Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

44kw ladepunkt, hva er mulig å få kjøpt?

Startet av ZOE, torsdag 23. oktober 2014, klokken 19:51

« forrige - neste »

ZOE

Jeg har en zoe i bestilling og god tilgang på både elektriker og 400v strøm på jobb.

Vi lurte da litt på å sette opp en 44kw lader der. Hvem selger slikt? Det er jo både enkelt å billig å få 22kw og jeg vil tro at teknisk sett så er ikke 44 så mye mer komplisert?

Noen tips til hvordan jeg skal fikse dette?


Flips

Denne boksen kan lade med 43 kW. Hvis du vil ha en enklere løsning er det bedre med 22 kW, forskjellen i ladefart er ikke så stor heller. Her er en annen boks som det bare er å plugge i en rød industrikontakt: http://elbilhjelpen.no/htm/type2-3fase.html#3_fase_semiportable_ladestasjoner

Gus1

Gus1

2017 Mercedes 250e Electric Drive 
2014 Volkswagen e-Up!
2005 LandCruiser GX
1981 Toyota Crown SuperSaloon

ZOE

Men det har jeg!

Problemet er å finne en lader til fornuftig pris, det er lite som tilsier at den bør koste langt mer enn en 22kw lader

svingen

send en pm til jkirkebo  mulig han fikser noe til deg :)
han har mye annet den luringen,selv kjøpt overgang av han og anbefaler han :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

ZOE

Jeg har sendt mail til ham. Han kan levere alt utenom kabelen.

Jeg vet ikke om kabelen som følger med Zoe tåler 44kw, i såfall kan jeg kanskje bare bruk den? Og ha stikk på laderen.

jkirkebo

Sitat fra: oyvindberg på søndag 26. oktober 2014, klokken 22:14
Jeg har sendt mail til ham. Han kan levere alt utenom kabelen.

Jeg vet ikke om kabelen som følger med Zoe tåler 44kw, i såfall kan jeg kanskje bare bruk den? Og ha stikk på laderen.

Nei, kabelen som følger med er nok bare 32A, en 63A kabel er svært tykk og stiv og dermed uhåndterlig til daglig bruk. Dessuten har alle offentlige 44kW ladere fast kabel.

Det er mulig jeg kan skaffe 63A Type 2 kabler etterhvert, holder på å fikse ny leverandør på kablene. Kontrolleren fikser uansett 63A, så alt som trengs ellers er en litt kraftigere kontaktor og større rekkeklemmer.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.


Rav4_EV

Akkurat pusset krystallkulen min.
Nofuel har snart en 43 kW forsyning med fast kabel til en hyggelig pris.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA