Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bilpriser og dollarkurs

Startet av edorf, onsdag 29. oktober 2014, klokken 08:05

« forrige - neste »

joda

#645
Sitat fra: thoru på lørdag 02. mai 2015, klokken 15:10
Sitat fra: Elkjell på lørdag 02. mai 2015, klokken 10:55
Sitat fra: thoru på lørdag 02. mai 2015, klokken 10:50
ser ikke noe innpå konfiguratoren om dobbeltlader. Hvor ser dere denne der?

Den er nå kun tilgjengelig for ettermontering.

aha. så for en 85D koster dette nå 18tusen å ettermontere?

Ja, og prisen er den samme for alle modellene.
Så har man ikke bestilt bilen med dobbeltlader, eller bestilt bil etter endringen i Design Studio så er det ettermontering og ca denne prisen som gjelder.
TMS 85D

afitch80

Nå har Tesla priset seg helt ut etter min mening. Har hatt lyst å oppgradere min S85 til en 85D. Spesielt etter de kom med den nye blåfargen og senket 0-100 tid. Men når jeg nå ser at elektrisk bakluke er kommet i en pakke til nesten kr 22k(Den var vel tidligere i tech-pakken?). Og når prisen er så stiv som den nå er, så kommer jeg til å droppe det. Den var i grenseland før økningen i morges, men den økningen var spikeren i kisten for min del.
Det går ikke økonomisk mulighet, men vilje. Kvaliteten står ikke lengre i stil med pris.
Har for tiden min nåværende S85 inne for andre gang på verksted. Denne gang med et ladeproblem. Har måttet leve med redusert ladeeffekt i over to måneder nå. Andre bilmerker har kanskje en uke eller to ventetid på verksted, men når man må vente 2 måneder for å fikse ladeproblem er det langt over grensen. (Ja, jeg vet andre her på forumet har nok ventet lengre med større problem. Men det gjør jo saken enda verre).
Ja, det er en fanstatisk bil som andre bilprodusenter ikke kommer i nærheten av. Og jeg har ikke lyst på noen andre biler. Men jo mer man betaler for en bil, jo mer krever man med tanke på kvalitet og service. Misforstå meg rett. Tesla er aldri vanskelig og de er alltid hyggelig og hjelpsom, og det er en bil som på en måte fortsatt er i beta-test, men det tar for lang tid før man får fikset ting.
Når jeg konfigurerer en 85D i dag havner jeg på ca 800k. Ser man på hva annet man får for den prisen, så er det kun kreftene som ikke matches eller overgås av andre merker. Tenker man over at alle andre biler har moms og avgifter som gjør at bilprisen utgjør under halvparten av prisen, så burde vel kanskje en TMS matche en bil til nesten dobbel pris..? Og da er vi oppe i en liga der kvalitetene i TMS ikke strekker til(utenom kreftene). Man kan ikke gjøre noe med valutakursen, men kan ikke se at andre bilmerker har hatt tilsvarende økning i pris som Tesla det siste halve året.
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

nie

Hmmm.
"Min" 85D som jeg betalte Dep på i forrige uke kommer på 705.000,-
Valgte da følgende:
- next gen skinn seter
- rød farge
- panoramatak
- piano dash
- luftfjæring
- vinterdekk
- standarddekk sommer
- standardstereo

Ingen overlesset bil men heller ikke skrapet for utstyr. Har forsøkt å tilpasse til mine behov (og ikke det andre måtte mene at jeg bare MÅ ha☺

800000 hørtes mye ut men havner sikkert der hvis alle opsjoner velges.

Epleskreller

Denne prisstigningen var nærmest ubetydelig,  de kommer til å fortsette å selge biler i Norge.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Kavorka

Måtte klikke innom Teslas konfigurator for å se hva bilen min ville ha kostet idag. Det var vist pris på autopilot-pakke installert på fabrikk og pris for ettermontering. Lar dette seg ettermontere på alle, eller gjelder det bare de nyere modellene?

nie

All hardware er i bilen uansett og autopilot m.m. trenger kun aktiveres. Det kan gjøres etter at bilen er levert.
Personlig har jeg derfor valgt å avvente akkurat denne.

joda

@afitch80

Nå (i dag) har jo Tesla offisielt åpnet sit nye service senter på Kokstad i Bergen (så i profilen din at du også bor her), så satser på at ventetiden på reparasjon/service vil gå ned i tiden fremover.

Var innom på åpningen, og det så veldig lovende ut!
Det var kommet opp 13-14 servicestasjoner, og det så ut som at det var plass til en god del flere om/når behovet skulle komme.

TMS 85D

afitch80

Sitat fra: nie på lørdag 02. mai 2015, klokken 17:40
Hmmm.
"Min" 85D som jeg betalte Dep på i forrige uke kommer på 705.000,-
Valgte da følgende:
- next gen skinn seter
- rød farge
- panoramatak
- piano dash
- luftfjæring
- vinterdekk
- standarddekk sommer
- standardstereo

Ingen overlesset bil men heller ikke skrapet for utstyr. Har forsøkt å tilpasse til mine behov (og ikke det andre måtte mene at jeg bare MÅ ha☺

800000 hørtes mye ut men havner sikkert der hvis alle opsjoner velges.

Valgte langt fra alt. Valgte følgende:

- next gen skinn seter
- blå farge
- luftfjæring
- vinterdekk
- autopilot
- 21" sommer (bilen blir MYE finere med de og man skiller seg litt fra mengden)
- Lydpakken (kjøper ikke en bil uten DAB to år før FM båndet slukker)
- carbon dash

Havner da på 780k. Tar jeg med premium interiør for å få el.luken så havner jeg over 800k. Er blitt så vant til den fra nåværende bil, men den ryker lett hvis jeg skal kjøpe ny. Betaler ikke 22k for el.luke.
Har på ingen måte tatt med det andre mener man må ha. Har konfigurert den akkurat slik JEG vil ha en bil.

Sitat fra: joda på lørdag 02. mai 2015, klokken 18:32
@afitch80

Nå (i dag) har jo Tesla offisielt åpnet sit nye service senter på Kokstad i Bergen (så i profilen din at du også bor her), så satser på at ventetiden på reparasjon/service vil gå ned i tiden fremover.

Var innom på åpningen, og det så veldig lovende ut!
Det var kommet opp 13-14 servicestasjoner, og det så ut som at det var plass til en god del flere om/når behovet skulle komme.


Det er godt at de får god plass på Kokstad. Jeg hadde egentlig tid 26. mai i Bergen og det var kun for å fikse ladingen. Hadde andre ting og, men det hadde de ikke tid til før i juli. Dette var i februar. Så det var altså 5 måneder ventetid på service og småfeil.
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

Muffinman

Man skiller seg neppe ut fra mengden med originale 21" fra Tesla. De er det mange av. Og er ikke DAB blitt standard? Jeg ville lett droppet autopilot for å få den elektriske bakluken, men problemet er at det ville blitt ekkel "pels" på dashbordet  :(

thilo

Sitat fra: afitch80 på lørdag 02. mai 2015, klokken 22:31

- Lydpakken (kjøper ikke en bil uten DAB to år før FM båndet slukker)

DAB+ er nå standard også uten lydpakke.
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

afitch80

Sitat fra: Muffinman på lørdag 02. mai 2015, klokken 22:35
Man skiller seg neppe ut fra mengden med originale 21" fra Tesla. De er det mange av. Og er ikke DAB blitt standard? Jeg ville lett droppet autopilot for å få den elektriske bakluken, men problemet er at det ville blitt ekkel "pels" på dashbordet  :(
Derfor jeg skrev litt. ;) Hmm.. Ja, kanskje autopilot kan droppes. Den kan jo i verste fall aktiveres senere om behovet skulle bli for stort. :)

Sitat fra: thilo på lørdag 02. mai 2015, klokken 22:36
Sitat fra: afitch80 på lørdag 02. mai 2015, klokken 22:31

- Lydpakken (kjøper ikke en bil uten DAB to år før FM båndet slukker)

DAB+ er nå standard også uten lydpakke.
Ah.. Er den det? Genialt. Ja, da kan kanskje den og droppes. Men hvor bra er standard lyd? Den pleier jo ikke være den beste på biler. Men huff, blir kanskje mye OT her nå.
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

turfsurf

Sitat fra: nie på lørdag 02. mai 2015, klokken 17:40
Hmmm.
"Min" 85D som jeg betalte Dep på i forrige uke kommer på 705.000,-
Valgte da følgende:
- next gen skinn seter
- rød farge
- panoramatak
- piano dash
- luftfjæring
- vinterdekk
- standarddekk sommer
- standardstereo

Ingen overlesset bil men heller ikke skrapet for utstyr. Har forsøkt å tilpasse til mine behov (og ikke det andre måtte mene at jeg bare MÅ ha☺

800000 hørtes mye ut men havner sikkert der hvis alle opsjoner velges.

Hvis jeg konfigurerer opp min som jeg bestillte i november nå, så kommer den på 764.000,-. I tillegg kommer dobbeltlader til 18k. Jeg har heller ikke med vinterhjul, 21", NG seter eller bakovervendte seter. Så lett å komme over 800k.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

thoru

noen som har prøvd å endre design etter man har lagt inn depositum og der prisen var før den siste oppdateringen.
altså 10 000kr mindre. la inn før endringen. men lurer på å få endret fra plain lakk til metalic. men risikerer jeg å få  ny pris på hele bilen? spurte Telsa i helga. men har ikke fått noe svar på det fra dem ennå.

weld77

Jeg la til pano-tak etter at prisen ble endret i desember. Betalte ny pris for pano-taket, men alt annet var låst. Selgeren sa at det var slik det skulle funke, men om jeg fikk problemer eller prisen på hele bilen plutselig spratt med 100k så skulle jeg kontakte han.

Epleskreller

Sitat fra: weld77 på søndag 03. mai 2015, klokken 20:13
Jeg la til pano-tak etter at prisen ble endret i desember. Betalte ny pris for pano-taket, men alt annet var låst. Selgeren sa at det var slik det skulle funke, men om jeg fikk problemer eller prisen på hele bilen plutselig spratt med 100k så skulle jeg kontakte han.
Sånn er det ikke lenger :-(
Nå er det; gjør en endring og ny pris på hele bilen.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA