Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Flyer for feilparkerte biler...

Startet av ravn, lørdag 14. februar 2009, klokken 19:56

« forrige - neste »

Ladefabrikken

Sitat fra: cra på fredag 07. oktober 2011, klokken 09:30
Sitat fra: Linnea på torsdag 06. oktober 2011, klokken 23:22
Jeg er også lei for diskusjonskuppet, men noen hadde allerede begynt å spore av..  :P

Avsporinger er noe vi er kjent for her på elbilforumet. (See what I did there? ;) )

Avsporing er litt av sjarmen på forumet synes jeg :D
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Joffe69

Sitat fra: hkaspenberg på lørdag 13. november 2010, klokken 23:40
I dag var jeg så "heldig" å få en bot for å parkere for nærme et gatehjørne på Grünerløkka. Det er lenge siden sist. Ilegget var absolutt korrekt ilagt, og vil ikke bli påklaget, men det gav meg en mulighet til å lage en flyer for feilparkerte fossilbiler som jeg tror kan sette en støkk i folk som parkerer på plassene våre. Det er ihvertfall ideen.

Skriv ut på fargelaser i A4 og klipp opp i 5 cm brede striper.

Alle står fritt til å bruke denne eller lage sin egen.

;-D Hans


  Hvorfor ikke lage denne flyers i selvklebende papir og feste denne under vindusvisker da parkerer nok IKKE han/hun på en ElBil parkering noe mere tror jeg. ;D

hkaspenberg

Sitat fra: egonolsen på fredag 07. oktober 2011, klokken 10:52
Hvorfor ikke lage denne flyers i selvklebende papir og feste denne under vindusvisker da parkerer nok IKKE han/hun på en ElBil parkering noe mere tror jeg. ;D
Det har jeg vært utsatt for en gang i A4-format. Spør ikke om hvorfor, men det var et he... å fa av, og av måtte den fordi den dekket sentrale deler av synsfeltet.

Pls, ikke gjør dette mot noen. Flyeren er ment som en hyggelig påminnelse, ikke som dyreplageri.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Helge

Sitat fra: hkaspenberg på fredag 07. oktober 2011, klokken 17:11
Sitat fra: egonolsen på fredag 07. oktober 2011, klokken 10:52
Hvorfor ikke lage denne flyers i selvklebende papir og feste denne under vindusvisker da parkerer nok IKKE han/hun på en ElBil parkering noe mere tror jeg. ;D
Pls, ikke gjør dette mot noen. Flyeren er ment som en hyggelig påminnelse, ....

Støttes, men det var vel helst skrevet som morsom lek med tanken og spøk  ;D
2021 Tesla Model 3 Long Range (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Edition One (Hvit)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Hvit)
2003 Citroën Saxo Electrique (hvit)
Ex: 2003 Citroën Saxo Electrique (sølv)
Ex: 2001 Peugeot 106 Electric (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn)

Linnea

Sitat fra: Helge på fredag 07. oktober 2011, klokken 10:18
Sitat fra: Linnea på torsdag 06. oktober 2011, klokken 23:22Jeg så også det fantastiske synet i dag. Mon tro om noen har vært her inne og lest?  ;D

De siste mnd har det vært stappfullt oftere enn det har vært én ledig plass. Flere ledige plasser samtidig tror jeg ikke jeg har sett siden juni.

Jo, det har jeg (siden juni) selv om det da skal sies at jeg normalt ser bilene på denne elbilplassen mellom 08 og 09 og mellom 15 og 17 og bare sjeldnere ganger mellom 09 og 15. Men i de aktuelle tidsrommene ser jeg altså denne parkeringsplassen nesten hver eneste arbeidsdag og mener det ofte er ledige plasser (mye oftere enn HELT fult) - også de siste 4 måneder.

Klokken kvart på ni i dag (litt sen på jobb :P ) sto det også BARE 2 (en i-MiEV uten ladekabel tilkoblet og en Buddy der jeg heller ikke så noen kabel i farten). Altså to dager på rad med 4 av 6 plasser ledig litt før kl 9 på dette stedet. Begge dager også uten at noen av bilene var tilkoblet lading (med et forbehold om Buddy'en i dag).

Jeg er som regel inne i RFB mellom 10 og 16. Ser som regel at de fleste har kjørt kl 16, men det er nesten alltid fullt kl 10. ..men om det er slik du sier, at det er ledige plasser mellom 8 og 9 er det jo bare for meg  å komme litt tidligere, så kanskje jeg får inspirert en av de nye MiEV-eierne til å søke om oblat på den harde måten. Mwuahaha!
1997 Saxo, ca 77000 km
1996 Kewet City Jet 5, ca 9000 km

Joffe69

Sitat fra: Helge på fredag 07. oktober 2011, klokken 19:01
Sitat fra: hkaspenberg på fredag 07. oktober 2011, klokken 17:11
Sitat fra: egonolsen på fredag 07. oktober 2011, klokken 10:52
Hvorfor ikke lage denne flyers i selvklebende papir og feste denne under vindusvisker da parkerer nok IKKE han/hun på en ElBil parkering noe mere tror jeg. ;D
Pls, ikke gjør dette mot noen. Flyeren er ment som en hyggelig påminnelse, ....

Støttes, men det var vel helst skrevet som morsom lek med tanken og spøk  ;D

Sorry dette var nok ikke ment som en spøk. Må bare finne slike ark først.
Da har man vell lært til neste gang at sånn parkerer man ikke.
Sa i fra til ei dame en gang at hun hadde parkert på ElBil park fikk til svar:  ATT DET DRITER JEG I.
da skulle jeg hatt slike Flayers. >:( >:(

hkaspenberg

Sitat fra: egonolsen på lørdag 08. oktober 2011, klokken 01:52
Sa i fra til ei dame en gang at hun hadde parkert på ElBil park fikk til svar:  ATT DET DRITER JEG I.
da skulle jeg hatt slike Flayers. >:( >:(
Vel, der møtte du en typisk egoistisk drittsekk som ikke tenker lenger enn nesa rekker. Heldigvis traff du på henne og fikk anledning til å snakke henne til rette? Eller ble du så paff at du ble stum som en østers. Det hadde ihvertfall jeg blitt i en slik situasjon :-)

Selv hold jeg på å bli slått ned av en illsint Porche-eier som stod på elbilparkeringen utenfor Churchills pub i Oslo (ved Rådhuset)... Jeg plasserte min ikke kleb-bare gule flyer og vedkommende kom løpende ut fra pøbben og opptrådte temmelig truende. Han røska vekk lappen og gikk inn på pøbben igjen med en tydelig mine at "meg kødder INGEN med" ::)

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Elmo

Sitat fra: hkaspenberg på lørdag 08. oktober 2011, klokken 09:30
Selv hold jeg på å bli slått ned av en illsint Porche-eier som stod på elbilparkeringen utenfor Churchills pub i Oslo (ved Rådhuset)... Jeg plasserte min ikke kleb-bare gule flyer og vedkommende kom løpende ut fra pøbben og opptrådte temmelig truende. Han røska vekk lappen og gikk inn på pøbben igjen med en tydelig mine at "meg kødder INGEN med" ::)

Spanderte du ikke en flyer til på han da ?? ;D
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

masae

Et tips kan være å ringe trafikketaten og tipse de om at det står en fossilbil på en elbilplass. Jeg pleier å gjøre det, og de pleier å rykke ut for å bøtelegge bilen da.

Telefon 23 48 21 00 er åpen døgnet rundt, og de blir alltid glade for tips om feilparkerte biler.
BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

Helge

Sitat fra: Helge på fredag 07. oktober 2011, klokken 10:18Klokken kvart på ni i dag (litt sen på jobb :P ) sto det også BARE 2 (en i-MiEV uten ladekabel tilkoblet og en Buddy der jeg heller ikke så noen kabel i farten). Altså to dager på rad med 4 av 6 plasser ledig litt før kl 9 på dette stedet. Begge dager også uten at noen av bilene var tilkoblet lading (med et forbehold om Buddy'en i dag).

Sitat fra: Linnea på fredag 07. oktober 2011, klokken 19:16Jeg er som regel inne i RFB mellom 10 og 16. Ser som regel at de fleste har kjørt kl 16, men det er nesten alltid fullt kl 10. ..men om det er slik du sier, at det er ledige plasser mellom 8 og 9 er det jo bare for meg  å komme litt tidligere, så kanskje jeg får inspirert en av de nye MiEV-eierne til å søke om oblat på den harde måten. Mwuahaha!

I dag hadde jeg legetime og flaks med at elbilen var ledig hvilket den ikke ofte er  (fruen kjører den til/fra jobb nesten hver dag). Status på elbilplassen ved kjemi på Gløshaugen i dag.
08:40 To iMiev og en Buddy - kun en iMiEV sto med ladekabelen i
etter 08:40 sto også vår 106E der. Da NiCd pakken vår var nede på 40 % syntes jeg det var greit å sette vår bil på lading
Men altså 2 ledige plasser også ETTER 08:40
13:30 dro jeg til legen og da var det fremdeles de samme 3 elbilene som stod der på morgenen så det ble 3 ledige plasser når jeg dro
14:20 kom jeg tilbake fra legen. Da NiCd batteripakken vår da var på 90 % var lading "uønsket", men alternativet til å stå der uten å lade ville da være å kjøre helt hjem og parkere elbilen for å ta sykkelen til jobben for de siste 2 timene av dagen - ikke særlig aktuelt. Men selv om vi da sto der 3 av 4 elbiler uten ladekabelen i var det fremdeles 2 ledige plasser/ladestikk. Hadde de 3 elbilene som ikke stod til lading fjernet seg ville bare 1 av 6 plasser vært i bruk og det vil jo ikke akkurat demonstrere at flere elbil ladeplasser må bygges ut ????

Har fremdeles absolutt ikke noe inntrykk av at denne elbilplassen på Gløshaugen akkurat er å regne som "sprengt" mht kapasitet. Har inntrykk av at det veldig ofte er ledig plass der.
2021 Tesla Model 3 Long Range (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Edition One (Hvit)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Hvit)
2003 Citroën Saxo Electrique (hvit)
Ex: 2003 Citroën Saxo Electrique (sølv)
Ex: 2001 Peugeot 106 Electric (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn)

sven erik

hei ser dere sliter i oslo å har selv hatt problem  med å få ladet der men der er det i hvartfal  elbiler som står   her i sandefjord har vi en plass utenfor byen å der står det hengre  så en må be stasjonen om å flytte disse om en skal lade   så min oppfordring til alle med elbil som skal eller er i sandefjord  bruk elbil plassen enten dere dtenger det eller ikke  for å gjøre så vi får brukt denne å så en kann få fler steder i byen dette gjelder denne ved shell 7 eleven park  be de flytte hengre 
de er å pliktig til å flytte hengre  da  de har fått støtte   pg vi må vise at det er elbiler i byen 
har sett fler runt men aldri på denne plassen

leaf-newbe

Sitat fra: Kristian på fredag 15. april 2011, klokken 12:40
Sitat fra: Elmo på torsdag 14. april 2011, klokken 22:25
Men det er veldig irriterende å trenge lading når alle plassene er opptatt av biler som ikke lader (har skjedd med opptil flere ganger).

I utgangspunktet er vel LADE-plassene primært til for å lade elbiler.
Gratis parkering har du jo på alle andre kommunale plasser også !
Det er tidsbegrensning på alle de kommunale plassene i Oslo sentrum , så det er lite aktuelt når en skal på jobb.

Det er det ikke noe problem å få ladet en El bil, by'n er full av kommersielle parkeringshus med strøm, men en må selvfølgelig betale. Akkurat som jeg må hvis jeg ikke finner noen ledig Elbil parkering. Er det mere "rettferdig" at jeg skal betale kr 360 for en dags parkering fordi en som trenger å lade skal slippe å betale?

JA

elbil parkeringsplassene er til for at elbiler skal kunne lade slik at de skal kunne rekke sine mål. dette pga elbilens kort rekkevidde. elbil parkerings plassene er ikke til for at elbilistne skal spare penger eller ha den fordelen at de skal få parkere lengre og gratis. grunnen tilat elbiler får stå lengre på parkerings plassene for elbil med lademulighet er forde det tar lang tid å lade en elbil. så enkelt er det.

regner med at du ikke sunes det er ok at noen parkerer fårran en hurtiglader bare forde det er gratis eller?
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

cra

Sitat fra: Kristian på fredag 15. april 2011, klokken 12:40
Er det mere "rettferdig" at jeg skal betale kr 360 for en dags parkering fordi en som trenger å lade skal slippe å betale?

Du betaler ikke 360 kr for at noen andre skal parkere gratis, du betaler 360kr for at de i det heletatt skal komme seg hjem den dagen! Det finnes massevis av gratis P-plasser, men kanskje ikke rett utenfor døra, og kanskje må du lete litt. Er det mer rettferdig at noen må gå sju mil hjem for at du skal slippe å gå 200 meter til din destinasjon?

Elbilister som blokkerer andre for lading står mye lenger nede på rangstigen enn fossilbilister som gjør det samme. Elbilister burde nemlig vite bedre!  >:(
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Thomas Parsli

Elbillister som parkerer på ladeplasser når det finnes vanlige parkeringsplasser i nærheten burde få redusert batterikapasiteten sin til "akkurat ikke nok til å kjøre hjem uten å lade".

En åpenbar løsning på problemet er å prise bruken av ladeplassene så høyt at de faktisk blir brukt til lading.
Kanskje en fast pris på 50,- (prisen av en kopp kaffe og en bolle) er høy nok til at enkelte order å lete etter en vanlig parkeringsplass?

I Kongensgate (ved festningen) lader i snitt litt over 50% av bilene som står på ladeplasser, i området rundt Grunerløkka tror jeg snittet er lavere (av de 9 plassene jeg gikk forbi idag var snittet 11%).

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Kristian

Sitat fra: cra på torsdag 24. oktober 2013, klokken 10:18
Sitat fra: Kristian på fredag 15. april 2011, klokken 12:40
Er det mere "rettferdig" at jeg skal betale kr 360 for en dags parkering fordi en som trenger å lade skal slippe å betale?

Du betaler ikke 360 kr for at noen andre skal parkere gratis, du betaler 360kr for at de i det heletatt skal komme seg hjem den dagen! Det finnes massevis av gratis P-plasser, men kanskje ikke rett utenfor døra, og kanskje må du lete litt. Er det mer rettferdig at noen må gå sju mil hjem for at du skal slippe å gå 200 meter til din destinasjon?

Elbilister som blokkerer andre for lading står mye lenger nede på rangstigen enn fossilbilister som gjør det samme. Elbilister burde nemlig vite bedre!  >:(
Dette er jo bare tøys, byen er full av lade plasser, men de fleste er i p hus og koster penger.  Ingen trenger å gå hjem.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA