Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pris på Tesla Model X med 4WD?

Startet av Wenche, lørdag 10. november 2012, klokken 00:03

« forrige - neste »

kjellsve


[/quote]

Oppvarmet ratt kommer vel neppe på TMX om det ikke kommer på TMS?

[/quote]

Tror neppe en luksus-SUV  kan selges i USA uten varme i rattet, men det er ikke en showstopper for vår del. Hengerfeste er.
TMS85D

elbilen

Sitat fra: kjellsve på fredag 07. november 2014, klokken 14:49
Hengerfeste er.

99% enig i denne, og har derfor ikke gitt opp sig reservasjon enda.
Men i frykt for prisøkning grunnet valuta og mva i 2016 har jeg reservert en TMS85D. Så skal jeg bruke 2 uker på å tenke om jeg bare skal ha en billig fossil med hengerfeste utenom eller basere det på lånt bil når jeg har behov for henger.
Trenger den ikke til campingvogn, men henger med grus/sand/bark/stein/tre/båt osv.
TMX #462sig og #2582
TMS85D 790xx
TMX60D
TMSP90D
Ioniq 2018

olabt

Sitat fra: KrW på fredag 07. november 2014, klokken 12:27
Sitat fra: OleP på fredag 07. november 2014, klokken 11:46
Er det varslet enda en prisoppgang på S ? 15% ? Det var da fryktelig mye, når kommer den tro ?

Ser dual motor på S85D har steget med kr 6 300,-

I kvartalsrapporten nevnte vel Deepak at den norske krone og sveitsiske franc har i likhet med euroen svekket seg 7% i forhold til dollaren. Nå er vel NOK gjerne svekket heller rundt 15%, så 7% vil være lettere å leve med enn 15%. 

4-5%  over S eller SD blir viktig.

Seter og krok??

Blir det mva og evt hvor mye? Håper selvsagt fremdeles å slippe.


Hvor har du lest dette?... finner ingenting i "shareholder letter"..  men det stemmer jo at det har vært en kjedelig utvikling for krona importmessig... imidlertid er det mye som har skjedd på kort tid og de kan jo ikke endre prisen for kortsiktige svingninger..
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

satheesh.net

Sitat fra: olabt på fredag 07. november 2014, klokken 20:32
Hvor har du lest dette?... finner ingenting i "shareholder letter"..  men det stemmer jo at det har vært en kjedelig utvikling for krona importmessig... imidlertid er det mye som har skjedd på kort tid og de kan jo ikke endre prisen for kortsiktige svingninger..

Det står ikke skrevet noen plass, men Deepak nevnte dette i conference call'en.

KrW

Sitat fra: olabt på fredag 07. november 2014, klokken 20:32
Sitat fra: KrW på fredag 07. november 2014, klokken 12:27
Sitat fra: OleP på fredag 07. november 2014, klokken 11:46
Er det varslet enda en prisoppgang på S ? 15% ? Det var da fryktelig mye, når kommer den tro ?

Ser dual motor på S85D har steget med kr 6 300,-

I kvartalsrapporten nevnte vel Deepak at den norske krone og sveitsiske franc har i likhet med euroen svekket seg 7% i forhold til dollaren. Nå er vel NOK gjerne svekket heller rundt 15%, så 7% vil være lettere å leve med enn 15%. 

4-5%  over S eller SD blir viktig.

Seter og krok??

Blir det mva og evt hvor mye? Håper selvsagt fremdeles å slippe.


Hvor har du lest dette?... finner ingenting i "shareholder letter"..  men det stemmer jo at det har vært en kjedelig utvikling for krona importmessig... imidlertid er det mye som har skjedd på kort tid og de kan jo ikke endre prisen for kortsiktige svingninger..

Jeg tenker på webcasten http://edge.media-server.com/m/p/sqcykevk/?token=nqorf5uvjg6m2ah3jrmt9wk87mkht7cvy8f7q8xnqe5jszfr3398837 i forbindelse med kvartalsrapporten. De snakker om valuta ihvertfall to ganger. Sist på 1:10:08 nevner de euro, krone og franc.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

petersv

Jeg satser på at det blir tid å bestille en S hvis det varsles moms. Blir nok ikke før tidligst 2016 uansett. Bør også være brukte S85D-er på markedet da til under nypris.

Tida vil vise, worst case er det jo bare å kjøpe en 1. gen S ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA