Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Intervall-visker

Startet av RaBalder, lørdag 25. oktober 2014, klokken 09:00

« forrige - neste »

cra

Jeg synes også det stort sett fungerer ganske bra, men ser ikke helt forskjellen på nivå 1 og 2. Kjører som regel enten på Auto1, eller på "knepp nr 3".

Kunne kanskje tenke meg en mulighet til å justere følsomheten litt, men som regel starter viskerne i det jeg skal til å trykke igang et manuelt visk, så for min del er det nok snakk om veldig små finjusteringer før det passer meg bra.

Synes det er et større problem at viskeren på førersida egentlig aldri har tatt skikkelig, og ofte etterlater striper på vinduet. Skal prøve med Biltema-bladene som andre har anbefalt snart, da det ikke ser ut til å bli sopmmer med det første her på Sunnnmøre, i alle fall.  :P
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

ToWalkOrDrive

Det jeg ikke skjønner er hvorfor de gidder å prøve å lage sin egen løsning når de har hatt samarbeid med Toyota og Mercedes.....Mulig de bare har testet med vannslange i California. Sensorene på min gamle Toyota Avensis virket fantastisk. Husker jeg undret meg over hvordan i huleste de kunne finne ut så nøyaktig hvor mye det regnet.....og lurer ennå. Har hatt Teslaen i 1 år og 20 ting som ikke har vært bra/blitt ødelagt....1 tingpå Avensis på 5 år.
Tesla Model Y                         2021-

samotholt

Jo, men Avensis? Det er jo ikke bra  ;)
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

kjølholdt

Jeg hadde toyota previa, ingenting som funket;-)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

nortrahof

Har kikket litt på elskjema #25.1 som omfatter wiper/washer.

Det er en sensor som TM kaller "RainLightSensor" som ser ut til å styre dette via BodyControl Module.
Denne sensor har en datautgang.
I-og-med navnet, så kan dette være en kombinert sensor for både autotenning av lys, automatisk dimming av fjernlys og intervallstyring av vindusviskere?  Den er trolig rent optisk?
Det kan være at biler som ikke har alle disse funksjoner, har en annen sensor?

Andre biler har ofte en autonom, kapasitiv sensor for styring av denne funksjonen. Det er et annet måleprinsipp - og kan kanskje forklare forskjellen på TMS og andre biler på dette området?
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA