Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vann rundt bakruta

Startet av RaBalder, lørdag 18. oktober 2014, klokken 21:46

« forrige - neste »

RaBalder

Når min bil står flatt så kan jeg tømme omtrent en desiliter vann som blir stående i glippen rundt glasset i bakruta. Det renner ikke bort, men blir stående.

Åpner jeg bak-luka helt, så renner vannet fremover, ned på bilen og bort.


  • Skal det være en glippe rundt bakruta eller er det en pakning som burde ha vært der?
  • Skal vannet renne bort fra nedkanten av bakruta via noe dreneringshull eller har andre også vann stående der?
  • Hvis så mye som en desiliter vann står rundt bakruta, hva skjer når det fryser?

Muffinman

Min er også slik. Usikker på hva som skjer når det fryser, men jeg fikk lekkasje inn i luka og vann i baklyktene etter vinteren. Tror ikke det er en sammenheng med vannet rundt bakruta.

zimba07

Samme som TS her.
Jeg har også fundert litt på hvordan det blir til vinteren. Svaret kommer i løpet av 3-4 uker.
---

Model S85, solgt
Model S90D, solgt
Model 3
Audi e-Tron 55

senjahase

i høst hadde vi samme problem og har tørket bakruta
men siden siste uke har vi nattfrost ( bakrute var bare minimal våt før) og jeg har ikke registrert noen fuktighet der
av og til hadde jeg også vann i baklyktene ( bare på venstre siden) men også på sommer og derfor ser jeg ikke sammenheng
vi har bilen siden mai 2014 og er veldig fornøyd - uten softvareplager og de har vi fortsatt
har kjørt siden mai 11200 km med snitt 174 Wh/km- vi utnytte hele tid tillate hastighet og gå helt sjelden- bare kortvarig f.e. i forbindelse med forbikjøring- over
mest tar vi langtturen ( en tur til Tyskland med. ca.6300 km- der var mye autobahn med forbruk om 215 Wh/km på ca. 115km/t hastighet) og før tur til Tyskland lå vi på 163 Wh/km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA