-vinge litt hevet, som om døren var stoppet på vei oppover.

Så etter som jeg forstår er dette enten en Model X, eller om den virkelig er kortere: en tidlig utgave av "Model Y" (eller hva den nå enn blir hetende, Gen-III SUV'en).  Eller kanskje det er en "test mule" av en Model S utstyrt med falken-vinger?
Model S 85D

leaf-newbe

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 288
    • Vis profil
Sv: Forbedringer etter første prototype?
« Svar #18 på: Tirsdag 04. November 2014, klokken 23:45 »
den nermeste er for kort til å være en S.
tror heller det er en E/3 proto kan ikke huske å ha sett noe proto ennå.
den lengst unna ser også for liten til å kunne være en X.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901