Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

MittDekkHotell.no

Startet av noGas, mandag 27. oktober 2014, klokken 11:37

« forrige - neste »

noGas

Hei,

Leverte fra meg FOB til mittdekkhotell på fredag(24.10) for å legge om til vinterdekk og få med meg sommerdekkene hjem. Føltes umiddelbart ikke bra å gi fra meg nøkkelen til møkkete og uvørne dekk-byttere(de er jo ikke mekanikere).

Byttet gikk fort, ventet ca 25min. To dekk baki, ett i kupeen, ett i frunk.

På vegen hjem starter "Service Tesla Tire Pressure System" å blinke. Stoppet, resatte tire pressure monitor. 5 min, samme feilmld.

Når jeg kom hjem og skulle bære ut dekkene, ser jeg at baksetet som er vippet ned har store riper fra dekket. Mildt sagt irriterende.

Mulig dette er en one time off bad experience, men jeg kommer ikke til å bruke mittDekkHotell igjen.

I tillegg til feilmld om tire pressure system, så uler bilen når jeg kjører over 70-80 og den føles som om jeg kjører med dekk av gele, men det er vel kanskje vanlig med nye piggfrie vinterdekk(Hakka R2 19").

andvib

fyll i 48 foran og bak, funker supert på R2/19, mye av svampefølelsen blir borte. Søk gamle tråder her.
2019 Model S Long Range
2019 Model 3 Long Range

Tuxedo

Sitat fra: noGas på mandag 27. oktober 2014, klokken 11:37
På vegen hjem starter "Service Tesla Tire Pressure System" å blinke. Stoppet, resatte tire pressure monitor. 5 min, samme feilmld.
Akkurat dette er det lite dekkhotellet kan gjøre noe med, siden bilen må kjøres en stund i hastighet over 40 km/t etter at reset-knappen er trykket før den kvitterer med at systemet er resatt.

Øyvind.h

Sitat fra: noGas på mandag 27. oktober 2014, klokken 11:37
I tillegg til feilmld om tire pressure system, så uler bilen når jeg kjører over 70-80 og den føles som om jeg kjører med dekk av gele, men det er vel kanskje vanlig med nye piggfrie vinterdekk(Hakka R2 19").
Som andre skriver - øk dekktrykket. Dette anbefales av produsenten.
Dersom du har middels/lavt dekktrykk, ikke kjørt inn dekk og kjører i høy utetemp vil dekkene oppleves som myke.

Har du derimot bra trykk, kjørt inn dekk og kjører i normal vintertemp vil dekkene være helt fine! Mine var svært glatte før de ble kjørt inn (hjulspinn i 100km/t+), og opplevdes som myke. Men det endrer seg med enkle grep.
Litt "during" husker jeg også det var i starten, antakelig pga dekkets mønster. Men det dempet seg også betraktelig etter noen hundre km innkjøring.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

noGas

Takk for tips!

Tar fram sykkelpumpa når jeg kommer hjem ;)

stianrod

Sitat fra: Tuxedo på mandag 27. oktober 2014, klokken 12:18
Sitat fra: noGas på mandag 27. oktober 2014, klokken 11:37
På vegen hjem starter "Service Tesla Tire Pressure System" å blinke. Stoppet, resatte tire pressure monitor. 5 min, samme feilmld.
Akkurat dette er det lite dekkhotellet kan gjøre noe med, siden bilen må kjøres en stund i hastighet over 40 km/t etter at reset-knappen er trykket før den kvitterer med at systemet er resatt.

"Service Tesla Tire Pressure System" fikk jeg også etter dekkbytte.  Jeg kjørte tilbake til dekk1 Lade (Trondheim) og der fikk de ikke kontakt med sensoren i venstre forhjul.  De byttet sensor på stedet, og alt har fungert siden.

Må legge til at jeg kjøpte mine XI3/felg/sensor hos dekk1 ifjor.
Tesla Model S P85 2014

Tuxedo

Sitat fra: stianrod på mandag 27. oktober 2014, klokken 15:25
Sitat fra: Tuxedo på mandag 27. oktober 2014, klokken 12:18
Sitat fra: noGas på mandag 27. oktober 2014, klokken 11:37
På vegen hjem starter "Service Tesla Tire Pressure System" å blinke. Stoppet, resatte tire pressure monitor. 5 min, samme feilmld.
Akkurat dette er det lite dekkhotellet kan gjøre noe med, siden bilen må kjøres en stund i hastighet over 40 km/t etter at reset-knappen er trykket før den kvitterer med at systemet er resatt.

"Service Tesla Tire Pressure System" fikk jeg også etter dekkbytte.  Jeg kjørte tilbake til dekk1 Lade (Trondheim) og der fikk de ikke kontakt med sensoren i venstre forhjul.  De byttet sensor på stedet, og alt har fungert siden.

Må legge til at jeg kjøpte mine XI3/felg/sensor hos dekk1 ifjor.
Denne meldingen kommer selv om alle sensorene virker, når man skifter dekk og får andre sensorer.  Må kalibrere på nytt fra den store skjermen.

McKivre

Opplevde akkurat det samme ved skifte til vinterhjul. Årsaken var at de ikke hadde sørget for å sjekke/etterfylle luft. Fikk en beklagelse, men det er jo rimelig sløvt å ikke sørge for dette ved hjulskift

cairnz

Sitat fra: GreenTee på mandag 27. oktober 2014, klokken 17:56
Opplevde akkurat det samme ved skifte til vinterhjul. Årsaken var at de ikke hadde sørget for å sjekke/etterfylle luft. Fikk en beklagelse, men det er jo rimelig sløvt å ikke sørge for dette ved hjulskift
Hm? Reset Tire sensors må gjøres ved ethvert dekkbytte, uavhengig om de har sjekket/etterfylt luft.
Elbilist

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA