Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som er fornøyd uten awd og autopilot

Startet av Elkjell, onsdag 15. oktober 2014, klokken 11:17

« forrige - neste »

Elkjell

Hva tror man vi kan forvente av videreutvikling / oppdateringer framover ?

HåkonE

Fortsatt store endringer som kan gjøres i software. Design, spennende funksjoner og kanskje app-store. Bilen kommer bare til å bli mer og mer intelligent, og fortsette å øke forspranget fra bil v1.0.

Vil tippe også mer tilleggsutstyr som kan kjøpes, og kanskje mindre oppdateringer som 4G-modem etc. Kanskje også kraftigere nettbrett/sentralenhet med tiden.

3.parts markedet for "ting og tang" til Model S ser også ut til å vokse.


RaBalder

Er fornøyd med de funksjonene mitt eksemplar har idag.

Er mer opptatt av at de greiene som finnes på min bil faktisk fungerer.
Har noe småsnags, men ingenting som fører til driftsstans.  ;D

Tuxedo

Også svært fornøyd, men det eneste jeg frykter er at mye av utviklerressursene fremover kan gå til den nye hardwaren, og at det blir færre interessante oppdateringer for oss som ikke har denne.

Dice

Jeg er strålende fornøyd med min TMS85. Jeg trenger ikke 4wd, da bilen var eksemplarisk på vinterføre i fjor. Jeg har ikke noe behov for autopilot eller andre funksjoner som kom med ny HW. Etter 8 mnd kan jeg med hånden på hjertet si at dette er mitt beste kjøp noensinne. Jeg har aldri hatt problemer med bilen. Ikke lading, ikke 3g, ikke soltak, eller noe annet.

Jeg regner med at oppdateringene til vår HW fortsatt vil komme. Når Tesla bryr seg om Roadster eierne fremdeles, så er jeg rimelig sikker på at de ikke lar oss i stikken.

Jeg synes det er flott at de som har lyst på det nyeste beistet selger bilene sine, slik at flere får mulighet til å kjøpe Tesla til en overkommelig pris. Forhåpentligvis betyr dette at andelen elbiler i Norge øker betraktelig.

smurf

Sitat fra: Dice på onsdag 15. oktober 2014, klokken 13:04
Jeg er strålende fornøyd med min TMS85. Jeg trenger ikke 4wd, da bilen var eksemplarisk på vinterføre i fjor. Jeg har ikke noe behov for autopilot eller andre funksjoner som kom med ny HW. Etter 8 mnd kan jeg med hånden på hjertet si at dette er mitt beste kjøp noensinne. Jeg har aldri hatt problemer med bilen. Ikke lading, ikke 3g, ikke soltak, eller noe annet.

Jeg regner med at oppdateringene til vår HW fortsatt vil komme. Når Tesla bryr seg om Roadster eierne fremdeles, så er jeg rimelig sikker på at de ikke lar oss i stikken.

Jeg synes det er flott at de som har lyst på det nyeste beistet selger bilene sine, slik at flere får mulighet til å kjøpe Tesla til en overkommelig pris. Forhåpentligvis betyr dette at andelen elbiler i Norge øker betraktelig.

Må bare si meg enig. Beste kjøp og den bilen jeg er mest fornøyd med :-)
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Harlex

Kan hive meg på denne tråden. Bilen min var lik dagen etter lanseringen av D så jeg er selvsagt nøyaktig like fornøyd med den... ;D
Ellers så tror jeg denne tråden er unødvendig. Men noen få unntak som skriker JÆVLIG høyt (på grensen til "trollhøyt") så vil jeg anta at de aller aller fleste fremdelses er svært fornøyd med bilen sin.....
Vi får nok ikke alle dem fornøyde til å bekrefte det her ettersom de fleste (inkl. meg selv) trekker litt på skuldrene i forhold til landeringen av D.
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

19quiz76

Topp fornøyd, og blir enda mer fornøyd om vi får mulighet til å oppgradere til de nye setene. Helst til under 15K
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Muffinman

Sitat fra: ElKjell på onsdag 15. oktober 2014, klokken 11:17
Hva tror man vi kan forvente av videreutvikling / oppdateringer framover ?
Jeg forventer at man fikser  feilene man har tilført i software den siste tiden. Nye features er verdiløse om kjernefunksjonaliteten ikke er bunnsolid.

Videre håper jeg på en driveunit som er "uslitelig" (er på min andre nå). Og dørpakninger som ikke lekker vann og trekker ved sidevinduet. Det ble jeg lovet av en amerikaner ved navn "Casey" i Trondheim i februar. Da holdt de visstnok på å utvikle nye pakninger over dammen. Jeg holder ikke pusten mens jeg venter.

Og jeg ville ikke bli lei meg om man kunne gjøre noe med de vasstrukne/stivfrosne innerskjermene som gir perfekt forankring for å fylle hjulbuene med is slik at det ikke blir nok plass til hjulene. Men jeg tviler på at noe blir gjort.

Oppsummert; jeg vil at ting skal fikses så det fungerer som det skal og er egentlig strålende fornøyd med funksjonaliteten til bilen i dag. Men det må være stabilt.

bb

En vakker dag kommer kommer det kanskje en 100 kWh eller 120 kWh batteri som kan retrofittes med en robot i løpet av noen minutter. Da skal jeg oppgradere.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

eDooku

Jeg støtter dette, og har ikke tenkt å kreve noen autopilot. Jeg trives som pilot i min TMS.  8)
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Knnot

Hvorfor skulle dere ikke være fornøyd med bilen selv uten dual drive, autopilot og nye oppgraderte seter? Og nei, det er ikke ment som ironi.

Ville vært mer skuffet om dere var lovet vederlagsfritt oppgradering til dual motor osv når dere kjøpte bilen. Oppdateringer og oppgraderinger finner vi hos alle bilmerker. Dere som nå har hatt bilen i godt over ett år eller kortere har hatt store besparelser økonomisk (sett i forhold til alternativet) og nyt godt av godene elbil og Tesla har å by på. Se trøst i det.

Uten kontinuerlig produkt/teknologiutvikling vil man miste sin posisjon i markedet, og selv om Tesla per dags dato ikke har noen reelle konkurrenter, i vertfall i Norge, så er posisjonen en annen i utlandet hvor de blant annet konkurrerer i samme segment som S-klasse, BMW M, Porsche osv. De er dermed drevet av å stadig oppdatere seg, selv om dette er til forargelse for tidligere kjøpere. Vil jeg angre om jeg kjøper en 85D idag og neste høst kommer det 120kWh batteri med laserlys inkl. i techpakken til en litt høyere pris? Trolig, men jeg ville fortsatt hatt en flott bil.

Mippen

#12
For å si det slik. Ting utvikler seg hele tiden. Hadde jeg bestilt før den nye oppdateringen kom hadde jeg uansett vært fornøyd med bilen min. Jeg har vært innom tesla noen ganger før jeg bestilte og sjekket ut demobilene deres. Jeg får fortsatt den gode tesla følelsen i de bilene selv om de ikke har alt det som kommer nå. Har faktisk vurdert å kjøpe en brukt uten alt det nye men siden prisene fortsatt er som de er og jeg har valget å kunne kjøpe nytt så gjør jeg nå det. Så får jeg i stedet vente i spenning på hva som blir den neste store oppdateringen når det kommer. Selv om man kjøper ny bil nå er man ikke sikker på hva som kommer senere.

Det er jo også slik at for eksempel bmw leverer nå 4x4 på nesten alle sine modeller. De har levert det en stund, men ikke på så mange som nå. Jeg har ikke sett noe hysteri der i gården. De selger vel fortsatt mest av biler med bakhjulsdrift. Det er fortsatt mange biler der som ikke har lane assist eller autopilot. Folk har ikke gått mann av huse for å sikre seg dette utstyret. Tvert om velger mange dette vekk... Hvorfor det da snakkes om et hysteri blant tesla eiere når det kommer en ny modell er litt underlig. Så langt er det solgt en del tusen biler av tesla og det ligger nå ca 160 på finn. Av de 160 er 103 p85 eller p85+. Det er med andre ord en stor overvekt av de som gjerne ønsker seg en litt heftigere bil når p85 ikke er heftig nok. Det er gjerne de som har råd til å tape litt på å selge bilen sin og kjøpe en ny som nå bytter, og som gjerne vil ha det siste og råeste. Noen selger også bilen av praktiske grunner, men helt klart er det en del som vil ha den nye p85D
Fremtiden er elektrisk.

Elkjell

Sitat fra: Knnot på onsdag 15. oktober 2014, klokken 14:45
Hvorfor skulle dere ikke være fornøyd med bilen selv uten dual drive, autopilot og nye oppgraderte seter? Og nei, det er ikke ment som ironi.


Vi er fornøyd.
Det var utgangspunktet for tråden. Hva tror / håper vi kommer videre selv om vi ikke har ny HW .
Det var spørsmålet som skulle være utganspunkt for diskusjonen.

IFK

Elsker min P85+... Er IKKE missfornøyd med den!! Selv om den lager klunk klunk lyder fra Drivetrain og elspeilene engang iblant ikke folder sig ut. bilen har kjørt 18.000 fantastiske Km foreløpigt, Loving each one of them!!  ;D  Har hatt bilen siden Marts og er kjempefornøyd.

Samtidig skal det sies at jeg fikk samme besked i sin tid som mange andre. "bilen ville kunne retrofittes med "upgrades" etter hvert som teknologien kommer" .Så lenge jeg bestilte Tech Pakken skulle lednings nettet være der.  Regnet litt med at det ville fungere litt som KNX annlegg på hus hvor du har en 230V line og en databus line liggende rund i huset så det ikke skulle være noe problem å ettermonter ting. Det var noe selgerne og teknikkeren jeg snakket med i København ved bestilling la mye vegt på. ( Bestilte kjerra i København da det på daværende tidspunkt var håplaust og få kontakt med sales senteret i Oslo.)

Så kan godt forstå hvis folk bliver litt gretne her. Tesla burde ha informeret folkene sine bedre, eller mere korrekt. Så feil informasjon ikke blev et eventuelt grunnlag for kjøp.

First generation har i min bok kun 1 feil som har plaget mig litt når jeg kjører langturer. ACCen. Litt synn at 100% perfektion bliver forhindret bilen. for jeg tror ikke det er så mye som skal til for at den kan få et enklere system som virker. uten at det koster skjorta.
Første ACC systemer i andre biler var kun en radar som fortelle cruise kontrollen om den skal "slow down" eller "speed up" til setting. Hvis bremsen trengs så hylte den og blinket i displayet så fører gjorde det selv. Plus regen kunne nok ha gjort en del av oppbremsningen.
Autopilot, Lane controll, automatic Stop osv. spennende men ikke noget som forbedrer min hverdag lige PT og 4x4 er heller ikke noe jeg trenger. Uansett kommer sikkert også barnesykdommer med i det systemet. Akkorat som me har hatt barnesykdommer på våres 1 gen. Så like greit å vendte. Model S er en test platform. ikke det endelige produktet.

For mitt vedkommende Får jeg bare vendte med Autopiloten til model 3/kone/pendler bilen kommer. :)

Savner muligheten til og kunne spole i POD casts. For bilen mister ofte 3g connection. Sker det så må en podcast loades på ny. Og du må høre heile greia igjen.

4g mottaker hadde også vært fint. Det kommer nok etter hvert. :)

Kunne også vært en side for hvor mange KWh bilen har ladet på en specifikk lader. Greit å ha for å ha oversikt på strømregningen.
Tesla Model S P85+
Blå, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Tech-pakke, Parkeringsassistent, Lydstudio-pakke, Luftfjæring, Lyspakke, Sikkerhetspakke, Hattehylle :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA