Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvor langt har dere kjørt deres i3 ?

Startet av Kin2k3, mandag 20. oktober 2014, klokken 15:40

« forrige - neste »

F1-gubben

Har akkurat passert 3000 km. Fikk bilen 10. oktober. Har hurtigladet én gang. :-)
Det er for det meste kona som bruker bilen til/fra jobb, men vi bruker den begge for kjøring av unger hit og dit. Bilen har fungert perfekt siden vi fikk den.
2004 BMW 530i - "Black-sapphire Metallic"
2017 BMW i3 - Fully charged - "Protonic Blue"
(bestilt) 2022 BMW i4 M50 Supercharged - "Portimao Blau"

esselt

Sitat fra: moonbuggy på tirsdag 02. desember 2014, klokken 22:25
Kanskje dere kunne angi et ca. antall hurtigladinger dere har foretatt parallellt med rapportering av kjørte kilometer ?

Bilen har per i dag gått 16723km siden 27. mars (66.6km i snitt hver dag ;-)) og hurtigladet første gang sist torsdag, kun for å bekrefte at hurtigladingen i bilen fungerte og at den fungerte på den ENESTE hurtigladestasjonen i Trondheim som passer til våre biler.
Kan opplyse om at det kjøres minst 5 mil hver arbeidsdag.

Vil påstå at du skal kjøre ganske mange mil eller ha et litt "spesielt" forbruk for at du må hurtiglade uforholdsmessig mye.
BMW i3 Solar Orange/Lodge (Mars 2014)

Melhus, Sør-Trøndelag

Jone

Runder 9000km i løpet av uka, uten en eneste hurtiglading siden levering i februar.

Jorgensen

#33
Rundet 15000km i går, og har hatt bilen siden 12 mars.
Bilen brukes hele tiden, og bla. til pendling mellom Sandvika og Hønefoss, hvor det er stor høydforskjell. Min gamle Mazda har fått påfyll av bensin 2 ganger siden mars.

Forbruk sommer: fra mars til midten av august: 12.0 kWh/100km (8600km). Varm sommer med defekt AC.
Software update så kjørecomputer ble nullstilt
Forbruk høst: fra midten av august til 2 des.: 15.3 kWh/100km (6400km)

Snittforbruk etter 15000km er da 13.4 kWh/100km i følge bilen, men app på telefon sider 14.1 kWh/100km.

Har hatt ca 15 hurtigladninger, og dette når jeg har vært på langtur.
-------------------------------------------------------
BMW iX 50 – nov.2023
Solgt ***Hyndai KONA Electric - aug 2018***
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

pberg

BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

02jan

9280 km , siden 15.07.  I snitt 69 km pr dag. Snittforbruk 1.34 kw/t pr. Mil.

Kun 1 hurtiglading a' 10 minutter kun for å teste.

0 feil/mangel på bil.

98% av all Ladingen utføres fra eget stømutak.

Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

snakkis

Jeg skjønner at jeg skiller meg ut med mine 80-100 hurtigladinger  :o
Ca 3 ganger i uka i gjennomsnitt.

Når bilen ble bestilt i desember i fjor hadde jeg fått lovnader om at det skulle etableres ladepunkter på jobb.
Venter fortsatt...
Så da blir det hurtiglading for å komme seg hjem. Som regel trenger jeg bare 5-10 minutters påfyll.

roso

Da har jeg passert 20000 km. Fikk bilen i begynnelsen av mars. Aldri hurtigladet, men har 32amp ladestasjon hjemme som brukes hver dag.

02jan

Passerte 10.000 km idag , 0 feil på bil. Ca 1.5 kw/t pr. Mil for kjøring i nov&des.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

olemm

Passert 4500 km nå, fikk bilen i slutten av september. Meget fornøyd.
Eneste feil som kan meldes, er at jeg sleit med å lukke panseret etter å ha fylt spylevæske. Og at bilen melder om lite spylevæske enda den er full. Muligens en sensorfeil el.

Ferry

3048 km på 5 uker. Energimåleren i garasjen leser 277 kWh. Dvs. ca. 9,1 kWh/100 km ;) Har ladet litt andre steder og ja.

skritt


Jalla

Sitat fra: olemm på torsdag 18. desember 2014, klokken 23:29
Passert 4500 km nå, fikk bilen i slutten av september. Meget fornøyd.
Eneste feil som kan meldes, er at jeg sleit med å lukke panseret etter å ha fylt spylevæske. Og at bilen melder om lite spylevæske enda den er full. Muligens en sensorfeil el.
Tipper det var noen minusgrader når den meldte om lite spylevæske selv om den var full. Dette er et kjent problem hos flere nye BMW, og har med ledningsevnen i spylevæsken å gjøre. Enten bytter du leverandør av spylevæske, eller så har du i noen få saltkorn i væsken som du bruker. Problemet er da borte.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA