Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

P85D kjøpere, når forventes bilen? Pluss div info

Startet av AndreS, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 16:05

« forrige - neste »

Trustno1

Sitat fra: P85D på onsdag 31. desember 2014, klokken 01:13
Fikk en fin nyttårshilsen fra Tesla i kveld, 5YJSA7H29FFP670xx:

"Under produksjon"
"Tesla-fabrikken bygger din Model S."

"Beregnet levering Mars 2015"

Hvilken dato bekreftet du bestillingen på?

P85D


Sitat fra: Trustno1 på onsdag 31. desember 2014, klokken 04:45
Sitat fra: P85D på onsdag 31. desember 2014, klokken 01:13
Fikk en fin nyttårshilsen fra Tesla i kveld, 5YJSA7H29FFP670xx:

"Under produksjon"
"Tesla-fabrikken bygger din Model S."

"Beregnet levering Mars 2015"

Hvilken dato bekreftet du bestillingen på?
Bekreftet 13/10-2014.
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Messel

Forandret seg her også i går en gang, fra April til Late March


Svart P85D levert 11. mars

sosiss

Pussig at noen får fremskutt levering, mens andre får utsatt, samme bil. Ser det er spekulasjon om at det kan være probl m levering av NG-seter. Jeg har fått utsatt og har bestilt disse, har dere som har fått en mnd før også bestilt disse setene?

mr.rs4

Jeg har bestilt TMSP85D med NG setene, fikk mars mnd, og har fortsatt mars mnd.
Bestilte vel ca 5-7 dg etter mulighet, og ventet nesten de 14 dagen i tilfelle forandring.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Havebigfun

Sitat fra: sosiss på onsdag 31. desember 2014, klokken 10:35
Pussig at noen får fremskutt levering, mens andre får utsatt, samme bil. Ser det er spekulasjon om at det kan være probl m levering av NG-seter. Jeg har fått utsatt og har bestilt disse, har dere som har fått en mnd før også bestilt disse setene?
Hovedgrunnen til denne ryddingen fra Teslas side er Q1-tallene. Bilene skal fortrinnsvis bygges og utleveres i samme kvartal slik at shareholderne blir fornøyde med tallene.

endsan

Har også bestilt med NG seat, gikk plutselig i produksjon idag med levering mars.
Gledelig avslutning på 2014 :D

Oreo

Er det noen som i det hele tatt har bestilt bilen med de gamle setene?
Etter min mening er det nesten rart det går an.

Fint at en nå kan bestille P med 19" (om man har til hensikt å kjøpe 3. parts 21"/22"). Det dumme med det er at i Control-panelet bl.a. vil bilen være avbildet med 19"ere, doh!
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

elbilen

Sitat fra: Oreo på onsdag 31. desember 2014, klokken 12:07
Er det noen som i det hele tatt har bestilt bilen med de gamle setene?
Etter min mening er det nesten rart det går an.
Ja jeg har, men det er jo fordi det ikke er mulig å velge NG på S85D... >:(
TMX #462sig og #2582
TMS85D 790xx
TMX60D
TMSP90D
Ioniq 2018

jkirkebo

Sitat fra: Oreo på onsdag 31. desember 2014, klokken 12:07
Er det noen som i det hele tatt har bestilt bilen med de gamle setene?
Etter min mening er det nesten rart det går an.

Hvorfor det? Jeg hadde ikke bestilt med de nye før jeg evt. hadde hatt muligheten til å prøvesitte. Har sittet i for mange "sports"seter før som ikke på noen måte var komfortable i lengden (kroppen blir låst fast i en posisjon slik at man blir sliten etterhvert). De gamle er jo super-komfortable på langtur og et sikkert valg sånn sett.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkm

Sitat fra: Oreo på onsdag 31. desember 2014, klokken 12:07
Er det noen som i det hele tatt har bestilt bilen med de gamle setene?
Etter min mening er det nesten rart det går an.
Jeg bestilte P85D med standardseter. Jeg har kjørt 42000km med min S85 siden mars, antar 80% langkjøring. Standardsetene er undervurderte. Blir ikke sliten av å sitte i de på langkjøring. Det andre setealternativet hadde setekanter som sikkert gjør at du sitter mere fastlåst som kan passe for noen. I baksetet var det utstikkende setekanter som virket ubehagelige og som gjør at man er låst til seteplassene. Tror det blir vanskelig å sitte i en mellomstilling mellom setene med disse utstikkerne. Jeg er så sikker i mitt valg at jeg hadde valgt standardsetene om de så hadde kostet mere enn sportsetene.

Jeg får min P85D i april; blå, cyclone, sort skinn, obeche matt, sort alcantara i tak, tech, luft, ultra Hi-Fi, vinterpakke og dobbeltlader. Ønsket interiørbelysning som tidligere kostet kr. 2.900,-, men som nå krevde interiørpakke til 28 tusen, der gikk grensen. Savner kun 2 valg på utstyrsmenyen; tilhengerfeste og 125kWh batteri som hadde gitt drøye 50% lengre kjørelengde.

snappy

Sitat fra: P85D på onsdag 31. desember 2014, klokken 01:13
Fikk en fin nyttårshilsen fra Tesla i kveld, 5YJSA7H29FFP670xx:

"Under produksjon"
"Tesla-fabrikken bygger din Model S."

"Beregnet levering Mars 2015"

Du burde da ligge godt an til en Februar surprise ? De siste dataene fra regnearket med bestillingsdata indikerer vel ca 40 dager fra ferdig produsert til levert - og da snakker vi midten av februar (? ) P85D tok lang tid å produsere når de startet opp , men nå går det vel på normaltid. 
2014 e-UP
2015 85D

D.O

Sitat fra: Oreo på onsdag 31. desember 2014, klokken 12:07

Fint at en nå kan bestille P med 19" (om man har til hensikt å kjøpe 3. parts 21"/22"). Det dumme med det er at i Control-panelet bl.a. vil bilen være avbildet med 19"ere, doh!
det med 19" er ikke jeg enig i. Erfaringen viser at 19"med GY dekka sitter bedre enn 21" på Norske forhold. Jeg valgte 19" nettopp derfor. Utseende messig er 21" penere og også bedre på bane når du greier å få opp temperaturen tilstrekkelig på dekkene. På gata og drag, funker GY best av disse alternativene.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

HåkonE

#523
Konsensus på forumene i US virker å være at de nye setene er både mer komfortable og sportslige.

Selv kan jeg forstå at enkelte liker hardere seter, men jeg forstår ikke valg av seter nærmest helt uten sidestøtte for en bil med 700hk. Blir som å sette en kjøkkenstol i en Lamborghini. Greit nok, Model S er ingen lambo, men akkurat P85D er med vilje tunet til å være hardere og mer sportslig enn de andre. Det er Tesla`s svar på M/AMG/RS.

Selv syntes jeg det var ubehagelig uten sidestøtte på P85+ ved aktivt (enda værre å sitte på). Ble slengt fra side til side. Ga meg ingen trygghet. P85D er langt mer ekstrem, og det er en god grunn til at folk får beskjed om å legge hodet bak når man tømmer bilen. Tesla var åpen på at de opprinnelige setene ikke hører hjemme i en slik bil. Kjenner ikke til noen biler med i nærheten av slike ytelser som i det hele tatt har opsjon med "flate" seter.

Nei, man må ikke kjøre så aktivt. Men hva er da poenget med å betale så mye mer for en bil med lavere rekkevidde?

Selv hadde jeg vært litt urolig for hvor populær en slik bil egentlig blir på bruktmarkedet når den tid kommer. Det er jo ingen bruktbilkunder som tror på selgeren at han valgte bort oppgradering til 20-30k fordi de kritiserte setene er så mye bedre.

P85D er tunet spesifikt for 21". Lavere profil gir bedre tilbakemelding fra underlaget og vrir seg mindre under hard kjøring i svinger. Selvfølgelig ikke uten kompromisser (potensielt høyere rullende vekt, høyere pris og dårligere komfort). Men 19" vil sikkert fungere bra for mange. De fleste kundene er nok ikke opptatt av slike ting. Selv syntes jeg bilen kler 21" så mye bedre.

Tesla:

"The 21" wheel/tire upgrade yields substantially improved handling performance and vehicle dynamics. The 21" performance tires are a more commonly selected option on our performance variants (P85, P85D and formerly P85+) since many of these performance-oriented customers want the best possible handling. "

Øyvind.h

Sitat fra: D.O på onsdag 31. desember 2014, klokken 13:32
Sitat fra: Oreo på onsdag 31. desember 2014, klokken 12:07

Fint at en nå kan bestille P med 19" (om man har til hensikt å kjøpe 3. parts 21"/22"). Det dumme med det er at i Control-panelet bl.a. vil bilen være avbildet med 19"ere, doh!
det med 19" er ikke jeg enig i. Erfaringen viser at 19"med GY dekka sitter bedre enn 21" på Norske forhold. Jeg valgte 19" nettopp derfor. Utseende messig er 21" penere og også bedre på bane når du greier å få opp temperaturen tilstrekkelig på dekkene. På gata og drag, funker GY best av disse alternativene.
Han tenkte nok utelukkende på at bilen blir avbildet med 19" i dash/app etc selv om man setter på 21/22" :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA