Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fristende Zoe kampanje?

Startet av Kåre, fredag 24. oktober 2014, klokken 00:20

« forrige - neste »

Trond.m

Sitat fra: Stormfull på lørdag 25. oktober 2014, klokken 11:27
Da er min hjemmelader montert og kun etter 2 uker. 3,6 kW lader og her har dem også lagt 6mm2 ledning så da kan jeg oppgradere etterhvert hvis behovet melder seg.
Kunne være interessant å høre hvor mange meter ledning de har lagt og hva de skulle ha for å oppgradere til 6mm2.

elektrolux

#16
Ser av utstyrslisten og spec at der er noe få turn offs på Zoe:

- Mangler DAB. Pussig med tanke på FM nettet sender på lånt tid. Dette kommer nok snart, og gir grunn til å vente på neste model.

- Mangler ACC. Har hatt lyst på en bil med ACC siden jeg hørte om dette geniale systemet. e-Golf og i3 har det, men begge er i en helt annen prisklasse.

- Mangler seilefunksjon. Har prøvekjørt Zoe i tett trafikk, og syntes at følelsen på fartspedalen var god, men må prøve om jeg klarer å leve med konstant regenerering og følelsen av å kjøre med håndbremsen på. Er "giren" lett å legg i neutral for å seile kan det kompensere. Forstår virkelig ikke hensikten med at motoren skal bremse når en slipper fartspedalen. På turbodieselen min er det omtrent 0 motorbrems, og Think ( pre Ford modeller ) og VW har heldigvis forstått at regenerering bør være en frivillig sak. Er kanskje mulig å ettermontere en fot betjent bryter for seiling, eller rett og slett en mikrobryter på fartspedalen som trigger neutral når fartspelalen slippes helt opp? Eller funksjonen kan programmeres inn i motorstyringen av Renault?

Det kan jo være at alle de andre fordelene Zoe har er nok til å svelge et par/tre kameler... Det er i alle fall den eneste Elbilen jeg ville vurdert langtur med og har genuint lyst på akkurat nå. ( Igjen bortsett fra Tesla selvfølgelig )
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Baard

Savner ikke seilefunksjon på min Zoe. Du kan enten vippe den over i nøytral eller bare legge svakt press på gasspedalen for å regulere regenereringen. Du venner deg til det raskt...ACC fint. Prøvekjørte eGolfen, og det fungerte ypperlig, men det er ikke verdt 60-70k...DAB kan ettermonteres på original anlegget i bilen, men det burde vært standard, det er jeg enig i.
Renault Zoe, 2014

abc

Kjøp med armlene. Da er det bare kos å vippe mellom gir og nøytral  :)

Trond.m

#19
Den DAB løsningen de tilbyr er vel så vidt jeg vet fra Autodab. Det betyr at radioen må settes til en fast frekvens og den ettermonterte DAB mottakeren sender programmet videre som FM. Det krever en ekstra antenne, men denne er nokså diskret montert ved A stolpen. Man kan skifte kanal med kontrollen på rattet, men kan ikke benytte kontrollen på R-Link. Med en original DAB+ radio vil det være informasjon som eks. navn på album og artist ved musikk-innslag, men jeg tviler på om dette er støttet i "nød"løsningen fra Renault. Jeg vet heller ikke om den automatisk kobler over til samme program på FM nettet dersom DAB signalet blir borte (eks. i tunneler). Det siste vil vel ikke være så viktig etter 2017, men det er jo en viktig funksjonalitet i dag. DAB modulen har veil pris på 2990 ink. mva, så en pris på ca 5000 uten mva ved kjøp av bil synes jeg er i overkant. Monteringstiden er estimert til ca 1 1/2 time.

Trond.m

Sitat fra: abc på søndag 26. oktober 2014, klokken 19:43
Kjøp med armlene. Da er det bare kos å vippe mellom gir og nøytral  :)
Armlene står ikke i prislisten. Noen som vet prisen for dette (eks. mva). Ettermonteres det eller kan det bestilles fra fabrikk ?

Flips

Sitat fra: tmaehlum på søndag 26. oktober 2014, klokken 19:50
Sitat fra: abc på søndag 26. oktober 2014, klokken 19:43
Kjøp med armlene. Da er det bare kos å vippe mellom gir og nøytral  :)
Armlene står ikke i prislisten. Noen som vet prisen for dette (eks. mva). Ettermonteres det eller kan det bestilles fra fabrikk ?
Dette ettermonteres hos forhandler. Så vidt jeg husker kostet det rundt 2000. Anbefaler også de avtagbare setetrekkene, da blir setene mye finere. (og vaskbare)

torjen6

Når det gjelder DAB Radio til Zoe, bruker orginal antennen som står bak på taket, har kjøpt ein til Kr 4.990- ferdig montert.
I Hordaland er det dessverre fleire plasser både på RV og E - veiene der DAB ikkje funger i det heile tat.
Så der er det godt å ha FM radio.
Og eg snakker ikkje om små utkoblinger, feks mellom Fjera til Etne er den stortsett borte.
Frå Voss via Granvin til Bergen er det lange styker utan DAB radio.
Over Haukeli borte vekk, Hardangervidda borte vekk.
Virkar ikkje i tunnelar, det gjør FM radioen stortsett på E-veiene.
Frå Jondal til Norheimsund stortsett borte, så her har utbygger av DAB nettverket ein stor jobb foran seg hvis de skal virka fullt ut slik som FM nettverket gjer før FM nettverket vert slått av i 2017.


Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

elektrolux

Sitat fra: abc på søndag 26. oktober 2014, klokken 19:43
Kjøp med armlene. Da er det bare kos å vippe mellom gir og nøytral  :)

Godt tips. Gjør dette hele tiden på Mercen og seiler flere km på enkelte strekninger mellom Kristiansand og Stavanger.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

ZOE

Selger anbefalte ikke deres egen DAB løsning, den var ikke god nok i følge ham.

Jeg har sett litt på denne: https://www.youtube.com/watch?v=I8jURTNYZ70

De får mye skryt til BMW men hvor bra det er i Renault er jeg ikke sikker på. http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=15240&katid=166&id=

Ikke så veldig dyr, og kan sikkert monteres penere enn på videoen :-)

Seiling har jeg aldri savnet i noen bil, savner stort sett alltid motorbrems i steden..

elektrolux

#25
Ser ut som det tok 18 sekunder å bytte kanel på den der.

Hva slags bil savner du motorbrems i? Selv 2t Mercen med turbodiesel kan motorbremse om jeg krever det, men ser ikke helt hensikten med å stresse 6 sylindre, 4 overliggende kamaksler, 24 ventimer og en talløs rekke drev og overføringer på å bremse ned farten når en kan seile og bygge kinetisk energi. Når det er sagt lar jeg motoren bremse ned noen lange bakker, men liker det dårlig, og gir heller de mekaniske bremsene et par tre oppgaver med tid til å kjøle seg ned innimellom.

Ellers kan jo så godt som alle Elbiler regenere ved behov for det. Propblemet er å finne dem som kan seile.

Det kan være vanskelig å forstå hvor behagelig det er å seile om en ikke har kjørt en gammel Think eller en ny VW, men er en hekta er det vanskelig å velge et system som hele veien striker. Blir omtrent som å sykle med generatoren på hele tiden.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

tinker

Det stod i produktbeskrivelsen at det kan ta 15-40 sekunder å bytte, alt etter hva slags buffer avspilleren krever. Det kan da virke som om r-link krever 18 sekunder.

Det blir sånn fordi den emulerer en mp3 fil. Med en statisk fil er bufferet ikke så problematisk, men det blir jo noe annet når det egentlig er en livestrøm
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

erik e

Alt var bedre før. Hilsen bestefar.  ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA