Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Vann rundt bakruta  (Lest 1173 ganger)

RaBalder

• Gold Member
  • Oslo, Model S, P85-2014
    • Vis profil
Vann rundt bakruta
« på: Lørdag 18. Oktober 2014, klokken 21:46 »
Når min bil står flatt så kan jeg tømme omtrent en desiliter vann som blir stående i glippen rundt glasset i bakruta. Det renner ikke bort, men blir stående.

Åpner jeg bak-luka helt, så renner vannet fremover, ned på bilen og bort.

• Skal det være en glippe rundt bakruta eller er det en pakning som burde ha vært der?
  • Skal vannet renne bort fra nedkanten av bakruta via noe dreneringshull eller har andre også vann stående der?
  • Hvis så mye som en desiliter vann står rundt bakruta, hva skjer når det fryser?

Muffinman

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: Vann rundt bakruta
« Svar #1 på: Lørdag 18. Oktober 2014, klokken 22:02 »
Min er også slik. Usikker på hva som skjer når det fryser, men jeg fikk lekkasje inn i luka og vann i baklyktene etter vinteren. Tror ikke det er en sammenheng med vannet rundt bakruta.

zimba07

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #2 på: ſøndag 19. Oktober 2014, klokken 08:41 »
Samme som TS her.
Jeg har også fundert litt på hvordan det blir til vinteren. Svaret kommer i løpet av 3-4 uker.
---

Model S85, solgt
Model S90D, solgt
Model 3
Audi e-Tron 55

senjahase

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #3 på: ſøndag 19. Oktober 2014, klokken 20:03 »
i høst hadde vi samme problem og har tørket bakruta
men siden siste uke har vi nattfrost ( bakrute var bare minimal våt før) og jeg har ikke registrert noen fuktighet der
av og til hadde jeg også vann i baklyktene ( bare på venstre siden) men også på sommer og derfor ser jeg ikke sammenheng
vi har bilen siden mai 2014 og er veldig fornøyd - uten softvareplager og de har vi fortsatt
har kjørt siden mai 11200 km med snitt 174 Wh/km- vi utnytte hele tid tillate hastighet og gå helt sjelden- bare kortvarig f.e. i forbindelse med forbikjøring- over
mest tar vi langtturen ( en tur til Tyskland med. ca.6300 km- der var mye autobahn med forbruk om 215 Wh/km på ca. 115km/t hastighet) og før tur til Tyskland lå vi på 163 Wh/km