Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla vinterfelger/dekk

Startet av multiscan, torsdag 19. mars 2015, klokken 20:16

« forrige - neste »

multiscan

Setter pris på raske råd:

Jeg var en av de ulykksalige som skulle få levert P85D i mars, men der transporten i USA havarerte og bilene ble totalvrak. Så de måtte lage ny, og jeg fikk prioritert levering estimert i midten av April.

Så ringte Tesla i forgårs og sa de hadde fått priortert frem leveransen, så jeg får den i neste uke !!

Men da må jeg jo likevel få tak i vinterdekk, som ikke jeg ikke har bestilt, og som jeg ikke trodde jeg trengte før til høsten.

Etter mye googling står det mellom Zax Turbin Grafit hos Megahjul.com eller Rial Lugano Gunmetal
Sammen med Nokia Hakka R2 på begge.

Zax koster rundt 19k (alt inkl) mot Rial 22.5k

Noen som har oppfatninger om hva jeg bør ta?

Må bestemme meg i morgen!



petersv

Rial eller polar iom. at de gaar rett paa uten nye muttere og senterringer. Imo.

MrGekko

Jeg hadde valgt Polar Gun eller Silver Bullett med, Michelin X-ice3 dekk.
Nokian r2 dekk er for myke etter min mening.

larssto

Har Lugano Gun Metal med X-Ice3 og er veldig fornøyd med de.. Synes Michelindekkene er mye bedre, komfortmessig, enn Hakka R2 dekkene jeg hadde forrige vinter.
Model S, Stavanger

B_Tesla

#4
Støtter Polar som alternativ. Men sørg for at felgen er laget for Tesla uansett hva du kjøper. Det gjelder inpress, og navet. Selv har jeg Polar i sølv 20", med R2. I den dimensjonen er jeg veldig fornøyd med R2.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

multiscan

Takker for svar

Ingen som har noen erfaring med Zax Turbin Grafit fra Megahjul?

langvass

Hei!

Har til salgs piggfrie Hakka 19". Brukt en sesong, slitte bak, der 1,5-2 mm dybde igjen før utskifting.
Originale Tesla felger m/trykk-sensorer, som nye. Pris 13 ooo. Bor ved Siggerud. Jobber på Brynseng.

mvh

Langvass

Mob 48143285

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA