Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

P85D kjøpere, når forventes bilen? Pluss div info

Startet av AndreS, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 16:05

« forrige - neste »

TimboDuck

Leser på TMC om en norsk kunde som skulle plukke opp en ny P85D med nextgen seter i dag, men fikk de nye standard setene...

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/36965-Tracking-P85D-delivery-thread?p=920605&viewfull=1#post920605

SitatI might be the most disappointed man with a brand new Tesla at the moment.

Car came without nextgen seats Almost want to cry

SitatDS was very apologetic. Got floormats and promise of roofrack. Also said an extra UMC would be appreciated and he said he would do his best.

He had no ETA on replacement as it seemed he had only realised the mistake minutes before I arrived there. He honestly looked both angry and stressed about it so no grudge against him personally.

I suggested that they take some seats from the next democar to arrive and he promised to bring that up the ladder. But no promises. So based on the americans in the same situation I am trying to put "at least 3months" as the realistic goal here.

was at least 3other Ds there _with_ the new seats so that sucked beyond expression..... So close

But yes, did get the heated wheel though I couldnt care less about that at the moment.

This seat issue more or less ruined the whole day for me!

Det er bare å kondolere og håpe det ordner seg så fort som mulig. Det gjør vel heller ikke spenningen frem mot levering noe mindre.
Sølv P85D, bygget Feb'15

Davidsv

Sitat fra: TimboDuck på torsdag 26. februar 2015, klokken 19:10
Leser på TMC om en norsk kunde som skulle plukke opp en ny P85D med nextgen seter i dag, men fikk de nye standard setene...

Ekstra ille var det at han tydeligvis fikk bekreftet at det skulle være med flere ganger.
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

Martinius

Han har vel betalt for dem også da? Det må være surt. Burde få NextGen kostnad tilbakebetalt, og oppgradering så snart det lar seg gjøre, og det gratis. Stygg sak.

Havebigfun

Mange (antakelig alle) av de førstproduserte bilene er ikke utlevert enda- antakelig pga seteproblematikken. For mitt vedkommende går det 77 dager fra produksjonsstart til utlevering mens Teslas mål er under 50 dager (om jeg er riktig informert) og de som har fått bilene hittil har hatt vesentlig kortere leveringstid. Jeg ville mye heller kjørt rundt i flere uker med std setene og fått ettermontert NG-etterhvert. Når ventetiden blir så lang lurer man på om det er noe (annet) galt bed bilen, spes siden det er de førstproduserte bilene det er snakk om...
Kanskje allikevel ikke det verste alternativet- å kjøre insane med std seter- istedenfor å ikke kjøre i det hele tatt.

.Net

Når man bestilte bilen har ingen reel sammenheng med levering av bilen
Tesla fikk inn mange ordre, også satte de dem i rekkefølge etter hva som var mest etterspurt.

Jeg bestilte selv bilen i midten av september, men har levering sent i Mars.
Bilen er P85D m alt utstyr unntatt barneseter
En av grunnene kan være at jeg valgte svart farge, svart interiør, svart alcantara tak og uten karbonspoiler..  :o
P85D

Messel

Sitat fra: .Net på fredag 27. februar 2015, klokken 22:52
Når man bestilte bilen har ingen reel sammenheng med levering av bilen
Tesla fikk inn mange ordre, også satte de dem i rekkefølge etter hva som var mest etterspurt.

Jeg bestilte selv bilen i midten av september, men har levering sent i Mars.
Bilen er P85D m alt utstyr unntatt barneseter
En av grunnene kan være at jeg valgte svart farge, svart interiør, svart alcantara tak og uten karbonspoiler..  :o

Nja, si ikke det. Jeg har 7 seter, men ellers det samme som deg (minus ekstra sikkerhetspakke). Bestillte midt i november og har fått utlevering bekreftet 11. mars.
Svart P85D levert 11. mars

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: .Net på fredag 27. februar 2015, klokken 22:52
Jeg bestilte selv bilen i midten av september, men har levering sent i Mars.
var vel ikke mulig å bestille D modeller før etter D eventen 9. oktober. Bestilte min D så snart Design studio åpnet for dette den 11.oktober

Havebigfun

bestilling er en sak- tid fra produksjon til utlevering en annen- for å ha lave kapitalkostnader er Tesla interessert i å holde den tiden så lav som mulig- tiden rundt 11 uker som mange av de førstproduserte biler bruker er eksepsjonelt høy og har antakelig med spekking å gjøre - mistenker som sagt NG baksetene å i være årsaken.

AndreS

Vel min gikk i produksjon før nyttår. Ble levert på onsdag, med de rette setene.
I3 i bestilling

Rezrov

Har ikke fått noen dato ennå, men i går kom fakturaen på Mytesla. Der sto det en dato nøyaktig en måned frem i tid.

Hvordan har datoen på fakturaen stemt med den faktiske utleveringsdatoen for dem som har fått den?


Trokloy

Nøyaktig det samme skjedde her. Estimert levering 26/3...
Rød P85D Vin: 70735 Late March  :-)

btsvennes

Sitat fra: Trokloy på lørdag 28. februar 2015, klokken 14:50
Nøyaktig det samme skjedde her. Estimert levering 26/3...

Når gikk bilen din i transitt? Min DS var borte i forrige uke så jeg håper at det er grunnen til at jeg ikke har fått noe.
2023 Tesla Model Y Performance (til salgs)
2023 Tesla Model X Plaid
2015 Tesla Model S P85D(+) -> P85D(+) -> P90D(+) 677XX Solgt

Trokloy

Den gikk i transit 31/1 Har heller ikke hørt noe fra DS, Stavanger. Hvor skal du ha utlevering?
Rød P85D Vin: 70735 Late March  :-)

.Net

Sitat fra: Finnøy på lørdag 28. februar 2015, klokken 07:48
Sitat fra: .Net på fredag 27. februar 2015, klokken 22:52
Jeg bestilte selv bilen i midten av september, men har levering sent i Mars.
var vel ikke mulig å bestille D modeller før etter D eventen 9. oktober. Bestilte min D så snart Design studio åpnet for dette den 11.oktober

Mente midten av oktober  :P
Mener å huske bilen ble bekreftet 1. november
P85D

btsvennes

Sitat fra: Trokloy på lørdag 28. februar 2015, klokken 15:25
Den gikk i transit 31/1 Har heller ikke hørt noe fra DS, Stavanger. Hvor skal du ha utlevering?

Trondheim. Håper ihvertfall på levering i mars. Er uten bil frem til da. Går stort sett greit, men enkelte ganger gjør det ting vanskelig.
2023 Tesla Model Y Performance (til salgs)
2023 Tesla Model X Plaid
2015 Tesla Model S P85D(+) -> P85D(+) -> P90D(+) 677XX Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA