Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vann i kupe, vann i bakdør.

Startet av Gusse, mandag 10. mars 2014, klokken 22:55

« forrige - neste »

Brede

En behøver ikke akkurat å være verdensmester i Google for å finne ut at selv BMW, Mecedes og Audi ikke får alle bilene sine tette. Og da snakker jeg om 7-serier, S-klasser og RS'er fra de siste 10-15 år.
Det virker jo merkelig da disse har vel 340 års samlet erfaring innen bilproduksjon?
Å sitte i sofaen og tro at Tesla skal lage perfekte biler tre år etter å ha levert sin første egenproduserte bil vil jeg kalle naivt..
Ja jeg ble også irritert da vannet flommet inn i bakluken, men jeg skylder ikke på Tesla (for de gjorde alt som stod i sin makt til å ordne opp i problemet på en eksemplarisk måte). Slike ting må jo være det minste en kan forvente om en i det hele tatt hadde øynene halvåpne da en kjøpte denne bilen.

Voll1

Jeg har også hatt vann på gulvet foran passasjersetet, men bare en gang på 1,5 år. Har ingen aning hva årsak kan være, men tror ikke det kom via taket. Mistenker heller dørpakning. Hvis det var fra panorama-luken, så måtte vannet ha kommet inn og fulgt A-stolpe ned til gulv = lite sannsynlig (tror jeg). Får se hva de finner ut nå når bilen skal på service.
Model Y P   2022-
Model Y LR 2021-
Model 75X  2017-2021
Model 85S  2013-2018

Gusse

4. mai ble for andre gang problemet me vann i bakluken utbedret(se tidligere poster). For noen dager siden rant det vann igjen fra håndtakene på innsiden av luken igjen. Ja, blir litt oppgitt >:(
Har kontaktet Tesla, og de var selvfølgelig veldig opptatt av å få rettet opp feilen. De var foreslo til og med at jeg kunne levere inn bilen til Toyota i nabolaget, som tar en del karosseri arbeid for Tesla. Begynner å bli veldig bekymret for innholdet i bakluken nå, med så mye vann i elektronikk etc.
3. gang utbedring tok de ihverfall veldig alvorlig, og det gjør de lurt i å gjøre >:(
Er fremdeles glad i Tesla, men blir litt frustrert over dette :'(

tonl

Sitat fra: Voll1 på fredag 08. mai 2015, klokken 08:13
Jeg har også hatt vann på gulvet foran passasjersetet, men bare en gang på 1,5 år. Har ingen aning hva årsak kan være, men tror ikke det kom via taket. Mistenker heller dørpakning. Hvis det var fra panorama-luken, så måtte vannet ha kommet inn og fulgt A-stolpe ned til gulv = lite sannsynlig (tror jeg). Får se hva de finner ut nå når bilen skal på service.

Jeg tror nok vannet kan ha kommet inn via luftfilteret/inntaket til ac anlegget. Denne ligger under frontruta på pass-siden. ÅPner du panseret og fjernet dekselen mellom frunk og frontruta vil du se luftinntaket på venstre siden / passasje siden. Vannet kan ha kommet inn der og rant videre ned. Teorien min.

roaaad

Har hatt samme problem med vann "gjennom" bakluka nå i mai ved et par anledninger (d.v.s. at innvending oppsamlet vann renner ut gjennom håndtakene ved åpning) - typisk etter å ha stått ute i regnvær noe vi jo har litt av her i Bergen...

Ringte servicesenteret og de vil ha bilen til Drammen Karosseri i 1-2 uker.  Kan det være nødvendig da?  Er det opp og avgjort at dette stammer fra baklyktene, eller tetningslistene i selve bakvinduet?  Er det noen som har fått ordnet dette uten å sende bilen fra seg til Drammen?

Muffinman

Ble ordnet på servicesenteret i Trondheim våren 2014 på min bil.

Brede

Sitat fra: roaaad på torsdag 04. juni 2015, klokken 20:57
Har hatt samme problem med vann "gjennom" bakluka nå i mai ved et par anledninger (d.v.s. at innvending oppsamlet vann renner ut gjennom håndtakene ved åpning) - typisk etter å ha stått ute i regnvær noe vi jo har litt av her i Bergen...

Ringte servicesenteret og de vil ha bilen til Drammen Karosseri i 1-2 uker.  Kan det være nødvendig da?  Er det opp og avgjort at dette stammer fra baklyktene, eller tetningslistene i selve bakvinduet?  Er det noen som har fått ordnet dette uten å sende bilen fra seg til Drammen?

Ble ordnet i garasjen her hjemme av en ranger, han brukte vel 15 minutter tenker jeg.

Teslanewbie

#52
Sitat fra: Brede på torsdag 04. juni 2015, klokken 21:41
Sitat fra: roaaad på torsdag 04. juni 2015, klokken 20:57
Har hatt samme problem med vann "gjennom" bakluka nå i mai ved et par anledninger (d.v.s. at innvending oppsamlet vann renner ut gjennom håndtakene ved åpning) - typisk etter å ha stått ute i regnvær noe vi jo har litt av her i Bergen...

Ringte servicesenteret og de vil ha bilen til Drammen Karosseri i 1-2 uker.  Kan det være nødvendig da?  Er det opp og avgjort at dette stammer fra baklyktene, eller tetningslistene i selve bakvinduet?  Er det noen som har fått ordnet dette uten å sende bilen fra seg til Drammen?

Ble ordnet i garasjen her hjemme av en ranger, han brukte vel 15 minutter tenker jeg.

Brukte han baderomssilikon?
Tesla har jo en preferanse for boligbyggingsmaterial.. bulken i panseret utbedret  de med ekspansjonsskum brukt ved boligbygging ...
Dessuten bruker de ducttape for å behandle lyd fra interiøret / dashbord ...

Å andre siden brukes jo ducttape  også på fly ...  :o

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA