Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Intervall-visker

Startet av RaBalder, lørdag 25. oktober 2014, klokken 09:00

« forrige - neste »

lurium

Steg 1 burde fått innført i koden at ja visk men aldri gå på turbo. Ser jo helt tåpelig ut når jeg kjørte ut på OS i dag på nivå 1 med insane mode på viskerne mens alle andre kjørte med vanlig hastighet.

Drive å manuelt ta av og på viskerne og manuelt kompansere osv... grrr savner bmwen der.

overlay

Har dere lagt merke til at når viskeren går på full pupp så går den utenfor ruten som kan sees fra insiden? At den ikke stopper i tide? Er ikke helt sikker på om den treffer lakken eller ikke

Muffinman

Jepp. Påpekte det for Tesla i feb 2014 da jeg trodde noe var galt. En amerikaner på gjesteopptreden i Trondheim sa at det var normalt, og at det var bevegelsesenergien som gjorde det. Alt ble sjekket og funnet i orden.

overlay

Sitat fra: Muffinman på fredag 29. mai 2015, klokken 18:58
Jepp. Påpekte det for Tesla i feb 2014 da jeg trodde noe var galt. En amerikaner på gjesteopptreden i Trondheim sa at det var normalt, og at det var bevegelsesenergien som gjorde det. Alt ble sjekket og funnet i orden.

Kjørte en BMW 1 serie tidligere, den gikk også litt lenger på full fart, men ikke mer enn kanskje 3 cm på enden av viskeren.

Satse på at motoren klarer å holde viskeren unna lakken selv når motoren blir noen år.

Hyperstress

Sitat fra: overlay på fredag 29. mai 2015, klokken 18:49
Har dere lagt merke til at når viskeren går på full pupp så går den utenfor ruten som kan sees fra insiden? At den ikke stopper i tide? Er ikke helt sikker på om den treffer lakken eller ikke

What!? Min stopper alt for langt fra A-stolpen (opptil 12cm) og jeg bruker alltid full guff på siste sveip for å få dritten litt lengre inn mot stolpen, men fortsatt snur den langt fra. Trodde det var sånn for alle, men må tydeligvis kunne justeres siden noen visker HELT inn.

Bilde av min full guff stopp  >:(
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

overlay

Får håpe noen dere ute faktisk har fått vindusviskere som faktisk treffer "the sweet spot"

Davidsv

Sitat fra: Hyperstress på fredag 29. mai 2015, klokken 19:46
Sitat fra: overlay på fredag 29. mai 2015, klokken 18:49
Har dere lagt merke til at når viskeren går på full pupp så går den utenfor ruten som kan sees fra insiden? At den ikke stopper i tide? Er ikke helt sikker på om den treffer lakken eller ikke

What!? Min stopper alt for langt fra A-stolpen (opptil 12cm) og jeg bruker alltid full guff på siste sveip for å få dritten litt lengre inn mot stolpen, men fortsatt snur den langt fra. Trodde det var sånn for alle, men må tydeligvis kunne justeres siden noen visker HELT inn.

Bilde av min full guff stopp  >:(


Min er også sånn.
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

Roma

Kjærkommen tråd. Bare for å unngå at viskerene hopper opp i hurtig hastighet så ender jeg opp med å enten bruke trinn 3 eller trykke manuelt. Det er så fryktelig irriterende når den tar avgårde på lett yr for eksempel. Jeg tror jeg skal sende inn et forbedringsforslag til Tesla.

Muffinman

Det er merke på frontruta som angir nedre posisjon. Ligger den under dette kan det nok justeres vil jeg tro.

lurium

Kanskje man bør sende epost til Jerome etterhvert. Når de prioriterer å fikse alt annet før basis funsjonalitet så bør man løfte det opp et hakk.

Noe så elementært som nivå 1 er manuell intervall fks burde de kunne fikset på kort tid.

Baldrian

Mange som klager over intervallviskererne, men er det noen som i hele tatt er fornøyd med sine og kan kjøre i regnvær hvor intervallinnstillingen fungerer bra?  For min del synes jeg det er på kanten til trafikkfarlig, når man sitter mesteparten av tiden og venter på en ny sveip, mens sikten stadig blir dårligere. Alle de passasjerer jeg har hatt med i regnvær, har også sagt at de virker for dårlig. Har sagt fra flere ganger når bilen (P 85 fra mars 2014) har vært på service, men de sier hver gang at de ikke finner noe feil.  Derfor kunne det være greit å vite om det er noen som er fornøyd med sine viskere på intervallinnstilling, før jeg klager for tredje gang.

Dennis

På min synes jeg nivå 1 visker litt for hyppig til tider. Men akkurat det er ikke noe stort problem så synes egentlig det fungerer bra.

Brede

Jeg syns automatikken fungerer helt genialt!
Kun en ytterst sjelden gang jeg trykker for et manuelt sveip, ellers så fungerer de helt etter min smak.

Øyvind.h

Sitat fra: Baldrian på onsdag 03. juni 2015, klokken 15:14
Mange som klager over intervallviskererne, men er det noen som i hele tatt er fornøyd med sine og kan kjøre i regnvær hvor intervallinnstillingen fungerer bra?  For min del synes jeg det er på kanten til trafikkfarlig, når man sitter mesteparten av tiden og venter på en ny sveip, mens sikten stadig blir dårligere. Alle de passasjerer jeg har hatt med i regnvær, har også sagt at de virker for dårlig. Har sagt fra flere ganger når bilen (P 85 fra mars 2014) har vært på service, men de sier hver gang at de ikke finner noe feil.  Derfor kunne det være greit å vite om det er noen som er fornøyd med sine viskere på intervallinnstilling, før jeg klager for tredje gang.
Ikke uten grunn noen døpte om regnsensoren til monsunsensor :) Sensoren har fungert bra tidvis, men dessverre ofte den ikke visker raskt nok ift. sikt.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Rødkleiv

Sitat fra: Baldrian på onsdag 03. juni 2015, klokken 15:14
Mange som klager over intervallviskererne, men er det noen som i hele tatt er fornøyd med sine og kan kjøre i regnvær hvor intervallinnstillingen fungerer bra?  For min del synes jeg det er på kanten til trafikkfarlig, når man sitter mesteparten av tiden og venter på en ny sveip, mens sikten stadig blir dårligere. Alle de passasjerer jeg har hatt med i regnvær, har også sagt at de virker for dårlig. Har sagt fra flere ganger når bilen (P 85 fra mars 2014) har vært på service, men de sier hver gang at de ikke finner noe feil.  Derfor kunne det være greit å vite om det er noen som er fornøyd med sine viskere på intervallinnstilling, før jeg klager for tredje gang.

Viskerne er kanskje litt konservative før de tar seg bryet med å sette i gang, men synes egentlig de fungerer bra. Har hatt større problem på andre biler med viskere som farer over ruta som hyener på amfetamin så fort det kommer en dråpe vann.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA