Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Det snør..

Startet av ladov, torsdag 16. oktober 2014, klokken 15:43

« forrige - neste »

ladov

Og da er det på tide å tenke på vinterdekk. De står i kjelleren, så nye og pene at det nesten er synd å bruke dem.

Så til det jeg egentlig lurer på: Hvor hardt skal man skru til boltene? Jeg har en momentnøkkel et sted men nå har jeg lest gjennom kjøretøyheftet 2 ganger uten å finne hvilket moment jeg skal bruke så jeg kan like gjerne gjøre som vanlig, skru til jeg synes det er passe. ;)



Obligatorisk røverhistorie: På noen verksted er man sløve når man trekker til hjulmutterne og køler på til trykkluft-trekkeren stopper. Min pers så langt er at jeg vred hjulkrysset skjevt da jeg skulle løsne boltene etter et verkstedsbesøk. Ouch.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

moonbuggy

Sitat fra: ladov på torsdag 16. oktober 2014, klokken 15:43
På noen verksted er man sløve når man trekker til hjulmutterne og køler på til trykkluft-trekkeren stopper. Min pers så langt er at jeg vred hjulkrysset skjevt da jeg skulle løsne boltene etter et verkstedsbesøk. Ouch.
Jeg underskriver på det. Må ofte bruke rør for bedre moment på nøkkelen. Men, engang bremset jeg foran et kryss. Da kom et hjul farende i god fart forbi bilen og gjennom krysset. Det tok litt tid før jeg skjønte det var et av mine.... (etter hjulbytte)

pberg

Hvis det er 12mm bolter, pleier det å være 110-130Nm.
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA