Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Asker og Bærum får hydrogendrosjer (Budstikka)

Startet av Thomas Parsli, tirsdag 21. oktober 2014, klokken 15:38

« forrige - neste »

Thomas Parsli

http://www.budstikka.no/nyheter/asker-og-berum-far-hydrogendrosjer-1.8627382

At dette skal være (samfunnsøkonomisk) meningsfullt skjønner jeg ikke...

Med dagens hydrogenpriser blir vel dette en dyrere bil enn en Tesla Model S?

Og hvor mange drosjeeiere har brent seg på 1. gen modeller?
Tviler på at Hyundai ix35 har færre feil enn Model S.

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Electrix

Jeg skjønner ikke helt at man vil bruke så mye penger på et slikt prosjekt når det allerede finnes bedre, billigere og mer miljøennlige løsninger.
For samme pris som en slik Hyundai kan man idag en Tesla Model S, om kort tid Model X, eller 3-4 mindre Zoe.
For samme pris som bare flyttingen av denne hydrogenstasjonen kan man få en eller flere superladerstasjoner eller pepre vanlige ventesteder for drosjer med 22kW punkter.
I tillegg får drosjeeierne da nesten gratis drivstoff med bærekraftige priser, istedet for subsidiert hydrogen til samme pris som bensin.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Birger

Det er bra at ulike energibærere utforskes. Hydrogen er på et tidlig stadium og trenger samfunnsstøtte akkurat som el.

Jeg vil tro at Tesla Model X også bør kunne komme inn i lignende ordninger med yrkeskjøretøy i kontinuerlig bruk.

Model S er ikke egnet ettersom den er for lav under taket og i tillegg vanskelig å gå ut og inn av for enkelte med litt handikap.

Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

kos

Hydrogen - det blir dyrt det. Bare det i seg selv er en bremsekloss. Så kommer Hydrogene som egentlig er et flytende batteri. tenker at saltvann isteden for Hydrogen som flytende batteri er bedre. Hydrogenbil er ikke noe annet enn en elbil. Så om ikke teknologien gjør et hopp for hydrogen så kommer det til å prise seg ut.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Birger på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 22:10
Det er bra at ulike energibærere utforskes. Hydrogen er på et tidlig stadium og trenger samfunnsstøtte akkurat som el.

Jeg vil tro at Tesla Model X også bør kunne komme inn i lignende ordninger med yrkeskjøretøy i kontinuerlig bruk.

Model S er ikke egnet ettersom den er for lav under taket og i tillegg vanskelig å gå ut og inn av for enkelte med litt handikap.
Tviler *sterkt* på at staten kommer til å dekke 300.000 kroner av kostnaden for en Model X til taxidrift. Dette er det en grunn for: Janteloven.

ix35 er en kjip hydrogenbil som ingen vil misunne, mens en Model X er en attraktiv premiumbil. Selv om de koster det samme og Model X er bedre på alle mulige måter, så vil det rett og slett ikke bli store overskrifter om "taxier på blåresept" eller noe slikt når det er snakk om kjipe biler.

Egentlig bør de bytte ut setene med noen gamle krakker, og sette på ovale dekk, da kan de øke subsidiene med 100.000 kroner per bil uten at noen løfter et øyenbryn.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA