Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

32A lading

Startet av TorT, onsdag 22. oktober 2014, klokken 20:31

« forrige - neste »

TorT

Hei, driver å ser etter en ladekabel til min Leaf med den store laderen.

Er det noen som har handlet denne, og kan gi en tilbakemelding.

http://www.e-station-store.com/en/portable-charging-stations/10-evr1-type-1-max-74-kw.html

Vil den virke greit i det norske nettet, eller er det kun TN nett? Tenker her også på de

overgangene som vises her.

mvh TorT

emil

Hør med elbilhjelpen.no (bruker elektrolux på forumet).

Han selger evselect.eu sin kladdløse 32A ladekabel og kan sikkert komme med noe info om den.

http://elbilhjelpen.no/htm/evse.html#EVSelect_justerbare_kladdløse_type_1_ladekabler

TorT

Takk for det.
Leste litt i manualen for denne. Jeg er ingen elektriker, men sånn jeg forstår det vil denne alltid starte på max A, hvis man ikke stiller den lavere.
Dvs ved kort strømbrudd vil den starte opp igjen på 32 A.
Nå skal jo sikringen ryke kjapt, men er sånt egentlig lurt, eller lovlig?

mvh TorT

Easy to use

The default setting is always the cable's highest amperage - 16A or 32A. If this amperage is the correct one needed, than there is no need to change the setting, you can directly plug and charge. If you need to set (lower) your amperage, just surpress the main button after plugging into the mains and wait for the LED to indicate the needed amperage.

EVSELECT

emil

Sitat fra: TorT på torsdag 23. oktober 2014, klokken 00:00
Takk for det.
Leste litt i manualen for denne. Jeg er ingen elektriker, men sånn jeg forstår det vil denne alltid starte på max A, hvis man ikke stiller den lavere.
Dvs ved kort strømbrudd vil den starte opp igjen på 32 A.
Nå skal jo sikringen ryke kjapt, men er sånt egentlig lurt, eller lovlig?

mvh TorT

Easy to use

The default setting is always the cable's highest amperage - 16A or 32A. If this amperage is the correct one needed, than there is no need to change the setting, you can directly plug and charge. If you need to set (lower) your amperage, just surpress the main button after plugging into the mains and wait for the LED to indicate the needed amperage.

EVSELECT

Charge-Amps som er en annen justerbar (6-10-16A) starter alltid opp på sist brukte verdi. Tror det kom en endring i EVSelect som gjør at den oppfører seg tilsvarende, men der kan kanskje de som har eller selger den komme med svaret.

moby666

Veldig interessert i denne da jeg har 32 ampere cee kontakt hjemme og på hytta. Den elbilhjelpen selger må ha en overgang og er vanskelig å justere styrke på, derfor uaktuell for meg.

TorT

ChargeAmps ser jo bra ut, men jeg vil jo ha 32 A da.

Måtte rett og slett være litt bestemt, og skjære igjennom for å få 32 A laderen når jeg bestilte bilen. Selgeren ville jo helst bli kvitt lagervare. Så vil jo utnytte den når jeg kan.
Har fått testet litt med type 2-1 kabel, og det er jo i praksis en annen verden med 32 A.
Er jo rett og slett bryet verdt selv med stopp på under en time.

mvh TorT

moonbuggy

Jeg har kjøpt fra http://www.e-station-store.com/en/ i Italia CE godkjent med i h.h.t. standard mye sikkerhet innebygget. (termisk osv.)

De har både type 1 og type 2 ladere 16 og 32 A. Det finnes også en 3 fase 32A (lader 22kw for ZOE o.a.)
16A Euro 569,-
32A Euro 599,-
32A trefase Euro 745,-
Gratis frakt. I tillegg kommer kostnadene i Norge.

Jeg har fått min 32 A type 2, men ikke regningen fra TNT på momsen. (Den ser grei ut, venter på bilen og har ikke testet den enda)


Kianus

Når man plugger den i veggen, uten å ha koblet den til bilen, så vil det jo selvsagt ikke bli dratt 32A. Du plugger i veggen, velger ladestrøm, og plugger i bilen. Da blir alt bra.
Den husker siste verdi, men fra fabrikken kommer den innstilt på 32A første gang du plugger den i.

TorT

Har du tester dette, så du er sikker. Det er ikke sånn jeg leser bruksanvisningen.

"This setting will not change back to default until you unplug the cable from the mains."

Som jeg leser dette vil selv et kort strømbrudd gjøre at den går til max når strømmen er tilbake.

mvh TorT

http://www.evselect.eu/evselect-info-i-12.html

moby666

Nyeste versjon av EV Select husker ladestyrken, selv etter strømbrudd.
Får den også med blå CEE 32 amp, så da bestilte jeg en slik en. Kom på 4000 + norsk mva

Legger ved manualen til V3

TorT

Tusen takk for den.  :)
Da ble jo denne helt riktig for meg.
Litt pinlig at de som selger denne linker til en eldre modells infoside.

mvh TorT

elektrolux

Når det gjelder Cee er det mulig å få den med 1 fase 32A 230 blått støpsel. Det ble vi gjort oppmerksomme på for bare 1 time siden, og skal rette dette opp på hjemmesidene våre.

Når det gjelder å huske sist innstillt ladestyrke er dette også nokså ny funksjon som kom med V3 versjonen. Vi har kun solgt en kabel med denne funksjonen til nå som vil bli standard på alle kabler.

Siden vi er importør og Norsk forhandler for EVSelect og har kommet litt i bakpå her, så får vi rette opp balansen med å selv komme med følgende Nyhet:

EVSelect kabelen kommer nå i EVS16-1 og EVS16-2 V3 versjoner og i EVS32-1 og EVS32-2 V3 versjoner. Prisene senkes med 500 kr og vi satser som sagt på å levere 32A kablene med 230V 3 fase blått støpsel siden dette passer til det mest vanlige 32A stikket i Norge 

Til dem som lurer på dele nr kodingen vår betyr EVS: Kabler fra EVSelect.eu; 16 og 32 betyr maks ladestyrke, og -1 og -2 henviser til type 1 pistol og type 2 pistol.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA