Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bilpriser og dollarkurs

Startet av edorf, onsdag 29. oktober 2014, klokken 08:05

« forrige - neste »

thoru

Outch. spørs om ca 20 000kr mer er verdt for å endre lakk da.
Han på Tesla sa han var usikker på det, men skulle sjjeke ut internt.

Epleskreller

#661
Sitat fra: thoru på søndag 03. mai 2015, klokken 21:50
Outch. spørs om ca 20 000kr mer er verdt for å endre lakk da.
Han på Tesla sa han var usikker på det, men skulle sjjeke ut internt.

Mulig det går om du nylig bestilte bil. Jeg bestilte i oktober,  så for meg var det hvertfall helt umulig å gjøre endringer uten å få nye priser på  alt.. Lykke til :-)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

rakriste

Tesla Model X 90D - 2017

x Tesla Model S P85 - 2013

ducktolate

Det var vel den som var natt til lørdag (2.5) var det ikke?

thoru

Sitat fra: Epleskreller på søndag 03. mai 2015, klokken 22:35
Sitat fra: thoru på søndag 03. mai 2015, klokken 21:50
Outch. spørs om ca 20 000kr mer er verdt for å endre lakk da.
Han på Tesla sa han var usikker på det, men skulle sjjeke ut internt.

Mulig det går om du nylig bestilte bil. Jeg bestilte i oktober,  så for meg var det hvertfall helt umulig å gjøre endringer uten å få nye priser på  alt.. Lykke til :-)

Fikk bekreftet fra Tesla lokalt først. Prøvde å endre nå og det gikk helt fint. :)

hookmaker

Sitat fra: afitch80 på lørdag 02. mai 2015, klokken 16:28
Nå har Tesla priset seg helt ut etter min mening. Har hatt lyst å oppgradere min S85 til en 85D. Spesielt etter de kom med den nye blåfargen og senket 0-100 tid. Men når jeg nå ser at elektrisk bakluke er kommet i en pakke til nesten kr 22k(Den var vel tidligere i tech-pakken?). Og når prisen er så stiv som den nå er, så kommer jeg til å droppe det. Den var i grenseland før økningen i morges, men den økningen var spikeren i kisten for min del.
Det går ikke økonomisk mulighet, men vilje. Kvaliteten står ikke lengre i stil med pris.
Har for tiden min nåværende S85 inne for andre gang på verksted. Denne gang med et ladeproblem. Har måttet leve med redusert ladeeffekt i over to måneder nå. Andre bilmerker har kanskje en uke eller to ventetid på verksted, men når man må vente 2 måneder for å fikse ladeproblem er det langt over grensen. (Ja, jeg vet andre her på forumet har nok ventet lengre med større problem. Men det gjør jo saken enda verre).
Ja, det er en fanstatisk bil som andre bilprodusenter ikke kommer i nærheten av. Og jeg har ikke lyst på noen andre biler. Men jo mer man betaler for en bil, jo mer krever man med tanke på kvalitet og service. Misforstå meg rett. Tesla er aldri vanskelig og de er alltid hyggelig og hjelpsom, og det er en bil som på en måte fortsatt er i beta-test, men det tar for lang tid før man får fikset ting.
Når jeg konfigurerer en 85D i dag havner jeg på ca 800k. Ser man på hva annet man får for den prisen, så er det kun kreftene som ikke matches eller overgås av andre merker. Tenker man over at alle andre biler har moms og avgifter som gjør at bilprisen utgjør under halvparten av prisen, så burde vel kanskje en TMS matche en bil til nesten dobbel pris..? Og da er vi oppe i en liga der kvalitetene i TMS ikke strekker til(utenom kreftene). Man kan ikke gjøre noe med valutakursen, men kan ikke se at andre bilmerker har hatt tilsvarende økning i pris som Tesla det siste halve året.

Stive priser?? De billigste Teslaer i hele Europa? Låter litt som "mer vil bare ha mer".... 8)

nie

Dollaren har idag snust på åtte-tallet igjen.
Etter mine regnestykker er Tesla prisene i Norge ca Nøytrale ved en dollarkurs rundt 7,30.

Hvis dette vedvarer er det nok bare et tidsspørsmål før vi får ny prisøkning. På den annen side er det bar halvannen uke side kursen var nettopp 7,30 så dette svinger voldsomt.

ElectroShock

Kanskje det er på grunn av valutakursen "nybilmarkedet" på Finn.no har våknet opp igjen? Det er i hvert fall mye mer omsetning der nå.

nie


Også_Øyvind_H

Egentlig imponerende at Tesla ikke endret prisene nå som de allikevel oppdaterte konfiguratoren, ref gjennomsnittskursen siste mnd'er?

Og med kun 56 RWD'er til salgs på Finn så er det nok også selgers marked p.t. (ja, det er sommer, men allikevel)
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Sjøhyene

Når kommer neste prisøkning tro? Hvis jeg sjekker nå med dagens kurs så ligger norsk pris nesten 10% under amerikansk pris og da pluss frakt/handling så er nok differansen på ca 10%.
Kommer sikkert ikke til å ta alt i et jafs, men tror det er ganske sannsynlig at prisene skal opp rundt 50 tusen i løpet av høsten.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Teslanewbie

Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 20. august 2015, klokken 07:54
Når kommer neste prisøkning tro? Hvis jeg sjekker nå med dagens kurs så ligger norsk pris nesten 10% under amerikansk pris og da pluss frakt/handling så er nok differansen på ca 10%.
Kommer sikkert ikke til å ta alt i et jafs, men tror det er ganske sannsynlig at prisene skal opp rundt 50 tusen i løpet av høsten.

Den venter nok til etter X er introdusert , de med X reservasjon har blødd mye grunnet de stendige prisøkningene. Noen har reservert 2 år siden .. Da var dollaren 6,5 kr ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Sjøhyene

Er det ikke da mer logisk å heller prise MS litt opp før MX lansering slik at MX fremstår som relativt sett billigere (eller mindre dyr). Ingen er jo uansett interessert i å selge biler med null fortjeneste og med 10% skrelt vekk må jo det merkes ganske godt.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

edorf

Når vi startet denne diskusjonen var dollaren 6,60 nå er den 8,40 og igjen har bilene blitt betydelig billigere i Norge enn i USA. Kan vi vente nok en prisoppgang. Og hva skjer med etterspørselen da?

Epleskreller

Sitat fra: edorf på søndag 04. oktober 2015, klokken 21:03
Når vi startet denne diskusjonen var dollaren 6,60 nå er den 8,40 og igjen har bilene blitt betydelig billigere i Norge enn i USA. Kan vi vente nok en prisoppgang. Og hva skjer med etterspørselen da?


Det samme som valig. Det dabber litt av og så begynner folk å kjøpe igjen :-)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA